غذا با سینه مرغ پخته
چـقـدر مفـید بـود ؟

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه را به شما عزیان آموزش دهیم نام این غذا مرغ فلورانتین میباشد.امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

ghazaba sinemorghpokhte irnab ir غذا با سینه مرغ پخته

غذا با سینه مرغ پخته

مواد لازم مرغ فلورانتین :

سينه كامل: يك مرغ
تخم‌مرغ: يك عدد
زعفران آب كرده: يك قاشق چاي‌خوري
نمك، فلفل و آب ليمو ترش: به ميزان لازم
آرد سفيد: به ميزان لازم
آرد سوخاري: به ميزان لازم
اسفناج پخته شده: يك ليوان
پياز متوسط: يك عدد
سير: يك حبه
پنير گودا: ۲ورق

روش تهیه مرغ فلورانتین :

۱.ابتدا سينه مرغ را به۲ قسمت تقسيم و فيله‌هاي آن را جدا كرده و كنار مي‌گذاريم. تكه سينه‌هاي مرغ را كوبيده و با زعفران و آب ليمو، نمك و فلفل آن ‌را طعم‌دار مي‌كنيم و اجازه مي‌دهيم چند ساعت در ظرف در بسته بماند و كاملا طعم مواد را به‌خودش بگيرد.
۲.مرغ‌ها را كاملا آغشته به آرد سفيد مي‌كنيم و تخم‌مرغ را با چنگال در ظرفي جداگانه خوب هم مي‌زنيم تا باز شود و مرغ‌هاي آردي را داخل تخم‌مرغ زده و بلافاصله داخل مقدار زيادي آرد سوخاري قرار مي‌دهيم و تمام اطراف آن را به آرد سوخاري آغشته مي‌كنيم.
۳.در اين مرحله مرغ‌ها را در روغن فراوان و داغ شناور و سرخ مي‌كنيم تا شنيتسل‌ها آماده شوند، پياز و سير را به‌صورت نگيني خرد كرده و با مقداري روغن زيتون تفت مي‌دهيم تا سبك شوند، سپس اسفناج را اضافه كرده و كاملا همه مواد را با هم سرخ مي‌كنيم تا عطر خوش آن‌ها فضا را پر كند.
۴. وقتي مرغ‌ها سرخ و طلايي شدند مخلوط اسفناج را به ۲ قسمت تقسيم كرده و روي مرغ‌ها قرار مي‌دهيم و روي هر تكه مرغ را يك ورق پنير گودا قرار مي‌دهيم.
۵.فلورانتين‌هاي آماده را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه داخل فر كه از قبل با دماي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم، مي‌پزيم.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *