رمز ارز شیبا اینو و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای آینده
چـقـدر مفـید بـود ؟

مقدمه

شیبا اینو یک ارز دیجیتال نامتمرکز است که در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط یک فرد یا گروهی ناشناس به نام «ریوشی» پا به عرصه کریپتو گذاشت. نام این ارز دیجیتال برگرفته از اسم شیبا اینو بوده که یک نژاد سگ ژاپنی در منطقه چوبو است. این همان نژادی است که تصویر آن در نماد رمز ارز دوج کوین به کار رفته است. رمز ارز شیبا اینو به عنوان یک میم کوین و یک طرح پامپ و دامپ شناخته می‌شود. شیبا اینو با لقب «قاتل دوج کوین» در سال ۲۰۲۰ وارد میدان شد. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ تریلیون عدد توکن SHIB را به یک صندوق خیریه در هند برای کمک به هزینه‌های تحمیل شده ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ اهدا کرد.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

 رمز ارز شیبا اینو و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای آینده

شیبا اینو یک ارز دیجیتال بر پایه بلاکچین اتریوم است و بسیاری از کاربران آن را به عنوان جایگزینی برای دوج کوین تلقی می‌کنند. در واقع، طرفداران این میم کوین از آن با عنوان قاتل دوج کوین یاد می‌کنند. شیبا اینو نیز مانند تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال با استفاده از یک شبکه نامتمرکز متشکل از رایانه‌ها عمل می‌کند. این رایانه‌ها مسئول اجرای پایگاه داده‌ای به نام بلاکچین هستند (جهت آشنایی دقیق‌تر با بلاکچین می‌توانید به صفحه بلاکچین چیست سر بزنید).

این پایگاه داده بلاکچین مسئول ردیابی و مدیریت توکن‌ها است، تراکنش‌ها را تأیید می‌کند و هر تراکنشی را که انجام می‌شود، ثبت می‌کند. به این ترتیب، این پایگاه داده سابقه‌ای طولانی مدت از تحرکات ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. شیبا اینو به طور خاص بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود و سطح مشابهی از ایمنی و عملکرد این پلتفرم را ارائه می‌دهد.

شیبا اینو قیمت چندان بالایی ندارد و هنوز جای کار زیادی برای حذف کردن صفرهای پشت قیمت خود دارد. قیمت شیبا در اکتبر ۲۰۲۱ بیش از ده برابر شد و ارزش بازار آن به بالای ۴۰ میلیارد دلار رسید. حتی با وجود کاهش ارزش بازار قابل توجه در سال گذشته، رمز ارز شیبا اینو همچنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار شناخته می‌شود. به علاوه، Shiba Inu دومین میم کوین بزرگ بازار پس از دوج کوین است.

وایت پیپر شیبا آن را به عنوان یک ارز دیجیتال جامعه محور توصیف می‌کند. این اساساً بدان معناست که جامعه نامتمرکز شیبا معروف به شیب آرمی (ShibArmy) مسئول مدیریت و توسعه این ارز دیجیتال است. اگرچه وایت پیپر شیبا اینو آن را به عنوان یک ایده انقلابی معرفی می‌کند، اما در واقعیت تفاوت چندانی با دیگر پروژه‌ها ندارد. پروژه‌های ارز دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که توسط جوامع غیر متمرکز اداره می‌شوند.

شایان ذکر است که ما تحلیل شیبا را به صورت هفتگی در سایت زوم ارز قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: NFTچیست؟

عملکرد رمز ارز شیبا اینو

 رمز ارز شیبا اینو و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای آینده

همانطور که اشاره شد، شیبا یک توکن ERC-20 است که بر روی شبکه بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود. از همین رو، شیبا اینو این قابلیت را دارد که از قرادادهای هوشمند برای اجرای محصولات مالی غیر متمرکز (دیفای) بهره بگیرد. شیبا اینو پس از افزایش شتاب قیمت و پذیرش پروتکل‌هایش توسط جوامع مختلف، توانست به واسطه صرافی غیر متمرکز و انکباتور هنرمندان خود وارد فضای DeFi شود.

این انکباتور هنرمندان مختلف را قادر ساخته است تا از بلاکچین اتریوم شیبا اینو برای عرضه توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT خود به وسیله قراردادهای هوشمند استفاده کنند. شیبا اینو به این ترتیب توانسته است بازار ان اف تی ایجاد کند که نیاز به اشخاص ثالث را از بین می‌برد.

اکوسیستم شیبا اینو از سه توکن تشکیل شده است که عبارتند از SHIB، LEASH و BONE.

SHIB

این توکن اصلی اکوسیستم شیبا اینو است. ریوشی به طور کلی تعداد ۱ کوادریلیون معادل ۱,۰۰۰ تریلیون توکن SHIB را عرضه کرد. از این تعداد، ۵۰ درصد آن به خاطر مقاصد نقدینگی در Uniswap قفل شده است و ۵۰ درصد دیگر به خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین ارسال شد. چنانچه اشاره شد، بوترین ۵۰ تریلیون عدد رمز ارز شیبا اینو را به صندوق خیریه‌ای در هند اهدا کرد. به علاوه، مدت کوتاهی پس از آن، بوترین ۴۰ درصد دیگر از تعداد کل عرضه را به یک ولت اصطلاحاً مرده منتقل کرد تا برای همیشه از گردش خارج شوند.

LEASH

LEASH دومین توکن در اکوسیستم شیبا اینو است که در انتهای دیگر زنجیره قرار گرفته است. تعداد عرضه توکن LEASH در مقایسه با توکن اصلی این اکوسیستم بسیار محدود بوده و تعداد کل عرضه برابر ۱۰۷,۶۴۶ عدد است. دارندگان این توکن می‌توانند دارایی‌های خود را در استخر نقدینگی استیک کرده و در مقابل xLEASH دریافت کنند. جالب است که بدانید توکن‌های LEASH در دست تنها حدود ۲۹ هزار کاربرد قرار دارند. توانایی استفاده از متاورس شیبا اینو قبل از معرفی رسمی آن یکی از حیاتی‌ترین موارد استفاده این توکن است.

BONE

توکن BONE از لحاظ تعداد در گردش مابین دو توکن دیگر اکوسیستم شیبا اینو قرار دارد و مجموع تعداد کل عرضه آن ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ عدد است. BONE به عنوان یک توکن حاکمیتی طراحی شده است که به دارندگان این توکن اجازه می‌دهد تا در مورد پیشنهادات آتی پروتکل شیبا سوآپ حق رأی داشته باشند. به علاوه، دارندگان توکن BONE می‌توانند با رأی دادن به طرح‌های پیشنهادی DAO (سازمان نامتمرکز خودگردان) شیبا سوآپ، توکن tBONE به عنوان پاداش دریافت کنند.

اهداف و ویژگی‌های رمز ارز شیبا اینو

 رمز ارز شیبا اینو و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای آینده

میم کوین‌ها چیزی مثل ویروس‌های ذهنی هستند که در فضای اینترنت پخش می‌شوند و شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ بازار را تحت سلطه خود داشت. بی‌راه نیست اگر شیبا اینو را یکی از عظیم‌ترین فرصت‌های تولید ثروت اخیر بنامیم که با گمنامی کارش را شروع کرد و تنها در چند ماه توانست به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کریپتو تبدیل شود. رمز ارز شیبا اینو با اکوسیستم منبع باز، پروتکل‌ها و پلتفرم‌های خود امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های نامتمرکز (dApps) را در بلاکچین اتریوم فراهم می‌آورد.

عمده شهرت میم کوین‌ها به جامعه بزرگ آن‌ها برمی‌گردد که بیش از هر چیز دیگری در جهت‌گیری آن تأثیرگذار است. همین مفهوم بیشترین تأثیر را در توسعه و قیمت این دسته از ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. اعضای جامعه میم کوین‌ها معتقد هستند که تمرکززدایی واقعی باید اینگونه باشد و همین موضوع است که به رشد ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. مفهوم حائز اهمیت آن است که هیچ نهاد مرکزی سرنوشت این اکوسیستم را تعیین نمی‌کند. در عوض، جامعه‌ای از حامیان هستند که اکوسیستم شیبا اینو را به سوی موفقیت سوق می‌دهند.

در ادامه به برخی ویژگی‌های مهمی اشاره شده است که شیبا اینو را از سایر میم کوین‌ها متمایز می‌کند.

پروژه‌ای با قابلیت‌های منحصربه‌فرد

بهره‌گیری از استاندارد ERC-20 اتریوم بدان معناست که شیبا اینو می‌تواند با بلاکچین‌های استاندارد مبتنی بر زنجیره اتریوم تعامل داشته باشد. آن‌ها همچنین مین نت (Mainnet) و وایت پیپر ویژه و بسیار دقیقی دارند.

فناوری و مشارکت‌های فوق‌العاده

پروژه شیبا اینو با یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های دنیا یعنی بیت مین (Bitmain) قرارداد همکاری منعقد کرده است. تیم توسعه‌دهنده این میم کوین همچنین با تعدادی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال شراکت دارد که روشی منحصربه‌فرد برای تبلیغات و همچنین بالا بردن پتانسیل سود خود ارائه می‌دهد.

سیستم معاملاتی غیر متمرکز

شیبا اینو صرافی غیر متمرکز (DEX) خود را با نام شیبا سوآپ توسعه داده است. سیستم‌های معاملاتی DEX حداقل کارمزد و تمرکززدایی کامل را ارائه می‌دهند.

بازار شیبا اینو

بازار غیر متمرکز شیبا اینو در دسترس کسانی است که از توکن‌های شیبا استفاده می‌کنند. این بدان معناست که از رمز ارز شیبا اینو می‌توان مستقیماً بر روی بلاکچین و برای معامله، خرید و فروش محتوا، ملک یا حتی سایر ارزهای دیجیتال و توکن‌ها استفاده کرد. این امکان انجام تراکنش‌های مستقیم بدون نیاز به واسطه را فراهم می‌کند.

تعداد محدود در عرضه

محدود بودن تعداد عرضه کل یکی دیگر از ویژگی‌های شیبا اینو است. به هر حال، هر چه تعداد برای عرضه کمتر باشد، امکان افزایش قیمت بیشتر است. در حال حاضر، تنها حدود ۷ درصد از توکن‌های شیبا هنوز استخراج نشده‌اند.

پیش‌بینی قیمت رمز ارز شیبا اینو برای آینده

 رمز ارز شیبا اینو و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای آینده

در زمان نگارش این مطلب (۱۹ فروردین ۱۴۰۲)، قیمت میم کوین SHIB در محدوده ۰٫۰۰۰۰۱۱ دلار معامله می‌شود و تعداد کل در گرش برابر ۵۸۹,۵۴۴,۳۳۳,۵۶۳,۴۵۸ عدد است. حجم معاملات قاتل دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد. از لحاظ ارزش بازار، SHIB در رتبه چهاردم بازار قرار دارد و ارزش بازار کل آن به بیش از ۶ میلیارد دلار می‌رسد.

قیمت این میم کوین در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ به بالاترین سطح خود رسید و توانست قله قیمتی جدیدی را فتح کند. از آن زمان تا کنون و با توجه به شرایط نزولی حاکم بر بازار در سال گذشته، قیمت آن با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. شیبا اینو نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال در برابر نوسانات بازار آسیب‌پذیر است. قیمت فعلی SHIB به سطحی که روند صعودی قبلی از آن محدوده شروع شده بود، بسیار نزدیک است.

تغییرات نظارتی در نرخ بهره توسط بانک فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا و سقوط اخیر بازار، شرایط را برای برگشت قیمت شیبا اینو یا حتی شروع دوباره روند صعودی دشوارتر کرده است. در حال حاضر، نزدیک بودن به زمان راه‌اندازی رسمی پروژه شیباریوم (Shibarium) و قیمت پایین تنها فاکتورهایی هستند که می‌توانند خریداران را ترغیب به خرید رمز ارز شیبا اینو و متعاقباً افزایش قیمت کنند.

در اینجا جدولی آورده شده است که می‌توانید پیش‌بینی قیمت دومین میم کوین محبوب بازار را برای سال‌های آینده ملاحظه کنید.

سال کمترین قیمت بیشترین قیمت
۲۰۲۳ ۰٫۰۰۰۰۰۹۶ دلار ۰٫۰۰۰۰۲۳۴ دلار
۲۰۲۴ ۰٫۰۰۰۰۱۷۷ دلار ۰٫۰۰۰۰۲۷۱ دلار
۲۰۲۵ ۰٫۰۰۰۰۲۳۷ دلار ۰٫۰۰۰۰۳۶۱ دلار
۲۰۲۶ ۰٫۰۰۰۰۳۱۹ دلار ۰٫۰۰۰۰۴۸۷ دلار
۲۰۲۷ ۰٫۰۰۰۰۴۳۲ دلار ۰٫۰۰۰۰۶۶۰ دلار
۲۰۲۸ ۰٫۰۰۰۰۵۸۲ دلار ۰٫۰۰۰۰۸۹۰ دلار
۲۰۲۹ ۰٫۰۰۰۰۷۸۷ دلار ۰٫۰۰۰۱۲۰ دلار
۲۰۳۰ ۰٫۰۰۰۱۰۴ دلار ۰٫۰۰۰۱۵۹ دلار

معرفی صرافی‌ها و کیف پول رمز ارز شیبا اینو

 رمز ارز شیبا اینو و پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای آینده

تعداد صرافی‌هایی که امروزه از ارز دیجیتال SHIB پشتیبانی می‌کنند کم نیست و رفته رفته به این تعداد افزوده هم می‌شود. سؤال مهمی که پیش می‌آید این است که چطور بهترین صرافی را برای خرید و فروش انتخاب کنیم؟ شما باید مطمئن شوید از صرافی‌هایی استفاده کنید که کمترین میزان کارمزد را دریافت کنند و قابل اعتماد باشند. ما در اینجا قصد داریم تعدادی از بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش شیبا اینو را به شما نشان دهیم.

  • Bybit
  • Binance
  • Kucoin
  • Coinbase
  • Kraken
  • Coinex
  • Crypto.com
  • OKX
  • Currency.com
  • Huobi

اگر به فکر خرید و نگهداری توکن شیبا اینو هستید، قبل از هر کاری باید یک ولت یا کیف پول مناسب داشته باشید. اگرچه اکثر کیف پول‌های شیبا اینو برخی ویژگی‌های پایه و اساسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما این ولت‌ها در اشکال مختلفی وجود دارند. برخی از ولت‌ها فقط برای ذخیره کردن و نگهداری توکن‌های SHIB طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ویژگی‌های پیشرفته اضافی مانند استیکینگ و لندینگ (وام دادن) را نیز ارائه می‌دهند. در زیر به چند مورد از بهترین کیف پول‌های رمز ارز شیبا اینو اشاره خواهیم کرد.

  • Zengo Wallet
  • eToro Wallet
  • Guarda Wallet
  • OKX Wallet
  • Ledger Nano X
  • Trzor Model T
  • Safepal S1
  • Atomic Wallet
  • MetaMask
  • Edge Wallet

این مطلب توسط تیم زوم ارز تهیه و ارائه شده است. چنانچه قصد دارید اطلاعات تخصصی در زمینه بلاکچین و رمز ارزها دریافت کنید، می‌توانید به وبسایت آموزشی و خبری زوم ارز رجوع کنید.

منبع: زوم ارز

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *