معرفی ترسناک ترین کتاب جهان
۴٫۲ امتیاز ۸۴ رای

نکرونومیکون، ترسناک ترین کتاب جهان بالای ۱۸ سال

moarefytarsnaktarin ketabjahan irnab ir معرفی ترسناک ترین کتاب جهان

معرفی ترسناک ترین کتاب جهان

نکرونومیکون، ترسناک ترین کتاب جهان درواقع ترجمه یونانی کتاب العضیفه ست که توسط یه شاعر دیوانه یمنی به نام عبدل الحضرت تو سال ۷۳۰ میلادی نوشته شده، العضیف به زبان عربی معنی زمزمه شبانه میده و منظور زمزمه های شیطانی شبانه ست. عبدل الحضرت قبل از نوشتن ترسناک ترین کتاب جهان، بمدت ده سال تو بیابونهای ربا الخالییه که مکانی ممنوعه بوده زندگی میکرده که داستانهای زیادی راجع به این بیابون و موجودات خبیث و ارواح شیطانی که ازش محافظت میکردن، و نویسنده ترسناک ترین کتاب جهان گفته شده.

عبدل الحضرت شیاطینی به اسم‌های یوغ ساثوث و کاثولا رو عبادت میکرده و ادعا میکرده شهر پنهان منارها رو می دیده. شهری که زیر صحرای بزرگ عربستان مخفی شده و سالها پیش توسط بشری غیر از انسان روی زمین ساخته شده. این نویسنده مرموز ۸ سال بعد از نوشتن این کتاب، تو روز روشن و جلوی چشم مردم بطرز وحشتناکی کشته و تکه تکه شد و مردم اعتقاد دارن که نیروهای شیطانی عبدل الحضرت رو به این طرز کشتن. فقط این چیزها نیست که باعث شده این کتاب، ترسناک ترین کتاب دنیا بشه و ماجرا به همین جا ختم نمیشه!

چی باعث شده نکرونومیکون، ترسناک ترین کتاب جهان باشه؟

کتاب عبدالعضیف ۲۲۰ سال بعد توسط تئودوروس پیلاتوس به زبان یونانی ترجمه شد و اسم اون به نکرونومیکون ترجمه و تغییر داده شد و تا ده‌ها سال بعد، این کتاب بعنوان یه منبع برای انجام مراسم ‌های خونبار و وحشتناک قربانی کردن افراد استفاده میشد. این کتاب به زیانهای لاتین، آلمانی و اسپانیایی ترجمه شده و هر بار بعد از ترجمه توسط روحانیون اون زمان تکفیر و ممنوع شده. نسخه ترجمه شده انگلیسی اون هرگز منتشر نشده و در حد دستنوشته باقی مونده و نسخه عربی اون سالها قبل سوزانده شد و از بین رفت.
در حال حاضر نسخه هایی از این کتاب تو موزه بریتانیا، پاریس و بونس آیرس به شکل قفل و مهروموم شده نگه داری میشن و اما دلیل این محافظت بیش از حد از این کتاب شایعاتیه در مورد اون گفته میشده. این شایعات میگن که هرکس به نحوی با این کتاب در ارتباط بوده، اون رو خونده یا ترجمه کرده بطریقی نامعلوم کشته شده یا خودکشی کرده.

از شایعات دیگه در مورد مرموزترین کتاب دنیا اینه که اسرار ناگفته و سیاهی تو این کتاب نوشته شده که با خوندن اونا ممکنه مسیر زندگی هرکس عوض بشه و رو به سیاهی و نابودی بره، همچنین انجام مراسم وحشیانه و کشنده‌ای تو این کتاب توضیح داده شده که در قرون وسطی توسط بعضی متعصبین انجام میشده که آدمهای بسیاری تو این مراسم‌ها شکنجه و کشته شدن.
کتاب نکرونومیکون، وحشتناک ترین کتاب جهان امروزه یکی از اسرار پنهان نگه داشته شده و قدیمیه که بعلت محافظت شدید از اون در حال حاضر در دسترس کسی قرار نداره و هیچ منبعِ امروزی نمیتونه گفته‌های راجع به این کتاب رو تائید کنه و در پایانِ این مطلب فقط حرفی که راهب وارمیوس مترجم لاتین این کتاب در موردش گفته رو براتون نقل قول میکنم.

وارمیوس تو یکی از نوشته های خودش گفته: “وقتی ترجمه کتاب به دستم رسید، مقداری از آن را مطالعه کردم و بلافاصله آن را در آتش سوزاندم. چون حقایقی در آن فاش میشود که هنوز هیچکس برایش آماده نیست. به زمان بسیار زیادی برای درکش محتاجیم!”

روایتهای هالیوودی از نکرونومیکون
موضوع و محتویات این کتاب انقد تو جوامع مختلف معروف شده و مورد بررسی قرار گرفته که از دید سازندگان فیلمهای هالیوودی نیز مخفی نمونده و نکرونومیکون بعنوان موضوع فیلم evil dead و سریال ash vs evil dead برای جذابتر کردن این و فیلم و سریال استفاده شده که توصیه میکنم اگه به این کتاب و واقعیتهاش علاقمند شدین حتما این فیلم و سریال رو هم ببینین.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *