طرز تهیه شیرینی نخودچی با روغن مایع
۱ امتیاز ۹ رای

طرز تهیه شیرینی نخودچی با روغن مایع

 

بسیاری از افراد به راحتی امکان دسترسی به مغازه‌های لوازم قنادی رو ندارن و #روغن_صاف مخصوص قنادی هم شاید همه جا پیدا نشه یا اینکه اصلا به دلالیلی تمایلی به استفاده از روغن جامد قنادی که بسیار هم پر چرب و سنگین هست نداشته باشین. برای همین تهیه شیرینی نخودچی با روغن مایع مخصوص آشپزی راه حل بهتریه!!!! .

tarz tahiye shirini nokhod chi ba roghan maye irnab ir طرز تهیه شیرینی نخودچی با روغن مایع

شیرینی نخودچی

.مواد لازم شیرینی نخودچی:

روغن مایع ۱۵۰ گرم (۳/۴ پ)
پودر قند الک شده ۱۵۰ گرم (۲/۳ پ)
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
آرد نخودچی ۲۷۰ گرم ( ۲ پ)
آرد گندم ۸۰ گرم (۱/۲ پ)

روغن مایع، پودر قند و هل را با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط شوند شود. آرد نخودچی و آرد گندم را با هم مخلوط و الک کنید و آنگاه به مخلوط روغن اضافه کنید و خوب ورز دهید تا کاملا چسبندگی پیدا کند.

از خمیر گلوله‌های کوچک و یک اندازه فرم دهید و روی سینی بچینید و روی آن را با مهر دلخواه نقش بیاندازید و پودر پسته یا دانه خرفه بپاشید.

سینی نخودچی را در فر داغ شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵دقیقه بپزید و سپس از فر خارج و اجازه دهید تا کاملا خنک شود سپس از سینی جدا و در ظرف درب دار بچینید و در جایی خشک و خنک نگهداری کنید. 😉چنانچه خمیر چسبندگی کمی داشت کمی روغن و اگر چسبنده و روغنی بود مقداری آرد گندم به آن اضافه کنید. 😉بافت این شیرینی به دلیل استفاده از روغن مایع به جای روغن صاف نرمتر خواهد بود.

شیرین کام باشید!


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *