طرز تهیه کرپ صبحانه
چـقـدر مفـید بـود ؟

مواد لازم کرپ صبحانه : برای ۱۶ تا ۱۸ عدد کرپ

شیر ۱ لیوان
آرد سفید نرم یک لیوان ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۵ عدد
روغن مایع ۴ تا ۵ قاشق سوپخوری
نمک به مقدار لازم

آرد سفید نرم (اهالی چین و ژاپن غالبا کرپ را با آرد برنج نرم تهیه می کنند)

tarztahiye krepsobhane irnab ir طرز تهیه کرپ صبحانه

طرز تهیه کرپ صبحانه

مراحل تهیه کرپ صبحانه:

کرپ در حقیقت نوعی نان نازک است که در تابه کوچک روی حرارت ملایم تهیه می شود و مواد مختلفی از قبیل گوشت، پنیر ، سبزی و مربا میان آن گذاشته ، پس از پیچیدن مصرف می گردد . کرپ را می توان قبلا تهیه کرده ، چند روز در یخچال نگهداری نمود.

مسئله مهم در تهیه کرپ نازکی و ظرافت آن است.

تمام مواد را مخلوط کرده ، خوب هم می زنیم تا مایه ای کاملا صاف و بدون گلوله بدست آید. در صورتی که به آسانی آرد در مایه حل نشد ، آن را از صافی رد می کنیم. تابه کوچک دسته داری را که بهتر است از جنس تفلون باشد ، کمی چرب کرده روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری از مایه میان تابه می ریزیم و تابه را می غلطانیم تا سطح تابه از مایه پوشیده شود.

تابه را دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کرپ کمی برشته شود و آن را در سینی بر می گردانیم و به همین ترتیب تمام کرپ ها را آماده می کنیم . باید توجه داشت کرپ ها حتی المقدور نازک تهیه شوند.

اگر از مایه مقدار بیشتری در تابه بریزیم ، کرپ ها ضخیم می شوند و لطف خود را از دست می دهند. این نکته قابل توجه است که مواد لازم را باید در قسمت برشته کرپ ریخته و بعد آن را لوله کرد و بعد سرخ نمود . مگر کرپ هایی که در آنها مربا و خامه ریخته می شود . در این صورت باید دو طرف کرپ را برشته کرد که بعد از ریختن مواد داخل کرپ احتیاجی به سرخ کردن طرف دیگر نداشته باشیم.***


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *