هرآنچه که باید در مورد چربی گیر بدانید
چـقـدر مفـید بـود ؟

بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به ما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف مدنظر خود برسیم. چربی گیر یا گریس تراپ یکی از بهترین دستگاه های تولید شده در عصر حاضر به شمار می‌آید که استفاده از آن در حوزه‌های مختلف یک امر کاملاً ضروری محسوب می‌شود. این محصولات را می‌توان در ظرفیت های مختلف طبق درخواست مشتری تولید و به بازار عرضه نمود.

این محصول یک نوع تله خاص به شمار می‌آید که می‌‌توانید به وسیله آن انبوهی از چربی را به سرعت گیر بیندازید و از وارد شدن آن به سیستم فاضلاب جلوگیری کنید. علاوه بر این، چربی گیر را می‌توان نوعی حوضچه سکون دانست که می‌توان از آن در محیط‌های مختلف بهره برد.

اصلی‌ترین کاربرد چنین چربی گیرهایی را می‌توان انباشته کردن و جمع­آوری چربی­ها در یک مخزن مشخص در سیستم‌های فاضلاب رستوران‌ها دانست. در ادامه متن ما را همراهی کنید؛ زیرا قصد داریم به کلیه پرسش‌های کاربران عزیز خود در مورد این محصولات بی‌نظیر و بسیار کاربردی پاسخ دهیم. علاوه بر این، چنانچه قصد خریداری محصولات مذکور را دارید، نباید ادامه متن را از دست بدهید.

irnab.ir هرآنچه که باید در مورد چربی گیر بدانید

این محصولات دارای مقاومت بالایی هستند.

علت اصلی استفاده از چربی گیر

با یک نگاه مختصر به سیستم فاضلاب مربوط به رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بسیار بزرگ می‌توانید به راحتی به این موضوع پی ببرید که هر روزه حجم عظیمی از چربی­ها وارد چنین سیستم‌هایی می‌شود. این امر یک موضوع کاملاً طبیعی به شمار می‌آيد؛ زیرا به منظور تهیه و تولید بسیاری از غذاها، بهره‌گیری از چربی‌های گیاهی و حیوانی امری مهم محسوب می‌شود.

اگرچه این امر یک ضرورت است؛ اما این میزان چربی بالا موجب مسدود شدن سیستم فاضلاب می­شود. در چنین شرایطی بهترین راهکار موجود، استفاده از چربی گیر یا گریس تراپ است. گریس تراپ به شما کمک می­کند تا برای همیشه از شر مسدود شدن فاضلاب خروجی آشپزخانه و رستوران خود راحت شوید.

چربی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، دارای ساختارهای بسیار پیچیده‌ای هستند که موجب می‌شود تا نتوان آن‌ها را با سیستم‌های فاضلاب عادی به بیرون هدایت کرد. چنین چربی‌هایی در مدت بسیار کوتاهی تجمع پیدا می‌کنند و نتیجه این امر نیز چیزی به جز مسدود شدن کامل سیستم فاضلاب مدنظر شما نخواهد بود.

علاوه بر این، باید گفت که عدم خروج چربی‌های مذکور از سیستم فاضلاب شما ممکن است موجب ایجاد آلودگی‌های بسیار خطرناک میکروبی شود. تجمع چربی مدنظر می‌تواند به یک محیط عالی به منظور رشد میکروارگانیسم‌های خطرناک شود؛ به همین دلیل بهره‌گیری از چربی گیر یا گریس تراپ برای کلیه رستوران‌ها و آشپزخانه‌هایی که به سلامت و بهداشت خود اهمیت می‌دهند، یک امر اساسی به شمار می‌آيد.

irnab.ir 1 هرآنچه که باید در مورد چربی گیر بدانید

شما می توانید هر سایز یا حجمی که مورد نظر و استفاده شما باشد از ما سفارش بگیرید

نحوه عملکرد چربی گیر

چربی گیر برخلاف تصور بسیاری از مردم از ساختار پیچیده‌ای بهره‌ می‌برد تا بتواند به بهترین شکل ممکن چربی‌ها را به محیط بیرونی انتقال دهد. گریس تراپ دارای بخش‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به انتقال دهنده جریان و همچنین لوله‌های متقاطع اشاره کرد. وقتی که چربی از درون لوله وارد گریس تراپ می‌شود، این ابزار فعالیت خود را آغاز می­کند.

چربی مذکور به درون مخزن گریس تراپ وارد می‌شود و پس از مدت زمان معین تجزیه شده و آب آن جدا می­شود. به این فرایند، فرایند هیدرولیز می‌گویند. در گذشته فرایند هیدرولیز صورت نمی‌گرفت و به همین دلیل گریس تراپ‌ها کارکرد چندان مناسبی نداشتند؛ اما گریس تراپ‌های امروزی به نحوی ساخته می‌شوند که بتوانند فرایند هیدرولیز را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

گریس تراپ یا چربی‌گیر کل جریان خروجی از درون آشپزخانه را کنترل می­کند. در واقع هر سیالی که از فاضلاب شما خارج می‌شود، به درون این گریس تراپ وارد شده و به یک حالت سکون می‌رسد؛ به همین دلیل است که از گریس تراپ با نام حوضچه سکون نیز یاد می‌کنند.

تکمیل روندهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، به گریس تراپ اجازه می‌دهد تا بتواند حتی حجم عظیمی از چربی‌ها را نیز در مدت زمان کوتاهی به طور کامل تجزیه کند. شایان ذکر است که در بخش انتهایی گریس تراپ یک ونت یا دریچه تخلیه قرار دارد تا بتوان به کمک آن چربی مدنظر را به خوبی تخلیه کرد.

irnab.ir 2 هرآنچه که باید در مورد چربی گیر بدانید

از نظر کارکرد، قیمت چربی گیر بسیار بصرفه می باشد.

تنوع متریال در تولید چربی گیر

وقتی که در مورد چربی گیر صحبت می‌کنیم، بسیاری از کاربران در مورد مواد یا متریالی که گریس تراپ از آن ساخته می­شود، پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند. به طور کلی باید بگوییم که در گریس تراپ‌های امروزی از پلی اتیلن به منظور ساخت مخزن اصلی استفاده می‌شود. پلی اتیلن یکی از برترین موادی به شمار می‌آيد که می‌توان با کمک آن چنین گریس تراپ‌هایی را به تولید رساند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از گریس تراپ‌ها با کمک ماده فایبرگلاس ساخته می‌شوند. فایبر گلاس نسبت به پلی اتیلن وزن کمتری داشته و مقاومت بسیار بیشتری دارد؛ اما نباید فراموش کنید که این نوع ماده منجر به افزایش قیمت کلی چربی گیر می‌شود؛ زیرا فایبر گلاس به طور کلی ماده گران قیمتی به شمار می‌آيد.

شایان ذکر است که پلی اتیلن و فایبرگلاس مورد استفاده به منظور ساخت گریس تراپ‌های مختلف باید از نوع HDPE باشد. این نوع مواد دارای چگالی بسیار بیشتری نسبت به فایبرگلاس‌ها و پلی اتیلن‌های معمولی هستند. این چگالی بالا به منظور تولید مخزنی که بتواند در برابر چربی‌های بسیار داغ آشپزخانه و رستوران مقاومت کند، ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین‌ باید بگوییم که گریس تراپ‌های امروزی از بهترین مواد موجود در بازار ساخته می‌شوند تا کاربران بتوانند بدون هیچ نگرانی خاصی از بابت مقاومتشان در شرایط مختلف از آن‌ها بهره‌مند شوند.

irnab.ir 3 هرآنچه که باید در مورد چربی گیر بدانید

فیلتراسیون جامد در چربی گیر دلیل تمایز آن با سایر مخازن می باشد.

دلیل اولیت قرار دادن چربی گیر در جداسازی فاضلاب آشپزخانه

وجود مزایای مختلف موجب شده است تا بسیاری از کاربران بهره‌گیری از چربی گیر را نسبت به سایر روش‌های جمع‌آوری چربی‌ آشپزخانه­ها و رستوران­ها‌ ترجیح بدهند. از جمله این مزایا می‌توان به نصب بسیار سریع و آسان گریس تراپ‌ها اشاره کرد. این محصولات به راحتی در بخش خروجی سیستم فاضلاب مدنظر شما و تنها با به‌کارگیری چند لوله ورودی و خروجی قابل نصب هستند. در واقع نصب کردن این محصولات نیاز به بهره‌گیری از دانش خاصی ندارد.

علاوه بر این، استفاده از فایبرگلاس و پلی اتیلن موجب می‌شود تا میزان عمر مفید این محصولات به شکل چشمگیری زیاد باشد. تنها کافی است که یک چربی گیر متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید و برای همیشه از کیفیت بسیار عالی آن نهایت استفاده را ببرید. شایان ذکر است که این محصولات حتی نیازی به بازدید‌های دوره‌ای مداوم ندارند و فقط باید مخزن چربی آنها به­صورت مرتب تخلیه شود.

گریس تراپ‌ یا چربی گیر موجب از بین بردن بوی نامطبوع موجود در سیستم فاضلاب به دلیل عدم خروج چربی می­شود. این امر با کمک بهره‌گیری از مواد ای پی دی ام صورت می‌گیرد. مواد مذکور به شما کمک می‌کند تا دیگر نگرانی خاصی از بابت خروج چنین بوی‌های نامناسبی نداشته باشید.

irnab.ir 4 هرآنچه که باید در مورد چربی گیر بدانید

فقط گریس تراپ ها می توانند بهترین حالت تفکیک پساب از جامدات را داشته باشند

بهترین حالت برای خرید چربی گیر متناسب با نیاز

از بین مهم‌ترین ابزارهای صنعتی که باید در محیط‌هایی مانند رستوران‌ها به کار گرفته شوند، می‌تواند به گریس تراپ اشاره کرد. این محصول عالی به شما کمک می‌کند تا حجم عظیمی از چربی را در مدت زمان کوتاهی گیر بیندازید و از مسدود شدن مسیر فاضلاب خود جلوگیری کنید.

گریس تراپ یا چربی گیر را می‌توان در سایزهای مختلفی خریداری کرد. این امر به شما اجازه می‌دهد تا تنها به سراغ محصولات متناسب با نیازهایتان بروید. انتخاب یک گریس تراپ عالی لازمه‌ای اساسی برای عملکرد صحیح کلیه رستوران‌ها محسوب می‌شود. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصولات کاربردی هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را به نحو احسن یاری کنند.

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *