انواع غذا با اسفناج
۵ امتیاز ۱ رای

يكي از سبزي‌هاي بسيار مفيد كه خوردن آن هميشه براي همه افراد خانواده و در هر سني توصيه مي‌شود اسفناج است. اين سبزي كه از ايران به ساير نقاط جهان رفته، سرشار از ويتامين، پتاسيم و آهن است و با راديكال‌هاي آزاد كه باعث بروز سرطان در بدن ما مي‌شود به‌خوبي مبارزه مي‌كند. براي رفع ورم ريه و روده هم موثر است.اسفناج را هم با ماست و به‌عنوان پيش غذا مي‌خورند و هم با آن خورش و پلو طبخ كرده و نوش‌جان مي‌كنند.چيزي كه مهم است اينكه تا مي‌توانيد بايد از فريزري‌كردن اسفناج خودداري كنيد و آن را تازه تازه بخوريد.

خورش آلو اسفناج

يكي از غذاهاي خوشمزه‌اي كه با اسفناج تهيه مي‌شود، خورش آلو اسفناج است كه البته طرفداران زيادي هم دارد. براي تهيه اين خورش بايد اول پياز را خلالي خرد كرده و در روغن سرخ كنيد تا كاملاً طلايي رنگ شود. سپس گوشت يا مرغ را به پيازها اضافه كنيد و تفت دهيد.بعد هم مقداري آب داخل مواد بريزيد تا گوشت خوب بپزد. اسفناج‌ها را نيز بعد از شستن و خردكردن همراه مقداري روغن كمي سرخ كنيد. اسفناج سرخ‌شده را همراه تعدادي آلوي خيس شده، درون خورش بريزيد. بعد از نيم ساعت غذا آماده است و مي‌توانيد آن را نوش‌جان كنيد.

انواع غذا با اسفناج irnab ir انواع غذا با اسفناج

انواع غذا با اسفناج

كوفته‌ريزه با اسفناج

يكي ديگر از غذاهايي كه مي‌توانيد با اسفناج درست كنيد، خورش كوفته‌ريزه و اسفناج است. براي تهيه اين غذا اول مقداري لپه را درون آب بپزيد، وقتي خوب پخت و آبش كم شد، آن را كنار گذاشته، مقداري گوشت چرخ كرده را با نمك و فلفل خوب ورز دهيد بعد به‌صورت كوفته‌‌هاي ريز درآورده و درون روغن سرخ كنيد.اسفناج را هم كه خوب شسته و خرد كرده‌ايد اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. مقداري آرد برنج را با ‌آبغوره خوب مخلوط كنيد، اين مخلوط را همراه با مقداري آب به مواد اضافه كنيد، سپس لپه‌هاي پخته را هم اضافه كرده و بگذاريد تا بجوشد و خورش به روغن بيفتد و خوب بپزد.

5a8ebd8ee4393 انواع غذا با اسفناج irnab ir انواع غذا با اسفناج

انواع غذا با اسفناج

خوراكي ساده و خوشمزه

دو عدد پياز را خلالي كرده، سرخ كنيد. نيم كيلو اسفناج را كه قبلاً پخته‌ايد و آبش را گرفته‌ايد به پياز اضافه كرده و تفت دهيد. تعدادي سيب‌زميني را بپزيد و بعد از اينكه سرد شد آنها را له‌كنيد.نمك و فلفل يادتان نرود. ته ظرف پيركسي را كمي چرب كنيد و نيمي از سيب‌زميني‌ها را ته ظرف بگذاريد. حالا اسفناج‌ها را روي اين لايه سيب‌زميني پهن كنيد و بقيه سيب‌زميني‌ها را روي اسفناج‌ها ريخته و مقداري هم پنير پيتزا روي آن رنده كنيد. غذا را به‌مدت ۱۵‌دقيقه درون فر قرار دهيد و وقتي پنير پيتزا طلايي شد از فر بيرون بياوريد. غذايتان آماده است.

بوراني اسفناج

براي تهيه اين بوراني اول اسفناج را خوب شسته و درون آبكش بريزيد تا آب آن گرفته شود. سپس اسفناج‌ها را درون ظرفي ريخته و بگذاريد با حرارت كم بپزد و آب آن گرفته شود.در آخر اسفناج‌ها را له كنيد و با مقداري نمك و يك حبه سير له‌شده درون ماست بريزيد و ميل نماييد؛ البته مي‌توانيد اسفناج را بعد از شستن و خشك‌كردن با چاقو ريزكرده و به‌صورت خام درون ماست بريزيد.

5a8ebd90a3c25 انواع غذا با اسفناج irnab ir انواع غذا با اسفناج

انواع غذا با اسفناج

نرگسي، غذايي تمام ايراني

مثل همه غذاهاي ديگر كه با اسفناج پخته مي‌شود، ابتدا اسفناج را شسته و با قدري آب در قابلمه مي‌ريزيم و روي شعله مي‌گذاريم تا بپزد، اما بايد حواسمان باشد هم له نشود، هم رنگش تغيير نكند.در يك ظرف ديگر مقداري كره يا روغن را آب كرده و سپس اسفناج پخته كه آبش را گرفته‌ايم روي‌كره(يا روغن) داغ مي‌ريزيم.كمي تفت مي‌دهيم و سپس چند عدد تخم‌مرغ
(بنا به ميزان اسفناج‌ها و ذائقه خودمان) روي اسفناج‌ها مي‌شكنيم. بهتر است با نوك قاشق فضايي براي تخم‌مرغ‌ها باز كنيم تا زودتر ببندند.قدري نمك و فلفل كه به اين مخلوط اضافه كنيم، غذاي ايراني ما آماده خوردن است. البته بعضي‌ها هم اسفناج را با پياز تفت مي‌دهند.

5a8ebd932f5c9 انواع غذا با اسفناج irnab ir انواع غذا با اسفناج

انواع غذا با اسفناج


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *