آبشاریاسوج کجاست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟
absharyasoj kojast irnab ir آبشاریاسوج کجاست؟

آبشاریاسوج کجاست؟

 

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبشار یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

سیدحمید موسوی اصل در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کهگلیویه و بویر احمد، در این باره افزود: این آبشار در دو کیلومتری شمال شهر یاسوج واقع شده و ارتفاعی در حدود ۱۰ متر دارد.

وی اظهارکرد: این آبشار در شمال شهر یاسوج واقع شده و دارای جاده دسترسی آسفالت بوده و از ابتدای نوروز تا اواخر مهرماه فصل مناسبی برای تفریح در آبشار و پذیرایی گردشگران است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شیک، زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده و زیبایی ویژه‌ای به این مکان بخشیده است.

موسوی‌اصل تصریح کرد: در شمال خاوری و در فاصله سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری‌شدن بر سینه سنگی کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای استان را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه‌داد: در حاشیه همین تفرجگاه، سکوبندی‌ها و آلاچیق‌های برای استراحت و پذیرای گردشگران و مسافران برپا شده که هر گوشه آن جلوه‌ای از فرهنگ و هنر بومی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول ۱۰ متر است به همراه پارک جنگلی که در حاشیه آن قرار دارد همه ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است که از صفا و طراوت باغ‌ها و گل‌های معطر اطراف آن و آب و هوای طبیعی و سالم آن بهره می‌برند.

موسوی اصل بیان‌کرد: آبشار یاسوج با چشم‌انداز بدیع و موقعیت ویژه واقع در یاسوج پایتخت طبیعت ایران، سالانه شمار فراوانی از مسافران و گردشگران را بازدید می‌کنند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *