جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه
چـقـدر مفـید بـود ؟

قشم به جزیره ای با عجایب هفتگانه معروف بوده و جایگاه زیباترین و خاص ترین پدیده های طبیعت است. جنگل حرا یکی از این عجایب هفتگانه بوده که در لیست عجایب هفتگانه قشم قرار دارد و به طلای سبز قشم نیز شهرت یافته و زیستگاه درختانی است که ریشه در آب دوانده اند.

جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه irnab ir جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه

جنگل حرا

جنگل حرا کجاست؟

وسعت جنگل های حرا به ۲۲ هزار کیلومتر رسیده و در سواحل خلیج فارس و دریای عمان  واقع شده اند.

این منطقه متشکل از جنگل هایی کمیاب و تحت حفاظت قرار گرفته، بوده که ۲۴۰۰ هکتار از این جنگل ها در سواحل شمال غربی و ۶۰ کیلومتری جزیره قشم واقع شده اند.

5d977e42275ae جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه irnab ir جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه

جنگل حرا

ویژگی های جنگل حرا قشم

از ویژگی منحصر به فرد درختان حرا این است که در طی میلیونها سال با آب شور سازگاری خوبی پیداکرده و نیز پوست درخت حرا خاصیت این را دارد که بخش شور آب دریا را جذب نموده و نمک آن را دفع کند که به آب شیرین کن های طبیعی نیز معروف شده اند.

این درختان در طول سال همیشه سبز بوده و طول آنها به ۳ تا ۶ متر می رسد.

5d977e46ee3cd جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه irnab ir جنگل حرا قشم ؛ جزیره ای با عجایب هفتگانه

جنگل حرا

دیدنی ها و تفریحات جنگل حرا

سطح آب این جنگل همواره در حال جزر و مد بوده و در زمان مد درختان این جنگل به زیر آب می روند و در حالت جزر اینچنین تصور می کنید که این درختان در زمینی خشک رشد کرده اند.

همچنین سطح آب این جنگل درحالت معمولی در حدود ۱و نیم متر بوده و در زمان مد آب دریا هجوم ماهی ها به این مکان آن را به محلی مناسب برای ماهیگیری تبدیل میکند.

جنگل های حرا به دلیل داشتن شرایط مناسب ، محل زندگی امن و مطمئن برای پرندگان مهاجر گرمسیری نظیر اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل بزرگ، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، حواصیل هندی، کاکائی و گیلانشاه  به وجود آورده اند و این جنگل ها زیستگاه خوبی نیز برای ماهیان و سخت پوستان و نرم تنان هستند.

از این رو این جنگل به عنوان یکی از بهترین مناطق برای پرنده نگاری و تماشای گونه های مختلف از پرندگان بشمار می آید.

بهترین زمان سفر به جنگل های حرا

بهترین زمان برای سفر به این جنگل های زیبا ودیدنی قشم اواسط پاییز تا اردیبهشت بوده زیرا در این زمان بهترین شرایط آب و هوایی منطقه را دارا است.

برای اقامت در اطراف این جنگل های زیبا و لذت بردن از طبیعت بی نظیرش می توانید کمپی در نزدیکی آنها احداث کرده و مدتی را در دل طبیعت سپری و از دیدن مناظر اطرافتان لذت ببرید همچنین میتوانید از اقامت گاه های بوم گردی آن منطقه نیز استفاده کنید.

تنها راه رفتن به داخل جنگل های حرا راه آبی بوده و امکان دسترسی از راه خشکی به این جنگل ها وجود ندارد.

همچنین این نکته را باید مد نظر داشت که برای بازدید از این جنگل زیبا و منحصیر به فرد باید همراه با ناخدایان با تجربه راهی شده تنها آنها هستند که آبراهه های کوچک و گوناگون جنگل را می شناسند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *