۵ دلیل گل ندادن گل محمدی
۴ امتیاز ۷ رای

۵ دلیل گل ندادن گل محمدی

 

۵ دلیل گل ندادن گل محمدی: گل محمدی با نام علمی  Rosa damascena گونه‌ای از گل رز می‌باشد. از گل محمدی به دلیل داشتن عطر مخصوص برای گلاب‌گیری استفاده می‌شود. گل محمدی گیاهی است خزان‌دار که در پاییز و با شروع فصل سرما خزان می‌کند. گل محمدی دارای گل‌های صورتی زیبایی است. سوال خیلی از عزیزان این است که چرا گل محمدی من گل نمی‌دهد؟ گل ندادن گل محمدی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد ولی در این مقاله به ۵ دلیل اصلی گل ندادن این گیاه اشاره می‌کنیم.

5 dalil gol nadan gol mohamadi irnab ir ۵ دلیل گل ندادن گل محمدی

گل محمدی

۵ دلیل گل ندادن گل محمدی: 

۱- نور:
نور در رشد و سلامت گیاه نقش بسیار مهمی دارد و می‌توان گفت بدون نور خورشید گیاهی وجود نخواهد داشت. گل محمدی به نور زیادی احتیاج دارد و در مکانی پور نور قرار دهید تا حداقل در روز ۵ تا ۶ ساعت نور کامل داشته باشد. گل محمدی که در سایه رشد کند گل نخواهد داد و یا گل‌هایی ضعیف و کوچک خواهد داشت.

۲- مواد غذایی خاک:
خاک غنی و دارای مواد غذایی بالا می‌تواند به گلدهی این گیاه کمک کنید برای گلدهی و رشد بیشتر در فصل بهار و تابستان از کودهای با مواد میکرو و ماکرو استفاده کنید. کودهایی با پتاس بالا می‌تواند به گلدهی گل محمدی کمک کند. از کودهای مناسب برای گلدهی می‌توان به کود NPK12-12-36 اشاره کرد

۳- آبیاری گل محمدی:
آبیاری منظم و اصولی برای رشد و گلدهی گیاه گل محمدی خیلی ضروری است. گل محمدی به کم آبی مقاوم است ولی آبیاری کم یا بیش از حد می‌تواند در گلدهی این گیاه اثر منفی داشته باشد. برای آبیاری از آب با املاح کم استفاده کنید.

۴- هرس گل محمدی:
هرس شاخه‌های خشک شده و همچنین شاخه‌های خیلی بلند می‌تواند به گلدهی این گیاه کمک کند. همچنین هرس گل‌های خشک شده و ریخته نیز بسیار مهم می‌باشد و باید به صورت دوره‌ای حذف شود.

۵- بیماری‌ها:
درصورتی‌که موارد بالا را برای گیاهتان محیا کرده‌اید ولی همچنان گل محمدی شما گل نمی‌دهد به دنبال بیماری‌ها باشید. بعضی بیماری‌ها مانند قارچ‌ها، سفیدک، شته‌ها، شپشک ها می‌توانند گیاه را ضعیف کنند و باعث کاهش رشد و گلدهی گل محمدی شوند. برای درمان از سموم کشاورزی مخصوص استفاده کنید. برای خرید


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *