عوارض ماینوکسیدیل
چـقـدر مفـید بـود ؟

حساسیت و عوارض ماینوکسیدیل

avarez maynoksidil irnab ir عوارض ماینوکسیدیل

عوارض ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل در شکل موضعی در برخی موارد بروز مواردی همچنن خارش پوست سر می کند که در این مقاله سعی داریم راه های درمان این حساسیت های ایجاد شده رو بررسی کنیم با ما همراه باشید.

استعمال محلول موضعی ماینوکسیدیل بروز تحریک و خارش پوست سر است. که باعث افزایش جذب پوستی دارو و تأثیر بیشتر آن می گردد.غلظت ۵ درصد ماینوکسیدیل مؤثرتر است و دارای «پروپیلن گلیکول» بیشتری است.

عوارض جانبی ماینوکسیدیل در خانمها نسیت مختصری با آقایان متفاوت است و شیوع تحریک و خارش پوست ناشی از استعمال ماینوکسیدیل در خانمها بیشتر از آقایان است که میزان بروز موهای زائد صورت نیز در خانمها بالاتر از آقایان است، البته این را باید در نظر گرفت که این موها با قطع دارو به مرور زمان برطرف می شوند. در صورتی که در هنگام مصرف دارو مواظب باشیم که قطرات دارو روی شقیقه ها و پیشانی نریزند، این مشکل کمتر اتفاق می افتد، ولی از بروز آن به طور کامل ممانعت نمی کند.
مصرف ماینوکسیدیل برای برخی آقایان نیز که مو های صورتشان هم کم پشت است توصیه می شود. ماینوکسیدیل به دلیل فورمولاسیون ویژه ای که دارد می تواند سبب تحریک رشد مو و زخیم تر شدن مو ها در محلی که محلول مالیده می شود باشد.

در برخی از موارد عوارض جانبی ماینوکسیدیل، سرگیجه و کاهش فشارخون است که در برخی خانمها اتفاق می افتد.

دیگر عوارص ماینوکسیدیل
خارش سر : در برخی ازبیماران مصرف ماینوکسیدیل دچارخارش سر میشوند.معمولاً این افراد به ماده پروپیلن گلیکول که درون محلول ماینوکسیدیل وجوددارد آلرژی دارندو بهتر است ازفراورده های ماینوکسیدیل بدون پروپیلن گلیکول ماینوکسیدیل استفاده کنند.
پرموئی صورت : مصرف ماینوکسیدیل درخانمها این مشکل را ایجاد می کند و این عارضه معمولا دائمی نیست که با قطع ماینوکسیدیل برطرف میشود.
تشدید ریزش مو : مصرف ماینوکسیدیل معمولا دوتا هشت هفته پس از مصرف ایجاد میشود و با ادامه مصرف ماینوکسیدیل که در نتیجه خوب میشود.

پوسته ریزی : اگر قبل از مصرف ماینوکسیدیل پوسته‌ریزی و قرمزی کف سر داشته باشید باید درمان کنیید.درغیر اینصورت با مصرف ماینوکسیدیل خارش تشدید میشود.

درمان حساسیت های که با مصرف ماینوکسیدیل ایجاد میشود
در صورت بروز حساسیت های ماینوکسیدیل میتوانید ماینوکسیدیل رابا غلظت ۵% و ۲% تغییر دهید البته ایجاد حساسیت در اثر مصرف محلول ماینوکسیدیل متفاوت است. یا دیگر محصولات بهره ببرید یا از فراورده های ماینوکسیدیل بدون پروپیلن گلیکول ماینوکسیدیل استفاده کنید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *