(Tansy) قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی
۲ امتیاز ۷ رای

 تَنسی

(لوونورژسترل ۰٫۷۵ و ۱٫۵ میلی گرم)

قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری تنسی (Tansy)

tansy irnab ir (Tansy) قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی

قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی بهترین قرص ضد بارداری اورژانسی موجود در کشور محسوب می شود. قرص اورژانسی ضد بارداری تنسی با عوارض جانبی کمتر در مقایسه با سایر روش های اورژانسی، درصد موفقیت به مراتب بالاتری دارد. تنسی در دو فرم ۰٫۷۵ میلیگرم (هر بسته حاوی دو قرص) و ۱٫۵ میلیگرم (هر بسته حاوی یک قرص) موجود می باشد.

قرص های جلوگیری از بارداری اورژانسی به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی برای تنسی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از قرص تنسی استفاده شود.

  • قرص تنسی به عنوان بهترین قرص  ضد بارداری اورژانسی وفوری از نگاه متخصصین می باشد.
  • قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری از بارداری ناخواسته در ایران می باشد.

معرفی:

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی یک داروی جلوگیری از بارداری اورژانسی است که از یک پروژسترون سنتتیک به نام لوونورژسترل (۱٫۵ میلی گرم لوونورژسترل در شکل حاوی یک قرص و ۰٫۷۵ میلی گرم لوونورژسترل در شکل حاوی دو قرص) تشکیل شده است.

Tansy (قرص ضد بارداری اورژانسی) برای اولین بار تحت مجوز شرکت بین المللی CHEMO در شرکت داروسازی  Atipharmed ایران تولید می شود.

قرص تنسی به عنوان بهترین قرص  ضد بارداری اورژانسی وفوری از نگاه متخصصین می باشد.

قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری از بارداری ناخواسته در ایران می باشد.

 

روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری از بارداری، پیشگیری اضطراری

در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راه های مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، بهترین و مطمئن ترین روش، استفاده از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی می باشد.

 

نحوه مصرف:

 

 

  • قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی باید طبق دستور پزشک یا داروساز مصرف شود. در صورتی که از زمان مقاربت محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است باید ابتدا یک قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی و سپس ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ضد بارداری اورژانسی تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود اما اگر از زمان مقاربت محافظت نشده بیش از ۱۲ ساعت گذشته می بایست هر دو قرص تنسی ۰٫۷۵ میلی گرمی به صورت یکجا و هم زمان مصرف شود و یا باید یک قرص تنسی ۱٫۵ میلی گرمی همراه با آب مصرف شود.در دوران شیردهی باید دارو بلافاصله پس از شیر دادن مصرف شده و پس از آن به مدت ۶ ساعت شیر توسط پمپ سینه کشیده و دور ریخته شود.

 

موارد مصرف:

جلوگیری اورژانسی از بارداری :

  • در شرایطی که از روشهای پیشگیری از بارداری در حین مقاربت استفاده نشده باشد
  • روشهای پیشگیری به درستی استفاده نشده باشند

مکانیسم عمل:

  • متوقف کردن آزادسازی تخمک از تخمدانها
  • پیشگیری از بارور شدن تخمکهای آزاد شده توسط اسپرم
  • متوقف کردن اتصال تخمک بارور شده به مخاط رحم

مزایا:

  • تنسی در اولین شرکت داروسازی بین المللی که دارای گواهینامه GMP برای تولید هورمونهای جنسی خوراکی در ایران است تولید شده است.
  • تنسی با انتقال تکنولوژی اروپایی و بر اساس بالاترین استانداردهای بین المللی در شرکت آتی فارمد تولید میشود که تضمین کننده اثر بخشی و سلامت آن خواهد بود.
  • تنسی به صورت دو دوز متفاوت ۰٫۷۵ و ۱٫۵ میلی گرمی جهت استفاده در شرایط متفاوت جلوگیری اورژانسی از بارداری تولید می شود.
  • تنسی اولین و تنها قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی است که در ایران با بسته بندی اختصاصی و به همراه بروشور کامل راهنمای مصرف در شرکت آتی فارمد ایران تولید می شود و این امکان را فراهم می آورد که بالاترین میزان اثر بخشی دارو برای مصرف کننده فراهم گردد.

دلیل تاثیر تقریبا صد در صد تنسی چیست؟ 

داروهای هورمونی _و به ویژه قرص های اورژانسی پس از نزدیکی محافظت نشده_  تحت شرایط ویژه و با استفاده از فناوری بالایی تولید می شوند (لااقل از نظر استاندارد بین المللی می بایست اینگونه باشند). گذشته از این بر طبق معیارهای جهانی خط تولید این داروها می بایست صرفا محصولات هورمونی تولید کند (مثلا نباید این خط تولید داروی هورمونی تولید کند و خط مجاور آن قرص استامینوفن…) چرا که این هورمون ها بسیار ناپایدار بوده و تحت هرگونه شرایط غیر ایزوله از کیفیت آن کاسته می شود.

کمپانی آتی فارمد به عنوان شریک تجاری کمپانی chemo اسپانیا، فناوری تولید محصولات هورمونی را _مطابق استانداردهای جهانی_ از گروه chemo دریافت نموده و در حقیقت مواد اولیه و روند تولید تحت تایید آن کمپانی می باشد. همچنین از آخرین فناوری بسته بندی قرص ها، برای کلیه محصولات خود استفاده می نماید.

مجموعه موارد فوق به همراه حساسیت بسیار بالای مسئولین نظارت و بازرسی کارخانه، عامل موفقیت بیش از ۹۹٫۸% قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی گشته است.

چند نکته

  • در صورت استفاده از قرص اورژانسی تنسی در ۷۲ ساعت اول پس از نزدیکی محافظت نشده، بیشترین تاثیر را جهت جلوگیری ایفا می کند.
  • قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی تا ۵ روز پس از نزدیکی محافظت نشده موثر می باشد، ولی بدیهی است که هر چه از زمان مقاربت محافظت نشده بیشتر بگذرد، از تاثیر آن کاسته می شود.

قرص اورژانسی تنسی (morning after pill)، به هیچ وجه داروی سقط جنین نبوده و صرفا از لانه گزینی تخم جلوگیری می کند؛ یعنی در صورتی که خانمی که از بارداری خود اطلاعی ندارد و قرص جلوگیری اورژانسی تنسی را مصرف می کند، هیچگونه خطری جنین وی را تهدید نمی کند.

 

عدم مداخله تنسی بر بارداری تثبیت شده

در مطالعه بر روی خانم هایی که در چرخه خود قرص اورژانسی تنسی  مصرف کرده اند تفاوتی بین نتایج حاملگی زنانی که قرص را مصرف کرده بودند و آن هایی که مصرف نکرده بودند نشان نداد. متغیرها عبارت بودند از سقط جنین، وزن جنین هنگام تولد، ناهنجاری ها، و نسبت جنسیت، که نشان می دهد قرص اورژانسی تنسی  بر حاملگی ثابت شده حتی در مراحل اولیه تاثیر       نمی گذارد.

مکانیسم قرص اورژانسی تنسی از اساس با داروهای سقط کننده متفاوت است

پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند قرص سقط جنین اولیه نیست. قرص اورژانسی تنسی  تنها در چند روز اول پس از مقاربت موثر می باشد؛ قبل از اینکه تخمک از تخمدان خارج شود و قبل از اینکه اسپرم تخمک را بارور کند. سقط جنین در مرحله اولیه بارداری مجاز است، اما نیاز به داروی دیگری دارد. قرص اورژانسی تنسی نمی تواند بر بارداری ثابت شده تاثیر بگذارد یا آن را متوقف کند یا به جنین در حال رشد آسیب برساند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *