علت درد قفسه سينه سمت راست چیست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

درد سمت راست سینه چه عللی دارد؟

elatdardghafasesine samtrastchist irnab ir علت درد قفسه سينه سمت راست چیست؟

علت درد قفسه سينه سمت راست چیست؟

درد در سمت راست سینه می تواند به چند دلیل اتفاق بیافتد، اما بیشتر ناراحتی سینه به قلب شما مربوط نمی شود و در حقیقت درد راست قفسه سینه شما معمولاً نتیجه حمله قلبی نیست. سینه شما خانه دیگر اندام ها و بافت ها است که ممکن است ملتهب و یا آسیب دیده باشند و باعث شوند که شما احساس درد داشته باشید.درد راست قفسه سينه

هر گونه دردی که احساس می کنید به خاطر فشار ماهیچه، عفونت، استرس یا اضطراب و یا شرایط دیگر که به قلب شما ارتباطی ندارد، بیشتر است. برای یاد گرفتن اینکه چه چیزی ممکن است پشت علائم باشد و چه زمانی باید پزشک خود را ببینید، مطالعه کنید.

چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانس باشید؟ حالات خطرناکی که همراه درد سمت راست قفسه سینه رخ می دهد!

درد سمت راست سینه چه عللی دارد؟
درد در سمت راست سینه می تواند به چند دلیل اتفاق بیافتد، اما بیشتر ناراحتی سینه به قلب شما مربوط نمی شود و در حقیقت درد راست قفسه سینه شما معمولاً نتیجه حمله قلبی نیست. سینه شما خانه دیگر اندام ها و بافت ها است که ممکن است ملتهب و یا آسیب دیده باشند و باعث شوند که شما احساس درد داشته باشید.

درد راست قفسه سينه

هر گونه دردی که احساس می کنید به خاطر فشار ماهیچه، عفونت، استرس یا اضطراب و یا شرایط دیگر که به قلب شما ارتباطی ندارد، بیشتر است. برای یاد گرفتن اینکه چه چیزی ممکن است پشت علائم باشد و چه زمانی باید پزشک خود را ببینید، مطالعه کنید.

چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانس باشید؟ حالات خطرناکی که همراه درد سمت راست قفسه سینه رخ می دهد!

علل اصلی درد سمت راست قفسه سینه

در این بخش از سلامت نمناک به بررسی تمامی علل و علائم همراه با درد در سمت راست قفسه سینه پرداخته شده است تا آگاهی کاملی در مورد علل این درد در زنان و مردان بدست آورید.

۱٫ استرس یا اضطراب:

اختلال اضطراب و یا استرس شدید می تواند حملات وحشت آوری ایجاد کند، که می تواند بسیار شبیه به حمله قلبی باشد.علایم اضطراب و حملات عصبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

کوتاهی نفس
درد قفسه سینه
تپش های قلبی
سرگیجه
گیجی و کرختی دست ها و پاها
عرق کردن
لرز
غش کردن
حملات استرس آور می توانند باعث درد قفسه سینه شوند، زیرا وقتی (به سرعت یا عمیق تنفس می کنید)، ماهیچه های سینه تان دچار تشنج می شوند.درد ناشی از اضطراب و استرس می تواند در دو طرف سینه رخ دهد.

تمرینات تنفسی عمیق می توانند به متوقف کردن حمله اضطرابی کمک کنند ، از آنجا که نشانه های یک حمله عصبی می تواند اثر حمله قلبی را تقلید کند، شما باید به دنبال درمان فوری پزشکی به منظور خارج کردن هر گونه مسائل مربوط به قلب باشید

چرا دچار درد راست قفسه سینه می شویم؟

۲٫ کشیدگی ماهیچه ای:

آسیب و استفاده بیش از حد می تواند باعث فشار ماهیچه شود که یکی از شایع ترین علل درد در هر دو طرف سینه شماست. فشار ماهیچه می تواند به خاطر فعالیت شدید بدن در طول ورزش و یا تقویت ماهیچه های شما در حین نقاشی کردن سقف، خرد کردن چوب و یا برخی فعالیت های قوی دیگر رخ دهد.

درد ماهیچه ای ممکن است به تدریج در نتیجه تنش و اضطراب ظاهر شود.در اغلب موارد، داروهای ضد درد بدون نسخه و استراحت کافی است تا علائم بیماری شما را تسکین دهد.

۳٫ ضربه روحی بلانت به سینه:

درد قفسه سینه هم می تواند به خاطر پارگی ماهیچه پکتورالیس اتفاق بیفتد ، پارگی معمولاً براثر ضربه غیر مستقیم یا ضربه ای مستقیم به سینه ایجاد می شود. آسیب بلانت نیز می تواند منجر به شکستگی استخوان یا دنده پتانسیل شود.علایم آسیب قفسه سینه و یا جابجایی دنده، عبارتند از:

درد سینه که با سرفه، عطسه و یا خندیدن بدتر می شود
کوتاهی نفس
کبودیتورم
تحریک پذیری
اگر هر یک از این علائم را تجربه می کنید، به پزشک خود مراجعه کنید.
چه چیزی موجب درد راست قفسه سینه می شود؟
۴٫ رودل یا سوزش سر دل:

سوزش سردل به احساسی که در سینه خود احساس می کنید، همانطور که پیش از این در بخش سلامت نمناک گفته شد بعد از خوردن، خم شدن، کار کردن، یا حتی زمانی که در شب دراز می کشید، اشاره می کند و این معمولاً از برگشت اسید ناشی می شود، که زمانی اتفاق می افتد که اسید معده شما به مری برگردد که علاوه بر درد قفسه سینه، ممکن است:

5c557b04cf6e7 elatdardghafasesine samtrastchist irnab ir علت درد قفسه سينه سمت راست چیست؟

علت درد قفسه سينه سمت راست چیست؟

احساس سوختگی در گلو داشته باشید
به سختی آب دهان را قورت دهید
احساس می کنید که غذا در وسط گلو و یا سینه شما گیر کرده است
یک مزه اسیدی، نمکین و یا ترش را در پشت گلو داشته باشید
رودل به شکم ناراحت اشاره می کند
اگرچه رودل معمولاً باعث درد سینه نمی شود، اما ممکن است در کنار سوزش سردل رخ دهد.

علایم رودل، عبارتند از:

تهوع
پس از خوردن غذا ناراحت به نظر می رسید،
درد، ناراحتی و سوزش در قسمت فوقانی شکم
باد و نفخ
درد راست قفسه سینه و بررسی عوامل ایجاد کننده آن
۵٫ برگشت اسید:

برگشت اسید وقتی رخ می دهد که اسید معده به لوله غذا یا مری برگردد و این می تواند باعث این موارد شود:

سوزش معده
درد معده
آروغ
مزه تلخی در دهان
علاوه بر درد سینه، علائم GERD عبارتند از:

سوزش معده
گلو درد
مزه تلخی در دهان
بغضی در گلو
سرفه خشک
دشواری در بلعیدن
اگر چه ممکن است بتوانید با درمان های خانگی تسکین پیدا کنید، اما باید پزشک را برای تشخیص بیماری ببینید. آن ها ممکن است قادر به تجویز دارو برای درمان و درمان علائم باشند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *