نحوه خرید و تعمیر باتری یو پی اس
چـقـدر مفـید بـود ؟

آشنایی با نحوه خرید و تعمیر باتری یو پی اس

باتری منبع تغذیه بدون وقفه : UPS به عنوان منبع تغذیه غیرقابل تعویض یا باطری / مایع پرنده شناخته می شود ، در صورت عدم موفقیت منبع اصلی ، یو پی اس قدرت اضطراری را برای بارگیری فراهم می کند.  یو پی اس با سیستم کمکی یا اضطراری یا ژنراتور آماده به کار متفاوت است زیرا با تأمین انرژی ذخیره شده در باتری ها ، حفاظت تقریباً لحظه ای از قطع برق را تأمین می کند .

 واحد UPS معمولاً برای محافظت از سخت افزار مانند رایانه ها ، مراکز داده ، تجهیزات ارتباط از راه دور و سایر تجهیزات که می تواند باعث صدمات ، تلفات ، اختلال در کسب و کار یا از بین رفتن داده ها شود در صورت ایجاد اختلال غیر منتظره در منبع تغذیه ، استفاده می شود .

 واحدهای UPS در اندازه از واحدهای طراحی شده برای محافظت از یک رایانه واحد و بدون مانیتور ویدیویی (حدود ۲۰۰ ولت آمپر امتیاز) تا واحدهای بزرگی که کل مراکز داده یا ساختمانها را تأمین می کنند ، می باشد.

راهنمای خرید یو پی اس

برای خرید یو پی اس به نکات متفاوتی باید توجه داشت تا بعد از خرید یو پی اس ، لذت و طعم یک خرید خوب را تجربه کنید . نکات مهم خرید یوپی اس را می توان به صورت زیر بیان کرد:

۱. توان مورد نیاز و توان مصرفی :

یکی از مهم ترین نکات برای خرید یو پی اس این است که توان مصرفی دستگاه هایی که قرار است به آن متصل شوند را محاسبه کنید ، برای این منظور کافی است توان هر یک از وسایل را جداگانه و در نهایت مجموع آنها را حساب کنید. ( در زیر لینک توان مصرفی دستگاه های معمول آورده شده است ) توان وسایل برقی با وات بیان می شود که این توان معمولا روی دستگاه های برقی نوشه شده است در صورتی که به توان مصرفی دستگاه مستقیم اشاره نشده باشد حتما عددی به عنوان جریان ( A ) آن نوشته شده است که از حاصل ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه ، توان آن بدست می آید. به عنوان مثال اگر روی برچسب یک پرینتر که مستقیم به برق متصل می شود ( بدون آداپتور ) جریان را ۲ آمپر نوشته باشد ، توان پرینتر ۲×۲۲۰ یعنی ۴۴۰ وات می شود.

پس از برآورد توان دستگاه ها و تجهیزات باید یو پی اس ای را انتخاب نمود که دارای توانی بیشتر از توان تجهیزات باشد. در حالت عرف توان یو پی اس ، ۱.۲۵ برابر توان تجهیزات انتخاب می شود. این کار دارای چند حسن است :

الف. با توجه به این که یو پی اس در حالت FULL LOAD ( استفاده از حداکثر توان ) خود ، کار نمی کند منجر به افزایش طول عمر یوپی اس می گردد.

ب. در صورت کار تمام تجهیزات ، یو پی اس به راحتی قادر به تامین توان آنها خواهد بود. به عبارت دیگر UPS بدون هیچ گونه مشکل در بدترین شرایط نیز کار خواهد کرد.

ج. اگر بار به میزان جزیی تغیر نمود نیاز به ارتقاء یو پی اس (UPS) نیست به عنوان مثال اگر یک کامپیوتر به مجموعه اضافه شود نیاز به تغییر و ارتقاء یوپی اس نخواهد بود.

۲. امکان تنظیم پارامترها :

یو پی اس ها دارای پارامترهای مختلفی هستند که برای عملکرد صحیح یو پی اس (UPS) باید به درستی تنظیم شوند. این تنظیمات می تواند توسط کارخانه ایجاد شود یا توسط کاربر نهایی انجام شود. در بسیاری از برندها تمامی پارامترها در کارخانه تنظیم شده و کاربر هیچگونه آزادی عمل در انتخاب پارامترها ندارد. در یو پی اس های سونر اکثر پارامترها توسط کاربر قابل تنظیم هستند. به عنوان نمونه جریان شارژ ، درصد OVER LOAD های مختلف یکی از پارامترهایی است که کاربر می تواند آن را در محدوده ی مشخصی تغییر دهد.

  1. میزان زمان پشتیبانی یا زمان Backup :

از آن جهت که یو پی اس برای کار کردن در زمان قطعی برق ، نیاز به باتری یو پی اس دارد ، پس بسیار مهم است که شما بدانید از یوپی اس در زمان قطعی برق چقدر انتظار کار دارید ، پس از اینکه توان مصرفی دستگاه مشخص شد به راحتی می توان ups را انتخاب نمود سپس با علم به توان مصرفی و یو پی اس و زمان پشتیبانی می توان آمپر باتری را حساب کرد .

  1. قابلیت باتری داخلی ( Internal ) یا خارجی ( External ) :

برای توان های بالا به ناچار حجم باتری زیاد بوده وباید باتری ها به صورت EXTERNAL یا خارجی نصب شوند که در این حالت نیاز به کابینت باتری است برای اینکه باطری ها در محفظه ای قرار گیرند تا هم از دسترس دور باشند و هم اینکه از نظر حجمی ، فضای کمتری را اشتغال کنند . در توانهای پایین به منظور کم کردن فضای اشغالی و زیبایی بهتر است یو پی اس (UPS) از نوع باتری INTERNAL یا داخلی انتخاب شود.

۵. انتخاب نوع یو پی اس آفلاین یا آنلاین :

برای توان های پایین یو پی اس آفلاین Off Line یا یو پی اس لاین اینترکتیو ارزان قیمت تر از یو پی اس آنلاین On Line هستند ودر توان هایی بالاتر از ۱۰KVA باید از یو پی اس آنلاین استفاده نمود. در مواردی که به تغییرات ولتاژ و فرکانس برق حساسیت وجود دارد ، یو پی اس های Double Conversion توصیه می شود.

۶. خدمات و پشتیبانی :

هر وسیله برقی و الکترونیکی نیاز به گارانتی و پشتیبانی دارد و این امر در دستگاه هایی که در کشورهای متعدد تولید می شوند اهمیت بیشتری دارد ، یو پی اس هایی که به طور کامل در داخل کشور کشور تولید می شوند بی شک از خدمات و گارانتی معتبرتری برخوردار هستند که قبل از خرید باید به آن توجه خاص داشت .

۷. توجه به وسایل مصرفی :

در صورت استفاده از یو پی اس (UPS) برای دستگاههای تکثیر و PRINTER های خاص دارای سیکل گرمایی اولیه هستند ، باید به این نکته که توان اولیه مورد نیاز در این سیکل بیشتر از توان ذکرشده بر رویبر چسب دستگاه است توجه نمود . این نکته در مورد یو پی اس (UPS) هایی که قرار است تغذیه موتور ها را فراهم کنند نیز صادق است . جریان راه انداز موتور ۵-۱۰ برابر جریان نامی موتور است ودر صورتی که یو پی اس (UPS) نتواند جریان را لحظه ی استارت تامین کند قادر به راه اندازی موتور نخواهد بود .

تعمیرات یو پی اس و تعمیر باتری یو پی اس

دپارتمان تعمیر یو پی اس UPS درشرکت کیان صنعت ایرانیان از کارشناسان متخصص در تعمیر تخصصی یو پی اس بهره میبرد. ما از به روز ترین تجهیزات فنی جهت تعمیر یو پی اس شما استفاده می کنیم و در این زمینه کلیه خدمات لازمه ،اعم از سرویس و نگهداری و تعمیر انواع مختلف UPS با توانهای مختلف را انجام خواهیم داد.
دلایل خرابی یو پی اس های موجود شما را به طور کامل بررسی، آنالیز و شناسایی خواهد کرد.همه یوپی اس ها تا ۱۰۰۰۰VA)10KVA) برای این سرویس پذیرفته خواهند شد و گزارشی جامع و با جزئیات کامل و همچنین توصیه هایی در مورد قیمت تعمیر اگر از نظر اقتصادی ارزش داشته باشد را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر تعمیر از نظر اقتصادی به صرفه نباشد توصیه ها و قیمت دستگاه جایگزین را به شما پیشنهاد میدهیم .

منبع : وبسایت باتری یو پی اس

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *