انواع رنگ پوست
چـقـدر مفـید بـود ؟
anva ranghpost irnab ir انواع رنگ پوست

انواع رنگ پوست

اولین گام در شناختن رنگ پوست این است که بدانید به کدام گروه رنگی تعلق دارید، عاجی، روشن، متوسط، برنزه یا تیره.

اما مهمتر این است که بدانید زمینه‌ی رنگ پوست شما چیست، به این ترتیب ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما زمینه‌های متفاوتی داشته باشد. زمینه‌های رنگی پوست به سه گروه زیر تقسیم می‌شود:

رنگ پوست سرد: زمینه‌ی صورتی، قرمز و آبی
رنگ پوست گرم: زمینه‌ی زرد، هلویی و طلایی
رنگ پوست طبیعی: ترکیبی از رنگ پوست سرد و گرم
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است رخ دهد این است که فکر کنید اگر رنگ پوست روشنی دارید ممکن نیست زمینه‌ی رنگی پوست شما گرم باشد. در واقع بسیاری از زنان با پوست روشن و سفید زمینه‌ی رنگی گرم دارند، مثل نیکل کیدمن و بسیاری از زنان با پوست سبزه یا تیره هم زمینه‌ی رنگی سرد دارند.

اما چطور بدانید که در کدام دسته از زمینه‌های رنگ پوست قرار می‌گیرید؟ در ادامه می‌توانید ۵ روش را برای تشخیص سردی یا گرمی رنگ پوست خود بخوانید.

روش اول: تشخیص رنگ پوست از روی رگ‌ها

آستینتان را بالا بزنید و به رگ‌های روی مچ دستتان نگاه کنید. آن‌ها آبی به نظر می‌رسند یا سبزرنگ‌اند؟

اگر رگ‌های روی مچ دست، به نظر آبی می‌رسند، شما زمینه‌ی رنگی سرد دارید.
اگر رگ‌ها به نظر سبز هستند شما پوست گرمی دارید. در واقع این رگ‌ها نیستند که در زنانی با تناژ رنگی پوست گرم سبز می‌شوند بلکه هاله زرد پوست، روی رنگ آبی رگ باعث می‌شود رنگ رگ‌های شما سبز دیده شود.

روش دوم: تکنیک استفاده از زیورآلات
به این فکر کنید که جواهرات و زیورآلات نقره‌ای بیشتر به شما می‌آیند یا جواهرات زرد رنگ. مهم نیست که شما کدام یک را بیشتر دوست دارید یا ترجیح می‌دهید، مهم این است که با کدام یک بهتر دیده می‌شوید و صورت و پوست شما را بازتر می‌شود.

اگر زمینه ی پوست شما سرد باشد، زیورآلات نقره‌ای برای شما مناسب‌تر است.
اگر زمینه ی پوست شما گرم باشد، با زیورآلات زرد، شاداب‌تر دیده می‌شوید

روش سوم: تست رنگ طبیعی

کدام یک از رنگ‌های طبیعی برای صورت شما مناسب‌ترند؟ پوست، چشم‌ها و صورت شما با سفید روشن یا مشکی بهتر دیده می‌شود و یا با کرم و قهوه‌ای؟ در صورتی که با سفید و مشکی زیباتر می‌شوید پوست سرد دارید و در صورتیکه با کرم و قهوه‌ای راحت‌ترید پوست شما گرم است.

روش چهارم: رنگ مو و چشم‌های شما چه است؟

رنگ مو و رنگ طبیعی چشم‌های شما می‌تواند بگوید که آیا زمینه پوست شما سرد است یا گرم و یا طبیعی.

5c4ec0f3a903e anva ranghpost irnab ir انواع رنگ پوست

انواع رنگ پوست

اگر چشم‌هایتان آبی، طوسی یا سبز است و یا رنگ طبیعی مویتان به بلوند، قهوه‌ای و مشکی با تناژ آبی، نقره‌ای، بنفش و دودی نزدیک می‌شود می‌توان گفت شما پوست سرد دارید.
اگر تناژ پوستی‌ شما گرم باشد احتمالا رنگ چشم قهوه‌ای یا عسلی دارید و رنگ طبیعی موهایتان هم بلوند، قرمز و مشکی با زمینه‌ی طلایی، قرمز، نارنجی یا زرد است.
روش پنجم: آفتاب گرفتن و برنزه شدن
وقتی آفتاب می‌گیرید، پوست شما طلایی-قهوه‌ای می‌شود یا می‌سوزد و ابتدا قرمز می‌شود؟ کسانی که تناژ رنگ پوستشان خنک است معمولا اول می‌سوزند و کسانی که پوست گرم دارند از همان ابتدا برنزه می‌شوند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *