مقایسه کاشت مو و مزوتراپی
چـقـدر مفـید بـود ؟

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

moghayesekashtmo vamezotrapi irnab ir مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

بارها درباره کاشت موی سر و مزایای آن و انواع کاشت مو صحبت کردیم. در حال حاضر برای درمان ریزش مو از تکنیک ها و روش های مختلفی از جمله ترمیم مو و مزوتراپی مو استفاده می شود. اما همانطور که گفته ایم مسئله ریزش مو، بسیار حساس و مهم است و اولین قدم برای درمان، مراجعه به موقع به پزشک متخصص کاشت مو است.
با بررسی های اولیه (و در صورت نیاز انجام یک سری آزمایش ها) پزشک متخصص براحتی عامل ریزش مو در آن فرد را شناسایی کرده و سپس در حین جلسات مشاوره، مراجعه کننده را نسبت به بهترین روش درمان ریزش مو آگاه کرده و در صورت نیاز اقدام به درمان و کاشت مو می کند. نکته مهم اینجاست که کاشت مو همیشه تنها روش درمان ریزش مو نیست و ممکن است در برخی موارد، با استفاده از داروها (مثل فیناستراید و ماینوکسیدیل) و یا تکنیک های ترمیم مو (مانند مزوتراپی و یا روش prp) هم می توان تا حدودی مشکل را برطرف کرد اما تجربه ما در سالهای اخیر نشان داده که بیشتر کسانی که دچار ریزش مو در ناحیه سر، ابرو و یا ریش و سبیل شده اند – چه زن و چه مرد – بهترین و موثرترین روش برای درمان ریزش موهای آنها، تکنیک های کاشت مو (به خصوص کاشت مو به روش Sut) بوده است.
هر یک از این روش ها و تکنیک ها البته مزایا و تعدادی معایب نیز دارند به همین جهت همیشه تاکید کرده ایم که برای گرفتن بهترین نتیجه به موقع به کلینیک های کاشت مو و متخصصین این امر مراجعه کنید تا بهترین درمان ریزش مو برای شما تجویز شود. فراموش نکنید که این مسئله بسیار مهم است که ریزش مو و درمان مناسب در هر فردی با دیگری فرق دارد و برای مثال اگر فردی با مراجعه به پزشک، درمان هایی مثل prp یا مزوتراپی تجویز شد و بعد از مدتی فرد موهای ریخته شده اش تا حد زیادی برگشت، دلیل نمی شود که شما و یا دیگران هم بخواهید حتما از همان تکنیک برای درمان ریختن موهایتان استفاده شود و شاید برای شما کاشت مو به روش Sut و یا درمان های دیگر بهتر جواب بدهد. چون عوامل مختلفی در ریزش و یا طاسی نقش دارند.
به همین جهت در این مقاله تصمیم گرفتیم با مقایسه روش های کاشت مو و تکنیک مزوتراپی مو، مزایا و اثرات جانبی هر یک از این دو را به تفصیل بررسی کنیم تا در صورتی که صحبت از هر یک از این دو روش شد، به خوبی با جزئیات آنها آشنا باشید و بتوانید در صورت بروز مشکلات مو، هنگام مشاوره بهتر بتوانید در مورد درمان تصمیم بگیرید.
پیش از مقایسه بد نیست که بدانید مزوتراپی چیست و همچنین از صفر تا صد کاشت مو و باید و نبایدهای کاشت مو و سایر مسائل مربوطه کاملا مطلع باشید ولی ما در این جا سعی می کنیم ضمن یک مقایسه بطور اجمالی، نکات مهم مربوط به مزوتراپی و کاشت مو را برای شما شرح دهیم:

کاشت مو:

همانطور که می دانید، کاشت مو اصلا روش جدیدی نیست و در طول سالها و دهه های گذشته بارها دچار دگرگونی شده و تکنیک ها، تجهیزات و روش های مختلفی برای آن ارائه شده و هم اکنون بهترین و کم دردسر ترین روش آن که دارای حداقل عوارض جانبی است، روش Sut است. این روش، بهترین روش کاشت مو است و مردان و زنانی که دچار ریزش مو در ناحیه سرو یا ابرو شده اند، می توانند از این تکنیک استفاده کنند. در این تکنیک فولیکول های مو از ناحیه پشت سر جدا شده و با استفاده متخصصین ماهر و باتجربه و همچنین دستگاه های پیشرفته به ناحیه مورد نظر پیوند زده می شود.

– مزوتراپی:

یکی از روش های درمانی ریزش مو است که البته در این تکنیک، کاشت مو صورت نمی گیرد بلکه با استفاده از وسیله ای شبیه به آمپول، مواد مغذی، ویتامین، آنزیم ها و برخی مواد معدنی مورد نیاز بدن که کمبود آنها موجب ریزش موها شده، تزریق می شود.
این روش برای کسانی مفید است که به تشخیص دکتر، به دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد فولیکول های مو، دچار ریزش شده اند. چرا ممکن است کسانی بدنشان دچار کمبود این مواد نبوده و دلیل ریزش متفاوت باشد (مثلا حاملگی، فشارهای روحی، بیماری های پوستی، زخم، ارث و غیره)
مزوتراپی بدلیل شرایط خاصی که دارد، برای افراد با توجه به وضعیت سلامت و بدن آنها متفاوت است ولی معمولا در بیشتر موارد در سه جلسه و هر جلسه هم بین بیست الی چهل دقیقه طول می کشد. بین این جلسات اغلب دو یا سه هفته فاصله است تا در این مدت، مواد تزریق شده به خوبی در بدن فرد جذب شوند و بهترین نتیجه در پایان کار حاصل شود.
ضمنا معمولا سه یا چهار روز پس از انجام هر مرحله تزریق، نتایج اولیه دیده می شود و علائم بهبودی کم کم مشخص می شود.

حال با این تفاصیل در یک جمع بندی نهایی مزایای هر یک نسبت به دیگری را بررسی می کنیم:
– در کاشت موی Sut بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند ولی در مزوتراپی کمی درد دارد.
– کاشت موی سر برای تمام کسانی که دچار ریزش مو شده اند و چه زن و چه مرد، می تواند کاملا موثر باشد در صورتی که مزوتراپی مو صرفا برای کسانی جواب می دهد که بدلیل کمبود برخی مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن، دچار این عارضه شده اند.
– کاشت مو در یک یا دو جلسه صورت می گیرد، ولی مزوتراپی در اکثر موارد، حداقل در سه جلسه انجام می شود.
– برای کسانی که دچار آلرژی (حساسیت) نسبت به برخی مواد طبیعی هستند، روش مزوتراپی ممکن است مفید نباشد.
– کاشت مو به روش Sut نه تنها برای سر بلکه برای ابرو هم موثر است ولی روش مزوتراپی مو، بیشتر برای برخی از نواحی سر مورد استفاده قرار می گیرد.
– کاشت مو تقریبا بیش از ۹۸% موارد تاکنون به خوبی جواب داده و نتایج آن بسیار ماندگار است ولی درصد موفقیت مزوتراپی کمتر است.
– نتایج کاشت مو (به خصوص روش Sut) ماندگار هستند ولی نتایج مزوتراپی ممکن است صد در صد نباشد و در دراز مدت نیاز باشد که فرد چندین بار دیگر هم به کلینیک کاشت مو مراجعه کند.
– در مزوتراپی مو عوارض و اثرات جانبی مانند ورم، عفونت، کبودی، التهاب و یا عوض شدن رنگ ناحیه تزریق صورت بگیرد ولی در کاشت مو معمولا این عوارض بوجود نمی آیند.
– یکی از مزایای مزوتراپی این است که این روش نسبتا ارزان است.
– بعد از مزوتراپی لازم است که ورزش و نرمش های موضعی برای ناحیه ای که مورد تزریق قرار گرفته، انجام شود.
– در هر دو روش توصیه می شود که از ساعتها قبل (معمولا از ۲۴ ساعت قبل) از نوشیدن مواد کافئین دار – شامل چای و قهوه – خودداری کند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *