طرز تهیه ترشی لیمو ترش
چـقـدر مفـید بـود ؟

مواد لازم برای ترشی لیمو

ليموي تازه : ۵۰۰ گرم

فلفل تند قرمز : ۳ عدد

زردچوبه : يک قاشق غذاخوري

نمک : يک و نيم قاشق غذاخوري

فلفل دلمه رنگي : ۱ عدد

مراحل تهیه ترشی لیمو ترش

 

tarztahiye torshilimotorsh irnab ir طرز تهیه ترشی لیمو ترش

طرز تهیه ترشی لیمو ترش

ابتدا ليموي سالم بدون لک را ميشوييم يک روز ميگذاريم آبش برود بعد خرد مي کنيم . هر ليمو را شش قسمت مي کنيم. تخم هاي آن را در مي آوريم. اگر هسته ليمو داخل آن بماند ترشي را تلخ مي کند. ترشي ليمو با خوراک ماهي، مرغ، لوبيا پلو و غذاهايي که ناني نباشد خيلي لذيذ است.
اين ترشي تند است و در عربستان تهيه ميشود و آن را تند تهيه مي کنند. تکه هاي ليمو را داخل ظرف مورد نظر ريخته و فلفل قرمز ، زردچوبه، نمک را روي آن ميريزيم و مخلوط مي کنيم و يک پارچه روي ظرف مي کشيم و ۳ روز بيرون از يخچال ميگذاريم بماند گهگاهي مواد را با قاشق يا هر وسيله خشک ديگر هم ميزنيم.
دقت کنيد قاشقي که مواد را با آن هم ميزنيم بايد حتماً خشک باشد و آبدار نباشد. بعد از ۳ روز که مواد را خوب هم زده ايم و آب غليظي در آن ايجاد شده است داخل ظرف مورد نظر ريخته و در آن را محکم مي بنديم و ميگذاريم برسد. اين ترشي در يخچال و جاي خنک بعد از چند ماه مي رسد و در جاي گرم بعد از يک ماه مي رسد و قابل مصرف است.
اين ترشي سرکه ندارد و براي کساني که سرماخوردگي دارند و نميتوانند ترشي ديگر مصرف کنند خيلي مناسب است. تندي ترشي را ميتوان کم يا زياد کرد. براي خوب جلوه دادن اين ترشي ميتوان فلفل سبز تازه يا فلفل دلمه نيز خرد کرده و به آن اضافه کرد که تاثيري در طعم آن ندارد و فقط براي ظاهر آن است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *