بیوگرافی کوروش تهامی
چـقـدر مفـید بـود ؟

5a65af7bed43a biyografi koroshtahrami irnab ir بیوگرافی کوروش تهامی

بیوگرافی کوروش تهامی


نام:کوروشکوروش تهامی

نام خانوادگی:تهامی

تاریخ تولد:۱۳۵۰/۲/۴

محل تولد:تهران

تحصیلات:دانش آموختهٔ رشتهٔ تئاتر

تاهل:متاهل

——————————————

کوروش تهامی در ۴ اردیبهشت ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او در یک خانواده پنج نفری متولد شده دو خواهر دارد که یکی از خودش بزرگ تر است و ازدواج کرده و خواهر کوچکترش دانشجو است. تا کلاس اول راهنمایی را در محله (پامنار) تهران بودم و پس از آن در محلههای سعادتآباد و شهرک غرب، در حال حاضر هم در غرب تهران ساکن هستم.
همسر سابقش شبنم طلوعی کارگردان سینما بود. آرزوی کودکی اش این بوده که دکتر شود تا بتواند مادربزرگش را که مریض بوده و وابستگی شدیدی به او داشته را خوب کند اما دوران دبیرستان نظرش عوض میشود و به فکر خلبانی و بازیگری میافتد.
دیپلم گرافیک دارد و لیسانس بازیگری تئاتر دارد و مدرکش را از دانشگاه آزاد گرفته است ،تنها مواردی که او را در زندگی رنج میدهد، فقر و نداری است. از اینکه بعضیها سر جایشان نیستند زجر میکشد. از بین بازیگرهای خارجی عاشق بازی آل پاچینو ، جانی دپ و نیکول کیدمن است و از سبک بازی آنها خوشش میآید ،عاشق دریا و موج است و قشنگترین رنگ زندگیاش رنگ آبی است.
دربچگی عاشق موسیقی بوده ، او از کودکی به خاطر آنکه خیلی زود به تخصص رسیده شروع به تدریس تنبک و دف کرد و از همان کودکی طعم مستقل بودن را چشید. اول فقط شیفته موسیقی سنتی بوده ولی الان موسیقی پاپ را هم گوش میدهد. از صدای محمد اصفهانی و علیرضا عصار خوشش میآید و از پیشکسوتها هم صدای آقای حسین علیزاده و استاد شجریان را دوست دارد.
او دانش آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون تئاترهای گوناگونی از او به نمایش در آمده است. نخستین حضور او در سینما در سن ۲۵ سالگی بود که نخستین فیلم سینمایی اش با نام سینما سینماست ه کارگردانی ضیائ الدین دری را بازی کرد.
خلاصه داستان:رضا کیانیان کارگردان سینما بعد از جستجوی بسیار، ماندانا را برای ایفای نقش اول فیلم خود در نظر می گیرند. اما خانواده ی ماندانا با بازی او در فیلم مخالفند و…

فیلم شناسی کوروش تهامی

سینمایی
۱۳۷۵ سینما سینماست
۱۳۷۶ ساحره
۱۳۷۸ دفتری از آسمان
شراره
۱۳۷۹ مریم مقدس
۱۳۸۲ این زن حرف نمی زند
۱۳۸۳ به رنگ ارغوان
از دوردست
شبانه
امیر بنکدار
۱۳۸۵ سرگیجه
نسل جادویی
۱۳۸۶ آن مرد آمد
۱۳۸۹ برف روی شیروانی داغ
۱۳۹۱ بی خداحافظی

مجموعه های تلویزیونی

سال فیلم
۱۳۸۵ زیر تیغ
۱۳۸۶ ساعت شنی
۱۳۸۷ شب می گذرد
۱۳۸۸ خسته دلان
۱۳۸۹ ملکوت
شوق پرواز
تبریز در مه
عصر پاییزی
قلب یخی

تله فیلم
۱۳۸۷ ماه از روی سکو
۱۳۸۹ بازی مهره سفید

نمایش خانگی
۱۳۸۷ اسلحه سرد نادر مقدس

biyografi koroshtahrami irnab ir بیوگرافی کوروش تهامی


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *