بیوگرافی ایرج راد
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

 

زندگینامه ایرج راد

iraj rad irnab ir بیوگرافی ایرج راد

ایرج راد

  • نام اصلی : اکبر حسنی راد
  • زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
  • متولد : ۷ اردیبشهت ۱۳۲۴ بروجرد
  • محل زندگی : تهران
  • پیشه : بازیگر
  • سال های فعالیت : ۱۳۴۶ تاکنون

 

ایرج راد “بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۲۴ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار ایرج راد می‌توان به بازیگری در سریال مدار صفر درجه، سریال دختران حوا و سریال در قلب من اشاره کرد.

ایرج راد نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۱ در ۲۷ سالگی در فیلم پستچی به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مدار صفر درجه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ایرج راد محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی نصیریان، ژاله سام، عزت‌الله انتظامی و احمد‌رضا احمدی را تجربه کرد.

ایرج راد در سال ۱۳۸۶ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ایرج راد در این سال، بازیگری در سریال مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ایرج راد بازی در سریال مدار صفر درجه بوده است. ایرج راد سال ۱۳۸۶ در ۶۲ سالگی در سریال مدار صفر درجه نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. ایرج راد توانست با بازی در سریال مدار صفر درجه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سید شهاب حسینی، ناتالی متی، رویا تیموریان و مسعود رایگان بر تجارب او افزود.

5e25984cde661 iraj rad irnab ir بیوگرافی ایرج راد

ایرج راد

ایرج راد علاوه‌بر سریال مدار صفر درجه، سال ۱۳۹۱ در ۶۷ سالگی در سریال دختران حوا نیز بازی کرده است. ایرج راد این‌بار با حسین سهیلی‌زاده یعنی کارگردان سریال دختران حوا و هنرمندانی چون نازنین کریمی، پوریا پورسرخ، گوهر خیراندیش و نیما شاهرخ‌شاهی همکاری داشت.

در این سال‌ها ایرج راد با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران عزت‌الله انتظامی با ۴ مرتبه، جمشید مشایخی با ۴ مرتبه، پوراندخت مهیمن با ۴ مرتبه، محمد مطیع با ۴ مرتبه و لعیا زنگنه با ۴ مرتبه بیشترین همکاری را با ایرج راد داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ایرج راد آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. ایرج راد را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۵۲% آثار وی تلویزیونی و ۴۸% آثارش سینمایی است. در واقع ایرج راد از مجموع ۲۹ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۵ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ایراندخت، سریال دختران حوا، سریال سال‌های مشروطه، سریال فاکتور هشت، سریال گارد ساحلی، سریال مدار صفر درجه، سریال افسون، سریال تلفن مشترک، سریال گم‌شده، سریال در قلب من، سریال دستی بر آتش، سریال در پناه تو، سریال سنگ و شیشه، سریال وزیرمختار و سریال امیر کبیر نام‌های و در ۱۴ اثر در سینما با نام‌های فیلم جای او دیگر خالی نیست، فیلم شمعی در باد، فیلم هفت ترانه، فیلم شور عشق، فیلم سهراب تا سهراب‌، فیلم نصف جهان، فیلم چون ابر در بهاران، فیلم جعفرخان از فرنگ برگشته، فیلم طوبی، فیلم ویزا، فیلم اجاره نشینها، فیلم گردباد، فیلم دایره مینا و فیلم پستچی بازی کرده است.

5e25984ea368c iraj rad irnab ir بیوگرافی ایرج راد

ایرج راد

در مجموع در کارنامه ۷۳ ساله و بیوگرافی ایرج راد آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی ایرج راد و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار ایرج راد در منظوم سر بزنید. همه ۲۹ اثر مهم ایرج راد در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار ایرج راد در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر ایرج راد در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی ایرج راد درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی ایرج راد بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مدار صفر درجه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی ایرج راد کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم سهراب تا سهراب‌ محسوب می‌شود.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *