بیوگرافی کامبیز مهدی زاده
چـقـدر مفـید بـود ؟

بیوگرافی کامبیز مهدی زاده

داماد روحانی کیست؟

داماد حسن روحانی ، رئیس جمهوری کشور ، کامبیز مهدی زاده است . وی در سال ۱۳۶۴ در اهر به دنیا آمده و اصالتا اهری می باشد . اَهَرْ یکی از شهرهای مهم استان آذربایجان شرقی است.

kambiz mahdi zade irnab ir بیوگرافی کامبیز مهدی زاده

کامبیز مهدی زاده

تحصیلات کامبیز مهدی زاده

کامبیز مهدی زاده فارغ التحصیل لیسانس زمین شناسی، فوق لیسانس زمین شناسی نفت و دانشجوی مقطع “دکترای زمین شناسی سنگ رسوب و رسوب شناسی” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و از جوانان نخبه ی آذربایجان است.

 

جوایز و افتخارات

از جمله جوایز و افتخارات کامبیز مهدی زاده و نخبه آذربایجان کسب جایزه اختراعات در مسابقات بین المللی اختراعات از میان هشتاد کشور بود که به همراه اعضای دیگر جایزه ویژه اختراعات را از آنِ خود کرد.
عکس زیر مربوط به حضور در مسابقات اختراعات و نخبگان بین المللی می باشد.

 

سوابق

از سوابق کاری کامبیز مهدی زاده می توان به عضو ستاد سیاست گذاری و رئیس نخبگان و جوانان و رئیس ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی اشاره کرد.

ازدواج با دختر حسن روحانی

کامبیز مهدی زاده فرساد ، مردادماه سال ۹۷ با یکی از دختران حسن روحانی ازدواج کرد و داماد خانواده روحانی شد.

حکم جدید کامبیز مهدی زاده

داماد حسن روحانی ، روز جمعه ۲۲ آذر ۹۷ ، طی حکمی توسط وزیر جدید صنعت معدن تجارت،به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی منصوب کرده است.

پس از انتشار این خبر مهدی زاده فرساد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند وی به دلیل رابطه خویشاوندی با رئیس جمهوری به این سمت منصوب شده است، گفت: این حرف هایی است که دوستان وارد فاز سیاسی و اجتماعی می شوند و شما بروید این حرف ها را از آن هایی که می گویند بپرسید.

 

واکنش روحانی به حکم دامادش

روحانی پس از خبردار شدن از انتصاب داماد خود به عنوان معاون وزیر صنعت، او را به شدت توبیخ کرد.

حسن روحانی از وزیر صنعت خواسته است که حکم معاونت برای کامبیز مهدی زاده را لغو کند.

رییس جمهور از اینکه بدون مشورت با وی چنین حکمی اعلام عمومی شده ابراز نارصایتی کرده است. روحانی پیش از این به اعضای هیات دولت تاکید کرده بود که از انتصاب های فامیلی و حاشیه سازی برای دولت در این موقعیت پرهیز کنند.

5e21754904552 kambiz mahdi zade irnab ir بیوگرافی کامبیز مهدی زاده

کامبیز مهدی زاده

بخش‌هایی از گفتگوی ابتکار به کامبیز مهدی زاده فرساد را می‌خوانیم:

در رابطه با خودتان و سابقه فعالیت‌تان بگویید.
مسئولیت اجرایی من از سال ۸۴ و حدودا در سن ۲۱ سالگی با قبول مسئولیت در سازمان ملی جوانان شروع شد. بعد از آن به وزارت نفت رفتم و مشاور مدیرعامل شرکت توسعه ملی نفت ایران بودم. سپس به عنوان قائم‌مقام برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت کشور به عنوان بزرگ‌ترین مرکز نفت خاورمیانه و یکی از ده مرکز تحقیقاتی دنیا مشغول به فعالیت بودم. آشنایی من با جناب آقای دکتر ستاری از وزارت نفت بود، چون ایشان در وزارت نفت مسئولیت داشتند. سپس رئیس پژوهشگاه صنعت نفت شدند. بعد از آن به پیشنهاد آقای روحانی برای معاونت رئیس جمهوری انتخاب شدند و بعد آقای دکتر کاتوزیان آمدند. البته آن زمان با خانواده آقای روحانی نسبتی نداشتیم، ولی آقای دکتر ستاری همیشه لطف داشتند.

چطور داماد آقای روحانی شدید؟
دست روزگار بود. هر شخصی مسیر زندگی خود را تعیین می‌کند. من هم در مقطعی با این خانواده آشنا شدم و دیداری با آقای دکتر روحانی داشتم. زمانی که خدمت ایشان رسیدم از مناعت طبع و برخورد آقای دکتر بسیار خوشم آمد. به عنوان یک رئیس جمهوری برخورد و گفتمان ایشان برای من بسیار جالب بود.

کمی به عقب برگردیم، چطور به آقای روحانی معرفی شدید؟
دو سه نفر از دوستان به من می‌گفتند چرا ازدواج نمی‌کنی؟! چند گزینه را مطرح کردند. اول آقای اکرمی به من پیشنهاد دادند. ایشان بنده را از سال ۹۲ و از ستاد انتخاباتی آقای روحانی می‌شناختند.

البته من پاسخ دادم که قصد ازدواج ندارم، اما ایشان تاکید کرد که یک دختر خوب از یک خانواده خوب سراغ دارم و من آن زمان، چون مشغول به تحصیل بودم درس اولویت اولم بود و قبول نکردم و ایشان هم پیگیر نشد. در حین تحصیل در مقطع دکترا و همزمان با اواخر دولت اول آقای روحانی، آقای اکرمی مرا دید و سوال کرد هنوز ازدواج نکرده‌ای؟ به این صورت شد که به واسطه آقای اکرمی ابتدا همراه با مادرم خدمت خانواده آقای روحانی رسیدیم. پس از تشریفات و توافقات اولیه، بعدا شخصا به حضور آقای رئیس جمهوری رسیدم. در این جلسه جو خوبی حاکم بود. ایشان از من سوالاتی پرسیدند که برایم بسیار جالب بود.

به من گفتند همین که روی پای خودت هستی برای من کافی است. نپرسیدند چه دارم و خانه‌ام کجاست؟ البته به طور طبیعی ملاحظاتی داشتند که هر پدری نسبت به فرزند خود دارد. این اتفاق اواخر سال ۹۵ رخ داد.

معمولاً گفته می‌شود که در سطوح سیاسی بالا ازدواج‌ها به صورت هدفمند میان مقامات و فرزندان آن‌ها صورت می‌گیرد. آیا ازدواج شما نیز اینگونه بود؟
الحمدالله من نه آقازاده بودم و نه رفیق آقازاده‌ای دارم. من از همین مردم بودم و این تئوری خود به خود نفی می‌شود. این فرصت نیکویی است که نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. آنقدر صفا و صمیمیت و گرمی است که یک نفر از بین مردم می‌تواند برود و با بزرگان وصلت کند.

دکتر روحانی مردم را بسیار دوست دارد و تمام تلاش ایشان بر این است که کشور در آرامش باشد. ایشان چند وقت پیش به من می‌گفت که نمی‌توانند راحت بخوابند زمانی که مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارند.

شما به عنوان داماد رئیس جمهوری شناخته می‌شوید، ولی همسر شما غایب است. این عدم حضور در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها چه مصلحتی دارد؟
همسر من دکترای بیوتکنولوژی پزشکی دارند و در زمینه تحصیلی خود فعالیت می‌کنند. علاقه ایشان به مباحث پزشکی است. دیدگاه دکتر روحانی حضور بانوان در جامعه است. ایشان فرزندان خود را نیز آزاد گذاشته‌اند تا در آن چارچوب‌ها و مسیر‌ها حرکت کنند. ولی همسر من دوست دارد در زمینه تخصصی خود کار کند. البته همیشه همراه من نیز هست.

من تا اینجا متوجه شدم که شما دیدار خوبی با دکتر روحانی داشتید. گام بعدی یعنی دیدار با همسرتان چگونه بود؟
ما در جلسه‌ای با حضور مادر و مادرخانمم با همسرم دیدار داشتیم. بعد خدمت آقای دکتر رسیدم و بعد این دیدار‌ها در چارچوب عرف ادامه پیدا کرد تا شناخت اولیه حاصل شود. فشار انتخابات و فضای انتخابات روی زندگی ما هم تاثیر گذاشته بود. این مباحث یک سال و چند ماه طول کشید. در واقع فضای انتخابات در این تعویق بی‌تاثیر نبود. ما در سال ۹۷ ازدواج کردیم. ایشان درگیر انتخابات بودند و در سفر بودند و خانواده ایشان هم در استرس و فشار‌های سیاسی قرار داشتند.

فشار‌هایی روی من هم وجود داشت، ولی وقتی خدا بخواهد، کار انجام می‌شود. این صلاح و مصلحت بود. همسرم برخلاف من بسیار آرام و صبور هستند که باعث شده مکمل یکدیگر باشیم.

در صحبت‌های خود به اختلاف نظر با آقای روحانی و یا نقد اشاره کردید. معمولا این موارد در چه حوزه‌ای است؟
ایشان از نقد استقبال می‌کنند. وقتی آخر هفته‌ها به خدمت ایشان می‌رسیم صحبت می‌کنیم. مقام معظم رهبری می‌گویند اختلاف نظر و نقد سازنده اشکالی ندارد و خوب است. من هم نقد و نظر خود را درمورد مسائل مختلف با ایشان مطرح می‌کنم. ولی درنهایت تصمیم گیرنده خود ایشان هستند. من نظرات را به ایشان می‌دهم و بار مسئولیت اجتماعی را از روی دوش خودم بر می‌دارم.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *