بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده
۵ امتیاز ۱ رای

بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده

امیرعلی حاجی زاده ۹ اسفند ۱۳۴۰ در تهران متولد شد، نظامی ایرانی است.

biography sardar amir ali haji zade irnab ir بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده

سردار امیرعلی حاجی زاده

از سال ۱۳۵۹ تا کنون در سپاه پاسداران فعالیت می کند، وی در حال حاضر یکی از سرداران موشکی و هوایی این نیرو می باشد.

او اصالتا پدر و مادرش اهل خرمدشت کرج می‌باشند و در سال ۱۳۵۹ وقتی ۱۹ ساله بود با شروع جنگ راهی جبهه شد و بعنوان تک تیرانداز در عملیاتی، چون والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ تا آخر جنگ حضور داشته است. بعد از جنگ وارد بخش هوا و فضا سپاه شده و در بخش موشکی فعالیت کرد، از او بعنوان برجسته‌ترین شاگرد شهید حسن تهرانی مقدم نام برده می‌شود.

بعد از سال‌ها فعالیت در مراکز حساس موشکی از سال ۱۳۸۵ به فرماندهی پدافند هوایی سپاه رسید تا اینکه سال ۸۸ با حکم رهبری فرمانده هوافضای این نیرو شد.

ازدواج و فرزندان سردار حاجی زاده

سردار حاجی زاده سالهاست ازدواج کرده که ثمره آن ۳ فرزند است. به گفته خود سردار یکی از پسرانش در ۱۷ سالگی برای اینکه مدافع حرم شود آنقدر اصرار می‌کند که ایشان صرفا برای ۱۵ روز اجازه حضور پسرش را در سوریه می‌دهد.

پدافند هوایی سپاه

سردار حاجی زاده برای مدت ۳ سال، و پس از غلامرضا یزدانی بعنوان فرمانده پدافند هوایی سپاه، فعالیت می‌کرد.

 

فرماندهی نیروی هوافضای سپاه

پس از شکل‌گیری نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مهرماه ۱۳۸۸ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده را به سمت فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردن  و کماکان نیز مسئولیت فرماندهی این نیرو را برعهده دارد.

5e1d7fcd52c1f biography sardar amir ali haji zade irnab ir بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده

سردار امیرعلی حاجی زاده

عملیات ها و اقدامات نظامی سردار حاجی زاده

از جمله اقدامات بزرگ که در زمان فرماندهی ایشان انجام شده می‌تواند به عملیات لیله القدر در ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ در پاسخ به اقدام تروریسی داعش در حمله به مجلس عنوان کرد.

در این عملیات ۶ موشک ذوالفقار و قیام به مقر فرماندهی داعش اصابت کرد.

در دومین عملیات چشمگیر ۱۷ شهریور ۹۷ پاسخ به اقدامات تروریستی ضد انقلاب در مریوان که به شهادت ۱۱ نیروی سپاه انجام شد، بود که نیرو‌های هوا فضا با همکاری یگان پهبادی محل استقرار نیرو‌های تروریست کرد را با موشک مورد هدف قرار گرفت.

انهدام پهباد متجاوز گلوبال هاواک آمریکا در ۳۰ خرداد ۹۸ نیز از دیگر اقدام این رسته نظامی می‌باشد.

در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام و انتشار فیلم‌هایی نشان دادن برخورد یک موشک عامل این حادثه بود.

شایعه شهادت

شایعات زیادی مبنی بر به شهادت سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در فضای مجازی و توسط کاربران ضدانقلاب منتشر و دست به دست شد، همان روز این شایعه تکذیب شد. همچنین حضور سردار حاجی‌زاده در نماز جمعه تهران نیز نشان داد که وی در سلامت کامل به سر می‌برد و شایعات در این باره صحت ندارد.

هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری

در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام و انتشار فیلم هایی نشان دادن برخورد یک موشک عامل این حادثه بود.

 

بعد از گذشت سه روز در نهایت نیروهای مسلح با انتشار بیانه ای سقوط هواپیما را ناشی از خطای پدافند سپاه پاسداران عنوان کرد.

 

در این حادثه دردناک ۱۷۶ مسافر که اغلب از چهره های علمی و موفق بودند کشته شدند، سردار حاجی زاده بعنوان فرمانده نیروهای هوا فضای سپاه با حضور در نشست خبری تمام مسئولیت این اقدام غیر عمد را پذیرفت

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *