طرز تهیه فالوده کرمانی
چـقـدر مفـید بـود ؟

مواد لازم فالوده کرمانی:

نشاسته : ۱ پیمانه
آب : ۵ پیمانه
گلاب : یک سوم لیوان
شربت قوام آمده : ۱ پیمانه

مراحل تهیه فالوده کرمانی :

 

tarztahiye falodekermani irnab ir طرز تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه فالوده کرمانی

برای تهیه فالوده کرمانی ابتدا نشاسته را آماده می کنیم، نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل کرده خوب هم می زنیم تا یک مایه یکدست داشته باشیم و حالت تکه تکه نباشد، حالا ۴ پیمانه آب سرد را روی شعله قرار می دهیم تا جوش بیاید نشاسته را کم کم اضافه می کنیم، با شعله کم روی حرارت قرار می دهیم هم می زنیم تا بوی خامی آن گرفته شود (اگر شعله زیاد باشد نشاسته ما زود سفت می شود ) سپس نشاسته را خوب هم می زنیم تا غلیظ و کشدار شود و به شکل دایره در وسط قابلمه قرار می دهیم. برای این کار باید ۱۰ دقیقه وقت صرف کنیم.

در ظرفی آب و یخ فراوان ریخته آن را نزدیک چرخ گوشت قرار داده پنجره چرخ گوشت را به آن وصل کرده و مایه فالوده را داخل چرخ می ریزیم ظرف یخ را طوری قرار می دهیم که رشته های فالوده داخل آن بریزد مرتب و به آرامی آن را زیر و رو می کنیم این کار را با دستکش انجام می دهیم تا دست یخ نزند. لازم به ذکر است که به جای چرخ گوشت از صافی استیل هم می شود استفاده کرد، به این طریق که مواد را درون صافی استیل ریز بافت ریخته و به وسیله پشت قاشق مواد را از صافی عبور داده و درون ظرف آب یخ می ریزیم.

در مرحله بعدی طرز تهیه فالوده کرمانی, مقداری یخ در ظرفی ریخته و شربت قوام یافته، کمی گلاب و فالوده آماده شده را نیز به آن اضافه کرده و با نصف لیمو ترش آن را تزیین می کنیم. (می توانید از رنگ غذا هم برای تزیین استفاده کنید.)

5d00ce090958a tarztahiye falodekermani irnab ir طرز تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه فالوده کرمانی

مواد لازم در جهت تهیه شربت قوام آمده :
شکر :۱ پیمانه
آب : ۱ پیمانه
طرز تهیه شربت فالوده :
در یک ظرف شکر ریخته و با یک پیمانه آب حل می کنیم و در روی حرارت قرار می دهیم تا کمی شربت ما قوام بیاید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *