علت درد دل کودکان
چـقـدر مفـید بـود ؟

علت دل دردهای کودکان

elatdarddel kodakan irnab ir علت درد دل کودکان

علت درد دل کودکان

دل دردهای کودکان می تواند نشانه های بیماری هایی جدی داخلی باشند پس بهتر است با بروز درد های شکمی در کودکان به پزشک مراجعه کنید.دل دردهای کودکان

دردهای شکمی یکی از عوامل مراجعه کودکان به بیمارستان است که علل مختلفی دارد، این دردها می تواند ناشی از مشکلات داخلی یا جراحی باشد که به اختصار در توضیح داده می شود.

دردهای ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده است

در بررسی دردهای شکمی باید مواظب باشیم تا دردهایی که نیاز به جراحی دارند را مشخص کنیم زیرا برخی دردها ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده است.

دردهای ناشی از گوش درد یا سنگ های کلیه

علت دردهای شکمی می تواند خارج از دستگاه گوارش باشد مانند گوش درد، سردردهای مننژیتی، سکته های سطح تحتانی قلب که به عروق شکم منتشر می شود و سنگهای کلیه و مجاری ادراری.

دل درد ناشی از ورم معده، کبد و زخمهای اثنی عشر

منشأ برخی دردهای شکمی نیز داخل دستگاه گوارش است که از آن جمله می توان ورم معده، کبد، پانکراس و زخم های اثنی عشر را نام برد.

والدین به عرق نعنا و نبات داغ اکتفا نکنند

والدین موقع دل درد، به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند و کودک را به پزشک ارجاع دهند.

رئیس بیمارستان کودکان مفید با تاکید بر لزوم توجه به دل دردهای شکمی در کودکان گفت:دل درد نباید ساده انگاشته شود و والدین به جای درمانهای خانگی، کودک را به پزشک ارجاع دهند، همچنین دردهای شدید و مداوم باید توسط همکاران بررسی شود چرا که برخی موارد، خود درمانی والدین موجب پارگی آپاندیس و روده می شود.

درمان های خانگی مانع تشخیص و درمان دقیق می شود

این فوق تخصص گوارش اطفال تصریح کرد:درمانهای خانگی مانع تشخیص درمان دقیق می شود و این روش ها گاهی خسارت های جبران ناپذیری وارد می کنند.

5c557dc51af52 elatdarddel kodakan irnab ir علت درد دل کودکان

علت درد دل کودکان

علائم دل درد کودکان

رئیس بیمارستان کودکان مفید اظهارداشت:کودکی که دل درد دارد به خود می پیچید، تهوع، استفراغ و تب دارد و از درد شکم از پا به خود می پیچد.

شیوع دل درد در دختران و پسران یکسان است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *