کدام کشورها جمعیت بیشتری دارد؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

۱۰ پرجمعیت ترین کشور جهان

در این نوشتار در باره ۱۰ پرجمعیت ترین کشور جهان در ۲۰۱۶ بحث می شود. فهرست زیر ۱۰ پرجمعیت ترین کشور جهان را که در مجموع در حدود ۵۸٪ جمعیت جهان را در خود اسکان داده اند نشان می‌دهد:
۱. چین- بزرگ‌ترین جمعیت جهان با بیش از ۱.۳ میلیارد نفر- به طور دقیق ۱۳۷۸۵۶۱۵۹۱. جمعیت چین به تنهایی ۱۹.۱% کل جمعیت زمین است! چین به لحاظ اندازه نیز سومین کشور بزرگ جهان است(پس از روسیه و کانادا).

kodamkeshvarha jameyatbishtaridarad irnab ir کدام کشورها جمعیت بیشتری دارد؟

کدام کشور جمعیت بیشتری دارد؟

۲. هندوستان– به فاصله‌ای کم، هندوستان در جایگاه دوم پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار دارد با ۱۲۶۶۸۸۳۵۹۸(بیش از ۱.۲ میلیارد نفر). جمعیت هندوستان ۱۷.۳% جمعیت کلِ جهان است. هندوستان و چین با هم ۲۶.۴% کل جمعیت بشر را تشکیل می‌دهند.
۳. ایالات متحده- سومین جمعیت بزرگ جهان اما بسیار بسیار با فاصله از چین و هندوستان کشور ایالات متحده‌ی امریکا است. با ۳۲۳۹۹۵۵۲۸ نفر جمعیت، و ۴.۴۵% جمعیت کل این سیاره. ایالات متحده همچنین از لحاظ مساحت چهارمین کشور بزرگ دنیا است.
۴. اندونزی- چهارمین پرجمعیت‌ترین در دنیا با ۲۵۸۳۱۶۰۵۱ نفر- ۳.۳۵% جمعیت جهان.
۵. برزیل- برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان به لحاظ اندازه و همچنین جمعیت است با ۲۰۶۰۵۰۲۴۲ نفر که ۲.۷۳% کل جمعیت بشر است

5c556a1710732 kodamkeshvarha jameyatbishtaridarad irnab ir کدام کشورها جمعیت بیشتری دارد؟


کدام کشورها جمعیت بیشتری دارد؟

۶. پاکستان- جمعیت ۱۹۲۷۵۸۳۴۸ نفر، ۲.۵۹% از جمعیت بشر در دنیا.
۷. نیجریه- به فاصله‌ای کم از پاکستان، نیجریه جمعیتی برابر با ۱۸۶۸۷۹۷۶۰ نفر دارد که بالغ بر ۲.۴۴% کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد
۸. بنگلادش- ۱۶۲۸۵۵۶۵۱ نفر- ۲.۱۵%
۹. روسیه- روسیه تا به امروز بزرگ‌ترین کشور جهان است، اما با جمعیتی معقول تنها نهمین کشور جهان است با جمعیت کلی برابر با ۱۴۶۳۵۸۰۵۵ نفر که تنها ۲.۰۲% جمعیت کل جهان است.

۱۰. ژاپن- ژاپن دهمین بزرگ‌ترین کشور جهان است که جمعیت معقولی دارد، جمعیتش کم‌تر از ده درصدِ جمعیت چین است. ژاپن جمعیتی برابر با ۱۲۶۴۶۴۵۸۳ نفر دارد که ۱.۷۹% جمعیت جهان است


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *