جاذبه های گردشگری سنندج
۵ امتیاز ۱ رای

مکان های دیدنی سنندج

یکی از قشنگ‌ترین نقاط ایران بخصوص در فصل بهار کردستان است. جایی که آب و هوای لطیفی دارد و جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه های خروشانش آن را به یکی از استان های کشور با جاذبه های گردشگری بسیار تبدیل کرده است.

مجموعه تفریحی آبیدر

jazebehayeghardeshghary sanandaj irnab ir جاذبه های گردشگری سنندج

جاذبه های گردشگری سنندج

یکی از اصلی ترین جاهای گردشگری شهر سنندج، کوه آبیدر است. آبیدر یعنی جایی که آب زیاد از آن بیرون می‌آید و این وجه تسمیه به خاطر چشمه های زیرزمینی فراوان این منطقه است. نزدیک بودن این منطقه به سنندج و بلند بودن آن و منظره زیبایی که از شهر دارد، به علاوه باغ‌ها و چشمه های طبیعی‌اش و قرار گرفتن بزرگترین سینمای روباز در اینجا باعث محبوب بودنش شده است.

این مجموعه در انتهای خیابان آبیدر واقع شده.

بازار سنندج

5b52d10d09011 jazebehayeghardeshghary sanandaj irnab ir جاذبه های گردشگری سنندج

جاذبه های گردشگری سنندج

اگر دلتان می‌خواهد لباس های رنگارنگ و محلی کردستان را ببینید یا گیوه، قالی و گلیم و سقز بخرید باید راه بازار سنندج را درپیش بگیرید. بازار سنندج که در دو طرف خیابان انقلاب قرار گرفته به دوبخش آصف و بازار سنندجی تقسیم شده.
پل قشلاق

5b52d10f5f0ad jazebehayeghardeshghary sanandaj irnab ir جاذبه های گردشگری سنندج

جاذبه های گردشگری سنندج

۳ کیلومتر که سنندج را به سمت شرق بروید می‌رسید به پل قشلاق، پلی آجری که یکی از یادگارهای دوره صفویان است. قشلاق که خیلی‌ها می‌گویند به سی و سه پل اصفهان بی‌شباهت نیست دو دهانه بزرگ و چهار چشمه کوچک، ۸۰ متر زول و ۱۲ متر ارتفاع دارد.
مسجد جامع سنندج

5b52d111d0b0c jazebehayeghardeshghary sanandaj irnab ir جاذبه های گردشگری سنندج

جاذبه های گردشگری سنندج

مسجد جامع سنندج یا مسجد دارالاحسان یکی از یادگارهای دوره قاجار است که به دستور امان الله خان در سال ۱۲۲۸ ساخته شده. حیاطی در مرکز و حجره هایی در اطراف، شبستان بزرگ آن با ۱۲ ستون و تزیین دیوارها با کاشی های هفت رنگ باعث شده که با یکی از زیباترین مساجد کردستان و ایران روبه رو باشیم.

این مسجد در ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره) واقع شده.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *