مقاله آشنایی با دیجی کالا
۵ امتیاز ۱ رای
digikala irnab ir مقاله آشنایی با دیجی کالا

آشنایی با دیجی کالا

مقاله آشنایی به دیجی کالا

مقاله آشنایی با سایت دیجی کالا –  شرکت دیجی کالا(تاسیس۱۳۸۵-محمدی)، یک غول در زمینه فروش آنلاین کالاهای الکترونیک و غیرالکترونیک است که بیش از هزار کارمند دارد.

در این مقاله همه چیز در مورد انبار دیجی کالا و سایت دیجی کالا آمده است.

591fcede5bc63 digikala irnab ir مقاله آشنایی با دیجی کالا

عکس مدیران دیجی کالا

محیط کاری و انبار دیجی کالا

طبقه اول دفتر مرکزی دیجی کالا که بخش خدمات و امور مشتریان نام دارد مدرن و پرنور طراحی شده است.

در این بخش مراجعه کنندگان افرادی هستند که از ضمانت ۷ روزه دیجی کالا استفاده می کنند. در این بخش ۱۴ نفر هشت و نیم صبح تا پنج بعدازظهر مشغول به کار هستند و در روز حدود ۱۵ تا ۲۰۰ نفر مراجعه می کنند. در این بخش روی هر کدام از میزها یک رایانه قرار دارد تا در صورت نیاز نحوه دسترسی به خدماتت آنلاین را به مشتری آموزش دهند. دیجی کالا محصولات را پس هم میگیرد.
طبقه پنجم ساختمان مرکزی دیجی کالا بخش تامین کالا است. به ادعای مدیر تامین شرکت دیجی کالا تمام محصولاتش را از توزیع کننده های موجود تامین می کند و خود وارد کننده نیست.

در مرکز تماس و ارتباط باا مشتری که در انتهای همان طبقه واقع شده حدود ۳۰ نفر به مشتریان و کاربران دیجی کالا پاسخ می دهند. این بخش به دفتر دوم منتقل شد.بر اساس گزارش مجلهٔ اکونومیست در سال ۲۰۱۴ دیجی کالا با سرمایهٔٔ ۱۵۰۰ میلیون دلار در رتبهٔ اول شرکت های اینترنتی ایران قرار گرفت.

طبق گزارش واشنگتن پست در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) دیجی کالا روزانه ۳٬۰۰۰ درخواست خرید دارد و در ۱۶۶ شهر مهم ایران برای پخشش محصولاتش شعبه دارد. این شرکت ۴۵۰ کارمند در سال ۱۳۹۳۳ دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده می گیرند. این دو برادر متولد سال ۵۸ هستند و با یک تجربه تلخ از یک خرید سنتی بهه فکر ایجاد این شرکت افتاده اند.

آنها شرکتی تاسیس کردند که در کنار فراهم آوردن محتوای مناسب برای کسب اطلاع از محصولات، بتوانند این محصولات را به صورت آنلاین، به فروش برسانند. آنها کار خود را با تنها دو محصول تلفن همراه و دوربین آغاز کردند و رفته رفته آن را گسترش دادند. امروزه نه تنها تمامی کالاهای دیجیتال را در سبد فروش خود دارند، بلکه محصولاتی چون ساعت، کتاب و رسانه نیز به سبدشان افزوده شده است.

حدود دو سال قبل یکی از سرمایه گذاران خطر پذیر برای این شرکت سرمایه گذاری کرد که نتیجه بسیار خوبی را برای آنان به همراه داشت.

چندی پیش اکونومیست در مقاله ای ارزش شرکت دیجی کالا را بالغغ بر ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرد. این دو برادر از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون روزانه به طور متوسط ۱۳۳ تا ۱۴ ساعت کار کرده اند و معتقدند اگر هم اکنون کسی تصمیم به تاسیس یک شرکت یا تجارتی به شکلل استارت آپ بگیرد، باید روزانه ۱۸ ساعت در روز برای چندین سال کار کند تا به نتیجه خوبی دست پیدا کند.

دیجی کالا را می توان جزو خوش نام ترین شرکت های ایران نامید.

رمز موفقیت دیجی کالا چیست ؟

رمز موفقیت دیجی کالا از نظر بسیاری از کارشناسان از لحاظ فنی دو ویژگی نظرکاربران و مقایسه است.

به حدی که این دو ویژگی دلیل اصلی و رمز موفقیت دیجی کالا و عامل اصلی موفقیت دیجی کالا در برابر رقبا است. البته سایر رقبا نیز این ویژگی را داشتند، اما به شکل درست از آن استفاده نکرده اند.

سایت دیجی کالا ، را به عنوان اولین و موثق ترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی  (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از  دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.

چندی پیش پس از جذب سرمایه های کلان این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت.

پوست اندازی هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد.

حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.

بسیاری از افراد معتقدند که دیجی کالا در مسیر آمازون حرکت می کند.

یادآور شویم یکی از دیگر دلایل موفقیت دیجی کالا وجود تحریم ها از سوی شرکت های رقیب خارجی مانند آمازون و ایبی است.

591fcee345c42 digikala irnab ir مقاله آشنایی با دیجی کالا

تاریخچه شکل گیری دیجی کالا

برادران حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری می کردند. بعد از جست و جو در اینترنت درباره دوربین ها، دوربین مورد نظر را از بازار جمهوری تهران خریداری می کنند.

اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است.

این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، که خیلی قابل اعتماد هم نبود، جرقه اولیه تاسیس شرکت دیجی کالا بود.

شاید برای بسیاری از ما نیز چنین تجربه ای پیش آمده باشد ولی خب تفاوت افکار همیشه تفاوت جایگاه ها را به وجود می آورد.

مدیران دیجی کالا از سال ۸۳ تصمیم به راه اندازی دیجی کالا گرفته و در سال ۱۳۸۵ توسط حمید محمدی و سعید محمدی بنیانگذاری شد. پرسنل اولیه شرکت دیجی کالا ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر می رسد.

این شرکت در سال ۱۳۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه گذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبه ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی کالا سهم بیش از ۸۵ درصدی از بازار خورده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد.

591fcee89dd4e digikala irnab ir مقاله آشنایی با دیجی کالا

آشنایی با دیجی کالا

591fceed9af7e digikala irnab ir مقاله آشنایی با دیجی کالا

آشنایی با دیجی کالا

591fcef2aaea7 digikala irnab ir مقاله آشنایی با دیجی کالا

آشنایی با دیجی کالا

مقاله آشنایی با دیجی کالا | همه چیز در مورد دیجی کالا و انبار دیجی کالا


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *