زلزله حلبچه
۵ امتیاز ۱ رای

zelzele halabche irnab ir زلزله حلبچه
زلزله حلبچه

به گزارش خبرآنلاین، ساعاتی پیش چندین زلزله در غرب ایران و بخش‌هایی از کشور عراق، رخ داد. در ابتدا کانون این زمین‌لرزه مناطق مرزی ایران و عراق در بخش غربی ایران عنوان شد اما بعد از آن براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری آمریکا کانون این زلزله در شهر حلبچه در شمال عراق بوده است.

در همین رابطه، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره گفت هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست، تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده و تمامی نیروهای امدادی و دستگاه‌های انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده است. وی از شهروندان خواست که خونسردی خود را حفظ کنند.

همچین براساس اعلام اکبری فرماندار قصر شیرین ۲ نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.
سخنگوی اورژانس کشور نیز اعلام کرد: ۱۴ مصدوم تا الان گزارش شده است.

از سوی دیگر، براساس اعلام سازمان امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده اند و به دلیل قطعی برق، روند گزارش‌دهی با کندی صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ۴ تا ۷٫۳ ریشتر ار مناطق مختلف عراق و استان های غربی کشور احساس شده و اورژانس کشور و بیمارستانها در همدان، کرمانشاه، ایلام به حالت آماده باش درآمدند.

مجتبی خالدی شامگاه یکشنبه افزود: تیم های ارزیاب اورژانس برای بررسی وضعیت مناطقی که احتمال می رود، بیشتر درگیر این زمینه لرزه باشند در استان های غربی به خصوص شهرهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصرشیرین که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، اعزام شده اند اما به علت اختلال در خطوط تلفن هنوز گزارش های اولیه به تهران ارسال نشده است.
وی گفت: در برخی از شهرهای استان کرمانشاه اختلال و قطعی برق وجود دارد و اختلال در خطوط تلفن نیز در برخی شهرها گزارش شده است.

خالدی افزود: برای آمادگی در خدمت رسانی احتمالی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶ دستگاه آمبولانس از استان های همدان و ایلام به کرمانشاه اعزام شده است ولی تاکنون گزارش جدی از مصدوم شدن ایرانیان نداشته ایم فقط در ارومیه دو نفر به علت ترس دچار مشکل شده بودند و به بیمارستان منتقل شدند.
در همین رابطه، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به زلزله اخیر در مناطق آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام با مشکل قطعی برق مواجه شدیم اما مشکل جدی در کردستان و شمال کرمانشاه به وجود آمده است.
او افزود: در منطقه ایلام و مهران با قطع برق پراکنده مواجه شدیم اما زیرساخت‌های این ناحیه با مشکلی روبه‌رو نشد و باید گفت که در استان ایلام تقریبا مشکل خاصی برای تامین برق وجود ندارد.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *