خواص بسیار و فراوان بومادران
چـقـدر مفـید بـود ؟

خواص بسیار و فراوان بومادران

5 1 300x277 خواص بسیار و فراوان بومادران

خواص بسیار و فراوان بومادران

خواص بسیار و فراوان بومادران

بومادران , بومادران و خواص آن , بومادران به انگلیسی , بومادران و قاعدگی

بومادران مصرف گیاه بومادران در طب سنتی بیشتر به عنوان گیاه دارویی است، و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند و هدف ما از گرداوری این مقاله این است که شما را با خواص این گیاه فوق العاده آشنا کنیم تا آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

بومادران طبع گرم و خشک دارد و در اوایل بهار میروید. برای درمان تنگی سر معده بسیار مفید است. این سبزی برای کسانی که جوش دوران بلوغ میزنند بسیار مفید است.

هدف از آوردن بومادران در سبزی‎های روزمره‎ای که استفاده می‎شود این است که بیشتر با این سبزی خوب آشنا شویم و در برنامه غذایی خودمان بگنجانیم.
خواص بسیار و فراوان بومادران

– اگر چنان‎چه عادت ماهانه خانم‎ها براثر سرمازدگی یا ترس نامنظم شد بعد از پاک شدن به مدت ۱۴ روز از دم‎کرده بومادران استفاده کنند. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب جوشیده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیبومادرانقه دم‎کرده میل شود.

– برای زخم‎های خنازیر می‎توان از جوشانده بومادران استفاده کرد، ببومادرانه صورت شستشو و دمکرده به مدت ۷ روز میل شود.

– برای جوش و غرور دوره جوانی بومادران را نم کرده با یک پارچه تمیز روی صورت کمپرس کنند.
خواص بسیار و فراوان بومادران

– برای درمان لک و پیسی هرماه بومادرانبه مدت یک هفته از دم‎کرده بومادران بنوشید. ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب.

– خانم‎هایی که ترشحاتشان زیاد می‎باشد می‎توانند از دم‎کرده بومادران مانند شماره ۷ استفاده کنند.

– برای برطرف شدن لک و کرک‎های پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.
خواص بسیار و فراوان بومادران

– برای بسته شدن منافذ باز پوست ۱۰ گرم بومادران در ۲۰۰ سی‎سی آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهید سپس پارچه تمیز را داخل آب ولرم بومادران خیس نموده هفته‎ای ۲ بار روی صورت بگذارید.

– برای زایمان آسان از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

– برای تسکین انواع سردرد و سرسام ضمابومادراند بومادران را روی شقیقه‎ها بگذارید.

– برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده بومادران استفاده شود.

7 bisms.ir 2016 09 15 1 300x150 خواص بسیار و فراوان بومادران

– برای ساکت شدن نیش حشرات ضماد بومادران را در محل گزیدگی گذاشته شود.
خواص بسیار و فراوان بومادران

خواص بسیار و فراوان بومادران

گیاه بومادران اصالتا متعلق به اروپا و آسیای غربی است بومادرانو به صورت سنتی به عنوان مرهم برای زخم ها استفاده می شده است. این گیاه در آلمان و کشورهای اروپای شمالی نیز استفاده زیادی داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز می توانید بومادران را از عطاری ها و فروشگاه های گیاهان دارویی تهیه کنید. این گیاه به دلیل قابلیتی که در انقباض خون و جلوگیری از خونریزی دارد و همچنین خاصیت ضد سرماخوردگی، از ارزش زیادی برخوردار است. از آن برای دبومادرانرمان سرماخوردگی و همچنین اختلالات مجاری ادرار نیز استفاده می شود.
خواص بسیار و فراوان بومادران

این گیاه برای رویش باید به خوبی آبیاری شود و در جایی قرارگیرد که نورخورشید کاملا بر آن بتابد. دانه این گیاه را باید در فصل بهار بکارید. تکثیر آن از طریق ریشه صورت می گیرد و بهترین فصل برای این کار بهار و پاییز اسبومادرانت. این گیاه به سرعت رشد می کند. در فصل تابستان می توانید برگ ها و قسمت های دیگر گیاه را برداشت کنید و به محض گل دادن گیاه نیز می توانید گل آن را برداشت کنید.
خواص بسیار و فراوان بومادران

هشدار: خیلی به ندرت پیش می آید که گیاه بومادران سبب ایجاد حساسیت های پوستی شود و استمرار و استفاده مداوم از این گیاه نیز ممکن است حساسیت های پوستی را افزایش دهد. در دوران بارداری از این گیاه استفاده نکنید. همچنین استفاده از روغن این گیاه برای موارد داخلی باید تحت نظر و با تبومادرانجویز دکتر کارشناس باشد.
خواص بسیار و فراوان بومادران

گل های این گیاه سفید است و گاهی به رنگ صورتی ملایم نیز دیده می شود. گلبومادران این گیاه رایحه ای شبیه بوی مشک دارد و از اوایل فصل تابستان تا اواخر پاییز شکوفا می شود.
خواص بسیار و فراوان بومادران

برگ های این گیاه که مانند پر نرم و سبک است مرهم خوبی برای جلوگیری از خونریزی زخم هاست.
خواص بسیار و فراوان بومادران

ریشه های محکم و برگ های این گیاه باید در تابستان برداشت شبومادرانوند. این گیاه به طور کلی گیاهی معطر است.
خواص بسیار و فراوان بومادران

منبع:مجله منزل

بومادران , بومادران و خواص آن , بومادران به انگلیسی , بومادران و قاعدگی

نام علمی: Achillea millefolium

نام رایج در ایران: بومادران
خواص بسیار و فراوان بومادران

تیره: Asteraceae

منشاء: بومی نیمکره شمالی زمین است.

قسمت های دارویی: سرشاخه های گلدار و برگ آن. شاخه برگ دار و گاهی گل ها به تنهایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیبات شیمیایی: این گیاه معطر دارای اسانس، اینولین و کمی تانن ابومادرانست و در کشورهای اروپایی به عنوان دارو برای قطع تب استفاده می شود.

سرشاخه های گلدار آن دارای اسانس نوعی هتروزید مولد اسید سیانیدریک، گلکو آلکالوئیدی به نام آکی لئن، اینولین، مواد چرب مومی، فیتوسترول، تانن، اسید آکونی تیک (اسید آکی لنیک) و … است.
خواص بسیار و فراوان بومادران

خواص دارویی گیاه بومادران : بومادراندر قرون اولیه از بومادران برای بند آوردن خون و علاج زخم هایی که با خون ریزی همراه بوده، استفاده می کردند. مردم برخی از بومادرانکشورها، از پیکر رویشی پخته شده این گیاه برای درمان کبودی ناشی از ضربه در اطراف چشم استفاده می کردند.

دم کرده سرشاخه های گلدار آن، در رفع گاستریت های حاد و مزمن، رفع نفخ و ترش کردن، اثر نافذ دارد. همچنین استفاده از دم کرده بومادران، سبب کاهش فشار خون شده و برای نارسایی های کیسه صفرا استفاده می شود. در ازدیاد ادرار و رفع سنگ کلیه نیز موثر است. به علاوه باد شکن و تب بُر نیز می باشد.
خواص بسیار و فراوان بومادران

اسانس آن خاصیت ضد باکتری و ضد تورم دارد. از این اسانس در صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی در تهیه کِرم ها و پمادهای محافظ پوست و داروهای ضد تورم استفاده می شود.

بومادران به علت دارا بودن تانن و مواد تلخ عطری، به روی سلبومادرانسله اعصاب و قلب نیز اثر می گذارد و در مواردی مانند خستگی عمومی، ضعف قبومادرانلب، ورم ماهیچه های دل، بیماری های عصبی مانند ضعف اعصاب، هیستری، صرع و قلنج های تشنج آور، نتایج مفیدی می دهد. شیره تازه این گیاه در آنژین، احساس گرفتگی ناگهانی و خواب رفتگی سودمند است.

همچنین بومادران بر اثر قابض بودن در رفع ترشحات زنانگی، بند آوردن خون و رفع اخلاط خونی، بواسیرهای خونی و اسهال ساده، اثر معالج دارد.
خواص بسیار و فراوان بومادران

9 bisms.ir 2016 09 15 خواص بسیار و فراوان بومادران

این گیاه به طور خاصی تب بُر است. ضماد آن جهت درد سینه مفید است. بخور و جوشانده آن برای درمان زکام مفید است. پس در زمان سرماخوردگی استفاده بومادراناز آن توضیه می شود.

۱- ادرار را زیاد می کند، در نتیجه برای سنگ های کلیه مفید است.
خواص بسیار و فراوان بومادران

۲- باد شکن است.

۳-ماساژ دادن محل درد با روغن بومادران یا گذاشتن سوخته آن بر روی محل زخم، موجب ۴-تسکین درد و جلوگیری از خونریزی میبومادران شود.

۵-در قدیم ضماد بومادران یعنی برگ های تازه آن را که با روغن ترمس بومادران(باقلای مصری) مخلوط بوده، بر روی محل کچلی یا روی صورت مردان جوان برای رویش مو قرار می دادند.

۶-جوشانده سرشاخه گلدار آن برای رفع دردهای قاعدگی مفید است.
خواص بسیار و فراوان بومادران

ضماد بومادران برای درد سینه و انواع سردرد ابومادرانستفاده می شود.

بومادران

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *