شب پنجم محرم متعلق به کیست
چـقـدر مفـید بـود ؟

شب پنجم محرم بنام کیست؟  اگر می خواهید بدانید که شب پنجم محرم متعلق به کیست و مناسبت شب پنجم محرم چیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. شب پنجم محرم متعلق به حبیب بن مظاهر یکی از شجاع ترین شخصیت های اسلام است که در اینجا با مناسبت شب پنجم محرم بیشتر آشنا خواهید شد. حبیب بن مظاهر که شب پنجم محرم بنام این شهید کربلا است یکی از یاران باوفای امام حسین علیه السلام بوده است که در روز عاشورا دهم محرم به شهادت می رسد.

shab panjom moharam motealegh be kist irnab ir شب پنجم محرم متعلق به کیست

محرم

همچنین باید بدانید که شب پنجم محرم متعلق به حضرت عبدالله بن حسن که یکی از فرزندان امام حسن علیه السلام نیز بوده است و در روز عاشورا ۸ سال سن داشته می باشد و حضرت عبدالله بن حسن در ظهر روز دهم محرم به شهادت می رسند. حبیب بن مظاهر در شب عاشورا بارها سربازان دشمن را نصیحت کرد تا از جنگ با سومین امام شیعیان منصرف شوند و پس از آن به دیدار آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام رفت تا با سربازان ابن زیاد و عمر بن سعد بجنگد. او یکی از بهترین شمشیر زنان سپاه امام حسین علیه السلام بود و سرانجام به دلیل زیاد بودن تعداد سربازان دشمن با ضربه شمشیر بدیل بن صریم عقفانی به شهادت رسید.

5d70a93f8d05f shab panjom moharam motealegh be kist irnab ir شب پنجم محرم متعلق به کیست

شب پنجم محرم

مناسبت شب پنجم محرم

شب پنج محرم بنام ۳ تن از شهدای واقعه کربلا است که حبیب بن مظاهر، حضرت عبدالله بن حسن و زهیر بن قین که یکی از شجاع ترین مردان کوفه بود در مناسبت شب پنجم محرم جای گرفته اند. زهیر که از دیدن امام حسین ع هراس داشت و پس از وارد شدن به خیمه امام تصمیم گرفت از همه هستی خود در برابر دین اسلام بگذرد و به یکی از مهمترین فرماندهان سپاه حضرت علی بن حسین علیه السلام تبدیل شد. حضرت عبدالله پسر امام حسن علیه السلام در سن ۸ سالگی و در اخرین لحظات عمر خویش برای دفاع از عمویش امام حسین ع، دستش را جلوی صورت عموی خویش گرفت تا شمشیر به صورت مبارک امام برخورد نکند و در همان لحظه با ضربه شمشیر ابجر بن کعب که قصد کشتن امام حسین ع را داشت دست حضرت عبدالله بن حسن قطع شد. سپس در حالی که در آغوش عموی خویش حضرت علی بن حسین قرار داشت با تیر کمان حرمله بن کاهل اسدی به شهادت رسید و در آغوش سید و سالار شهیدان جان خود را در راه اسلام فدا کرد.

5d70a94142014 shab panjom moharam motealegh be kist irnab ir شب پنجم محرم متعلق به کیست

محرم

همچنین همانطور که در بالاتر هم توضیح داده شد شب پنجم محرم برای حبیب بن مظاهر نیز هست و ایشان یکی از بهترین یاران حضرت علی علیه السلام، امام حسن مجتبی ع و امام حسین علیه السلام نیز بوده است که در شهر کوفه متولد شده بود و برای دفاع از دین اسلام رهسپار میدان جنگ شد. وی که یکی از افراد مسن در واقعه کربلا بود در سن ۷۵ سالگی و در ظهر روز عاشورا توسط سربازان عمر بن سعد به شهادت رسید و به آرزوی دیرینه اش رسید. او یکی از با خدا ترین مردان مسلمان بود که برای عبادت پروردگار متعال شب های زیادی را تا صبح بیدار می ماند و با خدای خود راز و نیاز می کرد. باید بدانید که حبیب بن مظاهر که به مناسبت شب پنجم محرم در این پست زندگینامه کوتاهی از او را می خوانید، حافظ کل قرآن کریم بوده است و یکی از باسوادترین انسان ها در دوره خویش بوده است.

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *