معرفی آبشارلونک
چـقـدر مفـید بـود ؟

آبشار لونک در رویایی ترین جاده ایران

معرفی آبشارلونک irnab ir معرفی آبشارلونک

معرفی آبشارلونک

طبیعت افسونگر با مقاصد رنگارنگی که در دل خود دارد، بسیاری را وسوسه می کند تا راهی سفر شوند و لحظاتی را در کنار زیبایی های آن بگذرانند. هر یک از این مقاصد ویژگی خاص خودشان را دارند؛ جنگل با درختان سر به فلک کشیده اش خودنمایی می کند، کوه با استقامت و استواری اش دل می برد و دشت با گل های رنگارنگش به استقبالت می آید. در این میان آبشارها به گونه ای متفاوت جلوه می کنند و سقوط را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می گذارند. پیش تر برایتان از این جلوه ی طبیعت در گوشه و کنار کشورمان سخن گفتیم و تعدادی از آنها را به شما معرفی کردیم:

آبشارهای شیرآباد گلستان

آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار شاهاندشت آمل

گیلان از آن استان هایی است که طبیعتی بهشتی را به مهمانانش هدیه می کند و تعداد زیادی آبشار را در خود جای داده است. امروز می خواهیم به سراغ یکی از این آبشارها برویم و برایتان از زیبایی هایش بگوییم. راهی جاده می شویم و مسیر خود را تا سیاهکل ادامه می دهیم.
چرا آبشار لونک؟
آبشار لونک یکی از جاذبه های تماشایی طبیعت گیلان است.

– برای رسیدن به این آبشار باید وارد یکی از زیباترین جاده های ایران شوید.

– در کنار بازدید از این آبشار می توانید از یکی از ییلاق های استان گیلان نیز دیدن کنید.
در مسیر آبشار لونک…
فرقی نمی کند که از کدام مسیر وارد گیلان می شوید؛ در هر صورت برای دیدن آبشار باید دل به جاده سیاهکل- دیلمان بسپارید و به دنیایی سرشار از زیبایی قدم بگذارید. این مسیر کوهستانی و جنگلی هر لحظه شما را با مناظر دیدنی اش غافلگیر می کند و با عبور از کنار شاليزارهاي سرسبز و زيبا و باغ هاي چاي روحتان را جلا می دهد تا آنکه آبشار لونک در سمت راست جاده رخ می نماید…
آبشار لونک | افسون طبیعت گیلان
در گوشه ای از طبیعت سرسبز گیلان و در کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان آبشاری زیبا وجود دارد که با نام آبشار لونک شناخته می شود. این آبشار متشکل از دو آبشار است که همچون فرزندان دو قلو در آغوش طبیعت قرار گرفته اند و پهنای آنها به ۲۰ متر می رسد. آب پس از سقوط از این آبشار ۶ متری به رودخانه شیم می ریزد و در آن جریان می یابد.

زیبایی لونک به حدی است که عروس و دامادها در روز پیوندشان برای آمدن به کنار آبشار برنامه ریزی می کنند تا تصاویر خاصی را ثبت نمایند.

به هنگام بهار و پاییز میزان آب آبشار به حداکثر می رسد و در تابستان از میزان آب آن کاسته می شود. به هنگام افزایش آب، دو آبشار به هم می پیوندند و جاذبه ای شکوهمند را در طبیعت به وجود می آورند.
دیدنی ها و تفریحات
آبشار لونک و طبیعت اطراف آن می توانند به شما فرصتی برای تجربه های تازه بدهند:

۱- گشت و گذار در جنگل
آبشار لونک در میان یک منطقه جنگلی قرار دارد و طبیعت اطراف آن می تواند توجه شما را به خود جلب کند. به میان این طبیعت بروید و با قدم زدن در میان درختان سر به فلک کشیده لحظاتی خوش را برای خود خلق کنید. صدای پرندگان و گل های رنگارنگی که سر از خاک بیرون آورده اند چهره ای خاص به این جنگل بخشیده اند و شما را محو تماشای آن می کنند.
۲- رودخانه خروشان
کمی آنطرف تر از آبشار رودخانه ای جاری است که به عنوان یکی از زیباترین رودخانه های منطقه از آن یاد می شود. به علت قرار گرفتن این رودخانه در دره گاه اختلاف سطح آن با مسیر به ۱۰۰ متر هم می رسد و یکی از زیباترین تصاویر طبیعت را پیش روی شما قرار می دهد.
۳- پیک نیک
در گوشه و کنار این منطقه جنگلی می توانید بساط پیک نیک خود را برپا کنید و ساعات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده تان داشته باشید. پس اگر اهل پیک نیک هستید، بردن لوازم و وسایل مورد نیاز را فراموش نکنید.
۴- آب بازی
اگر در فصل بهار و تابستان راهی آبشار لونک شدید می توانید با کمی آب بازی خنک شوید و لحظاتی شاد داشته باشید.
۵- عکاسی
سوژه های ناب زیادی در این طبیعت وجود دارند که می توانند بهانه ای برای ثبت تصویر به شما بدهند. پس دست به کار شوید و تک تک آنها را ثبت نمایید.
امکانات گردشگری
در این منطقه جنگلی، امکاناتی همچون منقل های بتونی برای کباب، سرویس بهداشتی و آب لوله کشی برای گردشگران مهیاست و به منظور دسترسی آسان، مسیر نیز به صورت پله پله می باشد.

در آن سوی جاده و در روبروی آبشار ایستگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی لونک قرار دارد و در کنار رودخانه نیز رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق های متعلق به بخش خصوصی به چشم می خورد.
پوشش گیاهی | جادوی درختان سر به فلک کشیده
راش، ممرز، توسکا، خرمندی و انجیری از جمله درختان سربه فل کشیده ای هستند که در طبیعت اطراف آبشار خونمایی می کنند. در کنار آنها گیاهان دیگر نیز فرصت رشد پیدا کرده اند و در بهار با گل های رنگارنگ خود جلوه ی دیگری به طبیعت می دهند.
بهترین فصل سفر
طبیعت در هر فصل جلوه ی خاص خودش را دارد اما اگر می خواهید پر آب ترین حالت آبشار لونک را ببینید در بهار و پاییز به آن سفر کنید.

بهار: آبشار به پرآب ترین حالت خود می رسد و رویش گل های رنگارنگ زیبایی منطقه را دوچندان می کند.

تابستان: میزان آب آبشار کاهش می یابد اما سرسبزی طبیعت اطراف آن به اوج خود می رسد.

پاییز: علاوه بر اینکه میزان آب آبشار باز هم زیاد می شود، رنگارنگی برگ های درختان فضای زیبایی را به وجود می آورد.

زمستان: پوشش برفی زمستان هم می تواند تصویر دیگری را از طبیعت پیش چشمان شما قرار دهد.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *