معرفی آبشار سنگ نو
چـقـدر مفـید بـود ؟

معرفی آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو بهشهر در موقعیت جغرافیایی E533219 N363955 در استان مازندران ، شهرستان بهشهر واقع است. این آبشار در منطقه جنوبی بهشهر و در ۳ کیلومتری دل جنگل های جنوبی بهشهر قرار دارد وجه تسمیه آن به این خاطر است که به خاطر فشار آب یک حوض بزرگ سنگی و یا به اصطلاح مازنی یک نور سنگی در زیر آبشار درست شده و به آن سنگ نور اطلاق میگردد.
مجموعه ديدني سنگ نو در اعماق جنگل هاي كوه هاي پيش كوه جهان مورا در البرز شرقي قرار گرفته و شامل چهار آبشار است كه بزرگترين آن حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد.
moarefi abshar sang no irnab ir معرفی آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو

پوشش گياهي منطقه به طور عمده درختان بلوط وحشي انجيلي ممرز و انواع سرخس به ويژه گونه سرخس عقابي است. رودخانه در اثر فرسايش بستر رسوبي در طول زمان ايجاد شده و آب آن بسيار گواراست.
از قسمت جنوبي محله فراش محله بهشهر تا آبشار پاي پياده حدود يک ساعت و نيم راه است. دره زيباي سنگ نو مانند تونلي سبز به عرض سه تا هشت متر، پوشيده از خزه ها و سرخس هاي زيبا است که سقف آن توسط درختان پرپشت جنگلي احاطه شده و آبي زلال و گوارا در ميان آن در جريان است. مسير سنگ نو مانند سنگ فرشي زيبا شما را به دل جنگل هاي بکر و مرموز اين منطقه مي کشاند. براي دسترسي به آبشار اصلي سنگ نو حدود دو تا سه ساعت پياده روي از ميان اين دره زيبا و باريک لازم است که توصيه مي شود اين کار هرگز به تنهايي صورت نگيرد و صعود از اين دره به صورت گروهي باشد زيرا شيب تند دره و سنگ هاي بزرگ و لغزنده و جريان آب در اين مسير براي هر فردي مي تواند خطرناک باشد.
5d2d91faa7265 moarefi abshar sang no irnab ir معرفی آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو

 این جنگل و آبشار زیبا یکی از مناطق بسیار دیدنی بهشهر می باشد که قابلیت سرمایه گذاری کلان جهت جذب توریست را به مانند آبشارهای شیرآباد و کبودوال دارد . در ادامه تصاویری از ابتدای جاده ی سنگ نو ، جنگل میان راه و آبشار و در نهایت جاده ی قلعه بندی راه ملاحظه می کنید :
5d2d920a5e0a7 moarefi abshar sang no irnab ir معرفی آبشار سنگ نو

آبشار سنگ نو


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *