طرز تهیه کمپوت هلو
چـقـدر مفـید بـود ؟

مواد لازم کمپوت هلو

شکر : ۳۰۰ گرم
هلوی سفت : ۱ کیلو گرم
آب : ۲ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو در منزل

tarztahiye kompotholo irnab ir طرز تهیه کمپوت هلو

طرز تهیه کمپوت هلو

در طرز تهیه کمپوت هلو ابتدا هلو ها را به مدت ۱ دقیقه در درون آب جوش قرار دهید و سپس آن ها را از آب جوش خارج کنید و سریعا در آب سرد قرار دهید تا پوست هلو ها به راحتی جدا شود سپس هلو ها را نصف کنید و هسته آن ها را خارج کنید.
در مرحله بعدی روش تهیه کمپوت هلو آب و شکر را در درون قابلمه ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط آب و شکر قوام بیایند.

بعد از این که شربت کمپوت به غلظت مناسبی رسید تکه های هلو را در درون شربت بریزید و بعد از پخته شدن تکه های هلو قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید توجه داشته باشید که نباید هلو ها له شوند.

بعد از این که کمپوت هلو آماده شد می توانید آن را در جایی قرار دهید تا خنک شود و سپس کمپوت را در درون بطری های شیشه ای بریزید و درب بطری را محکم ببندید و سپس بطری حاوی کمپوت را در درون یخچال قرار دهید.
این کمپوت خوشمزه را می توانید با انواع بستنی های ساده نظیر بستنی وانیلی و بستی سنتی میل کنید.
کمپوت هلو را به دلیل اسانس بسیار قوی و عطر بی نظیرش جزء بهترین کمپوت ها می توان در نظر گرفت. طرز درست کردن کمپوت هلو خانگی را در این مطلب به صورت مرحله به مرحله مشاهده کردید که امیدواریم بتوانید با کمک این مطلب آموزشی کمپوت هلو خوش عطر و بی نظیری را در منزل تهیه کنید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *