طرز تهیه شیرینی آلمانی
۵ امتیاز ۴ رای

مواد لازم شیرینی آلمانی:

آرد: ۶۰۰ گرم ( چهار و نیم پیمانه )
پودر قند: ۱۰۰ گرم ( دو سوم پیمانه )
روغن جامد: ۳۰۰ گرم ( یک و یک سوم پیمانه )
شربت بار یا عسل گرم: ۶۰ گرم ( یک ششم پیمانه )
شیر: ۶۰ گرم ( یک چهارم پیمانه )
تخم مرغ: یک عدد
وانیل: مقداری
مارمالاد(نوع مارمالاد بستگی به ذائقه ی شما دارد): به میزان کافی
پودر پسته، پودر نارگیل، کنجد بو داده، شکلات آب شده ( برای تزیین ): به میزان دلخواه

مراحل تهیه شیرینی آلمانی:

طرز تهیه شیرینی آلمانی irnab ir طرز تهیه شیرینی آلمانی

طرز تهیه شیرینی آلمانی

پودر قند و روغن جامد را مخلوط کرده هم می زنیم سپس به ترتیب شرب بار ( یا عسل گرم )، تخم مرغ، شیر و وانیل را اضافه می کنیم و به ترتیب کمی هم می زنیم تا مخلوط یکدستی بدست آید. در این مرحله از طرز تهیه شیرینی آلمانی, آرد را الک کرده اضافه می نماییم و هم می زنیم تا خمیر به صورت یکدست درآید. خمیر آماده را در پلاستیک فریزر می پیچیم و به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا برای قالب گیری آماده شود. پس از این مدت خمیر را روی یک سطح پلاستیکی که مقدار خیلی کمی آرد روی آن پخش کرده ایم، با ضخامت مناسب پهن می نماییم و با قالب های دلخواه، خمیر را قالب گیری می کنیم. وسط نصف شیرینی ها را با سر ماسوره یا چیز گردی قالب بگیرید تا وقتی روی شیرینی زیرین قرار می گیرد، مارمالاد از وسط آن دیده شود.
حالا شیرینی ها را در سینی فر بچینید و به مدت بیست دقیقه در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد درون فر (طبقه وسط) قرار دهید. بعد از پخت شیرینی ها، بگذارید تا خنک شوند. سپس مارمالاد را روی شیرینی ها قرار دهید و شیرینی هایی که وسط آن ها را قالب گرفته اید، روی آنها قرار دهید. برای تزیین شیرینی ها با قلم مو کمی عسل گرم روی شیرینی ها بمالید و پودر پسته و دیگر مواد تزیینی را بسته به سلیقه خود روی آن ها بپاشید.

در دستور پخت شیرینی آلمانی, مواد اولیه را که مخلوط می کنید، نباید آن را بیش از حد هم بزنید و همچنین خمیر را خیلی کم ورز دهید.
بدون شربت بار نیز این شیرینی در دستور پخت های دیگر به راحتی قابل تهیه می باشد. برای درست کردن شربت بار از شکر، آب، گلاب، زعفران و آبلیمو استفاده نمایید که روی حرارت ملایم باید کمی غلیظ گردد.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *