طرز تهیه رولت خرما
چـقـدر مفـید بـود ؟
tarztahiye roletkhorma irnab ir طرز تهیه رولت خرما

طرز تهیه رولت خرما

 

مواد لازم برای تهیه رولت خرمایی نذری

خرما ۲ کیلو
روغن ۳ قاشق مرباخوری
دارچین به اندازه لازم
زنجبیل به اندازه لازم
آرد ۳ پیمانه
گردو به اندازه لازم
پودر نارگیل به اندازه لازم

طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص مجالس

ابتدا هسته خرما را جدا کنید. سپس همه خرماهای هسته گرفته را یک دور چرخ کنید.

در یک ظرف مناسب روغن ریخته و ظرف را روی حرارت مستقیم اجاق گاز قرار دهید. خرمای چرخ شده را در روغن ریخته و کمی حرارت دهید. حرارت نباید زیاد باشد خرما خیلی زود حالت خشک پیدا می کند.

دارچین و زنجبیل را به خرمای حرارت دیده اضافه کنید. مقدار دقیق و مشخصی برای دارچین یا زنجبیل نمی توان ارائه داد. این قسمت کاملا بستگی به ذائقه شما دارد. نگران مقدار این مواد نباشید. طعم زنجبیل و دارچین با خرما مورد توجه مهمان ها قرار می گیرد.

حال نوبت تفت دادن آرد رسیده ولی قبل از این کار بهتر است آرد را الک کنید. سپس آرد را در یک تابه با حرارت کم تفت دهید. می خواهیم بوی خامی آرد گرفته شود مراقب باشید آرد نسوزد و سیاه نشود.

کمی روغن به آرد اضافه کنید و مرتب هم بزنید. بهتر است روغن را قاشق قاشق اضافه کنید و آرد را هم بزنید. این قسمت شبیه طرز تهیه حلوای نذری است و همه به خوبی با آن آشنا هستید. دیگر مواد برای رول کردن آماده شده.

 

 

5c3706e455b87 tarztahiye roletkhorma irnab ir طرز تهیه رولت خرما

طرز تهیه رولت خرما

آماده کردن و رول کردن شیرینی رولت خرمایی

کیسه فریزر را کف یک سینی پهن کرده و کمی روی آن را با روغن چرب کنید. از مایه خرما و دارچین روی این سینی ریخته و با پشت قاشق روی خرما را صاف کنید.

مقداری از آرد تفت داده شده را روی خرماهای سرخ شده بریزید و کمی گردوی خورد شده یا پسته را هم روی این مواد پوشش دهید.

به مرحله رول کردن رولت خرمایی رسیدیم که کمی دقت نیاز دارد. با کمک کیسه فریزر که زیر مواد رولت خرمایی است می توانید رول کردن این شیرینی نذری را به سادگی انجام دهید.

رولت خرمایی را در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شده و خودش را بگیرد. پیشنهاد می کنم حداقل ۴ یا ۵ ساعت رولت خرمایی در یخچال باشد. رولت هایی که مدت بیشتری در یخچال می مانند بهتر برش داده می شوند و یک تکه باقی می مانند.

برای تزیین می توانید از پودر نارگیل و یا پودر پسته و حتی کنجد استفاده کنید و روی رولت های برش داده را تریین کنید. این رولت ها را تا هنگام مصرف در یخچال قرار دهید تا شکل خوبی داشته باشد. رولت خرمایی مخصوص مجالس و سفره های نذری و مذهبی است که به زیباتر شدن و تزیین سفره کمک می کند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *