طرز تهیه دلمه سیب زمینی
چـقـدر مفـید بـود ؟
tarztahiye dolmesibzamini irnab ir طرز تهیه دلمه سیب زمینی

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

مواد لازم برای دلمه سیب زمینی:

سیب زمینی بزرگ دو عدد
روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
سویای دانه ریز ۱۰۰ گرم
پیاز یك عدد
رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذاخوری
زعفران آب كرده یك قاشق سوپخوری
كره ۳۰ گرم
نمك، فلفل و پودر سیر به میزان لازم

5af3dd731bc54 tarztahiye dolmesibzamini irnab ir طرز تهیه دلمه سیب زمینی

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

مراحل تهیه دلمه سیب زمینی:

سیب‌زمینی‌ها را با پوست شسته، چند شكاف عمیق روی آنها ایجاد كرده و آنها را درون دستگاه مایكروویو با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت هفت دقیقه می‌‌پزیم.
در ظرفی دیگر پیاز را به صورت نگینی خرد كرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و كمی نمك، بدون درپوش داخل دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت شش دقیقه قرار می‌دهیم.
سپس سویا را كه از قبل خیسانده‌ایم، همراه مابقی روغن زیتون به مواد افزوده و سه دقیقه دیگر با همان قدرت درون دستگاه زمان می‌دهیم.
رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.
پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و دایره‌ای به قطر دو سانتی‌متر از سر سیب‌زمینی‌ها بریده و داخل آنها را خالی می‌كنیم، به طوری كه سوراخ نشود.
سپس كمی كره داخل سیب‌زمینی‌ها مالیده و از مایه آماده شده درون آنها ریخته و دوباره روی سیب‌زمینی كمی كره می‌مالیم.
سیب‌زمینی‌های پر شده را داخل ظرف، روی سه پایه بلند قرار داده و از تركیب گریل و مایكروویو با قدرت ۲۰ درصد به مدت هفت دقیقه استفاده می‌‌نماییم كه هم پخت كامل شود و هم سیب‌زمینی‌ها برشته و طلایی شوند، بعد آنها را درون ظرف چیده و با سس دلخواه سرو می‌كنیم.

نكته :
می‌توانید از كمی جعفری و گشنیز برای داخل مایه دلمه استفاده كنید. به جای سویا می‌توان از مرغ یا گوشت چرخ‌كرده نیز بهره برد.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *