طرز تهیه رولت سیب زمینی
چـقـدر مفـید بـود ؟

رولت سیب زمینی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ای است که به راحتی می توانید در منزل تهیه نمایید، و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید پخت انواع غذا با سیب زمینی و مواد مختلف می تواند سفره شما را بسیار زیبا کند. طرز تهیه رولت سیب زمینی راحت است و غذای محبوبی برای افراد جوان و کم سن و سال به حساب می آید.
رولت بادمجان، رولت سیب زمینی و رولت اسفناج از جمله رولت های خوشمزه و سالمی هستند که دارای خواص بسیار زیاد و محبوبیت خاصی در بین افراد دارند. انواع رولت را می توان غذای محبوب تمام افراد خانواده با هر سنی نام برد اما افراد جوان طرفداران بهترین برای رولت ها مخصوصا رولت سیب زمینی محسوب می شوند.

tarztahiye roletsibzamini irnab ir طرز تهیه رولت سیب زمینی

طرز تهیه رولت سیب زمینی

مواد لازم رولت سیب زمینی:
پیاز : ۲ عدد
فلفل دلمه ای : ۱ عدد
روغن : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
سیب زمینی : ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده : ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذا خوری
مراحل تهیه رولت سیب زمینی :
سیب زمینی ها را شسته و پوست بگیرید درون ظرفی آب و سیب زمینی ها را بریزید در روی حرارت قرار دهید، بگذارید تا سیب زمینی ها خوب بجوشند.
آن ها را به صورت پوره در آورید.

پیاز ها را پوست گرفته و بشویید، سپس ریز نمایید و درون تابه روغن بریزید. پیاز ها را به آن اضافه کرده، تفت دهید تا طلایی شوند.چ
در مرحله بعد طرز تهیه رولت سیب زمینی, گوشت چرخ کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کرده، بعد از آب انداختن گوشت رب را به آن اضافه کنید، (در صورت تمایل اضافه کردن رب و فلفل دلمه ای در این مرحله از پخت رولت سیب زمینی به طعم بهتر آن کمک می نماید.)

5adaf4daa2f70 tarztahiye roletsibzamini irnab ir طرز تهیه رولت سیب زمینی

طرز تهیه رولت سیب زمینی

فلفل دلمه ای را نگینی ریز کرده، داخل تابه بریزید و با مواد تفت دهید، سپس دستتان را خیس کرده تا سیب زمینی به دست نچسبد، سیب زمینی را روی چند کاغذ روغنی پهن کنید، روی سیب زمینی گوشت چرخ کرده را به طور یکسان پخش کنید، گوشه کاغذ روغنی را بگیرید و رول کنید.
به مدت دو ساعت درون یخچال قرار دهید، تا کاملا خودش را بگیرد، در مرحله بعد درون تابه مقداری روغن بریزید و رولت ها را درون آن سرخ کنید، و در ظرفی که آماده کرده اید بچینید و روی آن را با جعفری تزیین کنید. و با سس مخصوص میل نمایید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *