شگفتی سیاره زمین
چـقـدر مفـید بـود ؟

معماهای شگفت انگیز سیاره زمین

با این همه پیشرفت علم و فناوری، هنوز معماهای زیادی روی زمین وجود دارد که حل نشده و دانشمندان توجیه دقیق علمی برای آن ها پیدا نکرده اند. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با ۴ شگفتی جهان که هنوز یک معما باقی مانده، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آبشار «شعله ابدی» در آمریکا
آبشار «شعله ابدی»، آبشاری کاملا طبیعی است و هیچ عامل انسانی در شکل گیری آن دخالت نداشته است. در قلب این آبشار، شعله کوچکی قرار دارد که در زیر جریان شدید آبشار همچنان به رقص آتشین خود ادامه می دهد و خاموش نمی شود! می گویند علت این پدیده طبیعی شگفت انگیز وجود گاز طبیعی در حفره های سنگ است اما از لحاظ علمی وجود چنین گازی در آن قسمت از آبشار، ثابت نشده است.سیاره زمین
شگفتی سیاره زمین irnab ir شگفتی سیاره زمین
رود ۵ رنگ در کلمبیا
این رود در همه فصل های سال به جز تابستان رنگ عادی دارد اما در فصل تابستان به پنج رنگ مختلف از جمله قرمز، صورتی، آبی، سبز و زرد در می آید. گفته می شود علت این موضوع گیاهان و جلبک هایی است که درون آن قرار گرفته اند اما بومیان می گویند دلیل چنین رنگی وجود گنجینه های مرجانی در زیر آب است.
59c8ba66993d9 شگفتی سیاره زمین irnab ir شگفتی سیاره زمین
صخره های اختلال زا در پرتغال، هند، اسپانیا، ایرلند و اسکاندیناوی
این پدیده طبیعی عبارت است از سازه های صخره ای بزرگی که اغلب شبیه میز هستند. این صخره ها در بسیاری از نقاط مختلف جهان وجود دارد. موضوع این صخره ها فقط شکل عجیب شان نیست بلکه از نیروی متمایزی هم برخوردارند. ساعت ها، تجهیزات هوشمند و مکانیکی در کنار این «میز صخره ها» دچار اختلالات جدی می شوند!
59c8ba6db1726 شگفتی سیاره زمین irnab ir شگفتی سیاره زمین
تپه آهن ربایی در هند
این تپه در هند به نیروی جاذبه معکوس خود شهرت دارد. اگر خودرو خود را به حالت خلاص روی این تپه قرار دهید به جای این که به سمت پایین حرکت کند، به طرف بالا کشیده می شود. برای این پدیده، هیچ توجیه علمی پیدا نشده است، هرچند برخی می گویند این اتفاق توهم و خطای انسانی در تشخیص جهت شیب است!
59c8ba760f7bf شگفتی سیاره زمین irnab ir شگفتی سیاره زمین


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *