اقامت اروپا
چـقـدر مفـید بـود ؟

موسسه حقوقی سام با داشتن سالها تجربه و وکلای متعدد، متخصص در زمینه مشاوره و دریافت اقامت اروپا می باشد. نمونه کار های متعدد و شماره تماس مشاوره رایگان موسسه حقوقی سام در وب سایت رسمی این مجموعه قابل دسترسی می باشد. شما می توانید با کلیک روی این کلمه ( اقامت اروپا ) به وبسایت موسسه سام دسترسی پیدا کنید.

 

به طور کلی کشور های پر طرفدار برای اخذ اقامت اروپا و یا دریافت پاسپورت عبارتند از:

  • یونان
  • آلمان
  • اسلواکی
  • پاسپورت دومینیکا
  • فرانسه

 

اقامت یونان

با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو می‌توان اقامت دائم یونان را از روش سرمایه گذاری اخذ کرد.
اقامت از طریق سرمایه گذاری یونان، شامل افراد ذیل می‌باشد :

مالک، پدر، مادر، همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال ایشان. نکته قابل توجه در مورد اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری این است که پدر و مادر همسر هم مشمول دریافت اقامت دائم اروپا خواهند شد.

همچنین تمکن مالی پر طرفدار ترین روش اخذ اقامت اروپا می باشد. معروف ترین مورد در این روش، اقامت یونان می باشد. این نوع اقامت اروپا به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند.

 

اقامت آلمان

طبق قوانین مهاجرتی آلمان ، اشخاص غیر اروپائی می توانند اقامت اروپا و مشخصا اقامت آلمان را از طریق ثبت شرکت برای سهامداران و مدیر عامل شرکت بدست آورند.

صرف ثبت شرکت در آلمان به تنهایی موجب دریافت اقامت نمی شود. برای اخذ اقامت آلمان ابتدا باید طرح توجیهی اقتصادی(Business plan)  به اداره بازرگانی آلمان ارائه شود که برنامه کار ۳ سال آینده شرکت خود را توضیح داده و متقاضی هدف خود را برای دریافت اقامت آلمان و ورود به این کشور را بیان کند، در صورت موافقت با طرح تجاری و ارائه مدارک معتبر، اخذ مجوز اقامت آلمان امکان پذیر است.
دولت آلمان به دلیل دارا بودن اقتصاد قوی در اروپا و همچنین شرایط سخت اقامتی نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه ی شینگن ، پس از تحقیق و تائید درخواست متقاضی، ابتدا اقامت موقت به متقاضی اعطا می نماید که این اقامت در صورت اجرای موفق فعالیت اقتصادی عنوان شده درB.P  و صلاحیت داشتن متقاضی به اقامت دائم آلمان و سپس پاسپورت تبدیل می شود.

 

اقامت اسلواکی

جمهوری اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی است که تا دهه ۹۰ در کنار کشور چک، کشور چکسلواکی را تشکیل می داد.

اسلواکی سرزمینی نیمه کوهستانی دارد. کوه های آن در شرق و شمال و قسمتی از غرب کشور واقع شده و آب و هوایش معتدل و مرطوب است. این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان ، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم مرز است. اسلواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است.
بیشتر سطح کشور اسلواکی با کوهستان ها پوشیده شده است و این کوه ها همگی جزئی از رشته کوه های بسکید و کارپات هستند. اسلواکی در میان کوه های خود صدها غار دارد که ۱۵ عدد از آنها برای بازدید عموم باز است.
موسسه حقوقی سام با داشتن بیش از ۱۷۰ نمونه کار موفق در دریافت و تمدید کارت اقامت اسلواکی ، آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد. با اقدامات ویژه این گروه، متقاضی اقامت اسلواکی نیازی به مصاحبه و دانستن زبان و همچنین ارائه طرح بیزنسی ندارد. پروسه دریافت اقامت اسلواکی حدود ۶ ماه به طول می انجامد.

 

پاسپورت دومینیکا چیست؟

جمهوری دومینیکا یکی از بهترین برنامه های اعطای تابعیت و پاسپورت از طریق سرمایه گذاری ( Citizenship By Investment )  را ارائه کرده است. برنامه سرمایه گذاری در دومینیکا از سال ۱۹۹۳ فعال بوده است. این برنامه بسیار مشهور، سرمایه گذاران جهان را به مشارکت اقتصادی در این کشور دعوت می‌کند. اگر متقاضیان الزامات قانونی و سایر شرایط مورد نیاز را برآورده کنند، خود و خانواده آن‌ها(همسر، فرزندان وابسته زیر ۳۰ سال، پدر و مادر بالای ۵۵ سال) می‌توانند شهروندی و پاسپورت دومینیکا را اخذ کنند .

برنامه اقتصادی شهروندی دومینیکا به عنوان مجرایی در توسعه ملی به حساب می‌آید. برنامه اقتصادی مذکور به متقاضیان این امکان را می‌دهد که بدون درخواست اقامت، تبدیل به یک شهروند در کشور مشترک المنافع دومینیکا شوند. لازم به توجه است که سرمایه اهدایی پس از تایید مدارک به حساب دولت دومینیکا پرداخت می‌گردد.

شما به عنوان یک شهروند جدید، مجبور به زندگی در دومینیکا نیستید ولی مانند هر شهروند دیگری این حق را دارید که در دومینیکا زندگی کنید.

واحد اعطای تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری ( CBIU )، اداره دولتی است که با تمام مسائل مربوط به شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای مشترک‌المنافع دومینیکا سر و کار دارد .

موسسه حقوقی سام ادعای نمایندگی دولت را ندارد. این موسسه نماینده ایرانی یکی از بهترین وکلای رسمی دولت دومینیکا می باشد و تا کنون مفتخر به اجرای ده ها پرونده موفق در خصوص اخذ پاسپورت دومینیکا شده است.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده (در January 2020)، اتباع کشور دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۳۹ کشور و ناحیه دنیا سفر کنند. اعتبار پاسپورت دومینیکا در رتبه ۳۷ ام جهان قرار دارد. از جمله مهم ترین کشور ها که با داشتن پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به ویزا می‌توان به آن ها سفر کرد، انگلستان و کشور های حوزه شینگن می‌باشد. موافقت نامه برای معافیت ویزای متقابل بین دومینیکا و کشور های حوزه شنگن در (۲۰۱۵ May 28) به امضا رسید.

 

اقامت فرانسه

در سالهای اخیر روش تمکن مالی برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه دارای جذابیت فراوان بوده است، اگرچه سابقا بسیاری از متقاضیان از روشهای دیگر از قبیل روش خرید ملک و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت برای مهاجرت به فرانسه واخذ اقامت فرانسه اقدام می نمودند، اما هم اکنون روش تمکن مالی طرفداران بیشتری پیدا کرده و با توجه به شرایط بسیار سهل الوصول آن و راه های Vip که به واسطه اقدامات ویژه موسسه حقوقی بین المللی آتیه نگر سام جهت اخذ اقامت فرانسه در کمترین زمان ممکن ایجاد شده است، بهترین گزینه برای متقاضیان اخذ اقامت فرانسه می باشد. اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی بدون نیاز به داشتن مدرک زبان خارجی و قابلیت تمدید قطعی و راحت، نسبت به سایر روش های موجود مورد استقبال بیشتری از سوی متقاضیان اخذ اقامت اروپا و فرانسه قرار گرفته است.

در حالیکه سایر روشهای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه بر اثبات دارایی های فرد یا انتقال دارایی های متقاضی در خارج از کشور اشاره دارد و متقاضی ملزم به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در خارج از کشور می باشد، اما روش تمکن مالی تاکید بر داشتن تمکن مالی در داخل کشور دارد ومتقاضی الزامی در خارج کردن سرمایه خود ندارد. افرادی که در ایران از تمکن مالی خوبی برخوردارند، با احراز شرایط زیر می توانند اقامت فرانسه را از طریق تمکن مالی دریافت کنند.

 

اخذ اقامت از کشورهای ذکر شده در سالهای اخیر بسیار پر طرفدار بوده و مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. روشهای متنوع ثبت شرکت، اقامت کاری، اقامت تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و …. از روشهای دریافت اقامت از این کشور های محبوب اروپایی است. به دلیل اینکه مباحث مرتبط با اخذ اقامت و مهاجرت بسیار مبسوط و پیچیده است، از مخاطب محترم دعوت می شود با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سام ضمن مطالعه مقالات تهیه شده، با شماره های مشاوره رایگان تماس گرفته و اطلاعات کامل اختصاصی با شرایط شان را دریافت کنند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *