قطعات لیفتراک
چـقـدر مفـید بـود ؟

تهیه قطعات اصلی لیفتراک و همواره دغدغه مصرف‌کنندگان لیفتراک بوده است.

ارائه قطعات اورجینال باکیفیت و تضمین کارکرد آن ازجمله وظایفی است که باید فروشندگان قطعات همواره به آن توجه نمایند.

در این متن نسبت به معرفی انواع قطعات لیفتراک و موارد ورد نیاز جهت تهیه آن ذکر گردیده است پیشنهاد می‌گردد همواره قطعه موردنظر را از شرکت که تخصصی و تولیدکننده و یا وارد کننده مستقیم قطعه است تهیه فرمایید.

بهترین مسیر برای تهیه آن شرکت ارائه‌کننده آن لیفتراک می‌باشد.

 

توجه فرمایید که برخی قطعات لیفتراک‌های با یکدیگر مشابه می‌باشند و به‌عنوان‌مثال برخی قطعات لیفتراک  ،TCM ژاپن را می‌توان روی لیفتراک‌های ساخت کشور چین پیدا کرد. (به دلیل همکاری کمپانی‌های سازنده لیفتراک در چین با ژاپن)

همچنین قطعات لیفتراک کوماتسو ژاپن و یا نیسان ژاپن را روی بقیه لیفتراک‌ها پیدا کرد.

به‌طور مثال در لیفتراک‌های دوگانه‌سوز (که با سوخت گاز و یا بنزین کار می‌کنند) موتور نیسان مدل NISSAN K25 بسیار معروف است که به‌زودی لیفتراک‌های نیسان، کوماتسو و همچنین لیفتراک‌های ساخت چین مانند هلی، lonking، zoomlion-chery ( زوملاین زوم لاین چری ) و … می‌توان پیدا کرد. لذا اغلب قطعات آن‌ها درزمینهٔ موتور آن مشترک می‌شود.

البته برخی موارد تشخیص آن تنها با اسم موتور و مدل آن قابل انجام است اما در بسیاری موارد، این موضوع را افرادی که در این زمینه تجربه‌دارند می‌توانند تشخیص دهند.

به‌ عنوان‌ مثال برخی از مدل‌های گیربکس لیفتراک‌ های چری که در حین تولید می‌شوند از قطعات گیربکس TCM ژاپن استفاده می‌کنند و این قطعات را می‌توان با یکدیگر جابجا کرد.

موتور لیفتراک

لیفتراک موجود در ایران در بسیاری موارد موتور های مشابه یکدیگر دارند. که به‌طور کامل در مقاله (موتور لیفتراک) به آن اشاره‌ شده است.

caspianmir irnab ir قطعات لیفتراک

موتورهای مانند میتسوبیشی، ایسوزو، تویوتا ف کوماتسو، ریکاردو و … از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

قطعات موتوری این دستگاه‌ها ممکن است از چین، ژاپن یا ترکیه یا امارت تهیه گردد اما در نهایت مرجع فروش معتبر و ضمانت کننده اطمینان خاطر را در کیفیت قطعه تضمین می‌نمایند.

گیربکس لیفتراک:

گیربکس اغلب لیفتراک‌ها در حال حاضر به‌صورت خودکار ارائه می‌گردد.

در   لیفتراک دست دوم  قدیمی گیربکس‌های دستی روی لیفتراک‌ها استفاده می‌شد.

مزیت گیربکس های دستی این بود که ساده بودند و اغلب مکانیک ها نسبت به تعمیرات آن مسلط بودند اما در حالت خودکار نیازاست که تعمیرکار لیفتراک تخصصی و تجربه کافی را در این زمینه دارا باشد.

برخی مدل‌های لیفتراک‌های آلمانی مانندِ لینده و یا یوهان ریش بصورت هیدرو استاتیکی کار می‌کنند.

اگرچه این لیفتراک‌ها دارای کیفیت خوبی هستند اما تعمیر نگهداری آن‌ها کاملاً تخصصی بوده و حتماً باید در هنگام خرید به این موضوع توجه داشت.

5e94b21818df3 caspianmir irnab ir قطعات لیفتراک

سیلندر لیفتراک

سیلندر، پیستون، یاتاقان، میل لنگ ، سوپاپ دود ، سوپاپ هوا ، انژکتور ، سر سیلندر ، واشر سر سیلندر ، پمپ گازوئیل ، فیلتر هوا ، فیلتر گازوئیل ، فیلتر بنزین ، میل‌سوپاپ ، بادامک ، چرخ طیار ، فلایویل ، دنده فلایویل ، تسمه دینام،  استارت ، باطری لیفتراک ( باتری ) ، فنر ، کاسه‌نمد ، لاستیک ، ساق سوپاپ ، برش سیلندر ، دزدگیر یا دسته‌موتور لیفتراک، بلوک سیلندر لیفتراک، درب سوپاپ لیفتراک، واشر درب سوپاپ ، منیفولد ورود هوا ، منیفولد خروج هوا، اسیک موتور، فیل تایپیت ، شمع موتور، رینگ پیستون، خار پیستون و … که در موتورهای مختلف دیزلی، بنزینی و … ممکن است برخی قطعات لیفتراک اضافه یا کم شوند که در این حالت قیمت لیفتراک  نیز تفاوت دارد.

دکل لیفتراک:

دکل لیفتراک‌ها در چند مدل ۲ کشو، ۳ کشو، و ۴ کشو با ارتفاع بالابری ۳ ، ۴ ، ۴٫۵ ، ۴٫۸ ، ۵ ، ۶ ، ۷ متر ارائه می‌گردد.

این دکل‌ها می‌توان به‌صورت تک جک، دو جک ارائه شود که در حالت جفت جک کمی دید بازتری را ارائه می‌نماید.

از الحاقیات ، آپشن دکل لیفتراک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاخک لیفتراک (از ۱ الی ۲ متر معمول است)
  • دوکشو شاخک لیفتراک
  • زنجیره دکل لیفتراک
  • جک بالابر دکل
  • ساید شیفت
  • جک دست دکل (گارد دکل)
  • کیت جک بالابر لیفتراک
  • بلبرینگ دکل لیفتراک
  • لوله و شیلنگ‌های دکل
  • سنسور دکل لیفتراک

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *