راه اندازی شرکت بازرگانی
چـقـدر مفـید بـود ؟

برای راه اندازی شرکت بازرگانی لازم است که ابتدا در مورد شرکت های بازرگانی اطلاعاتی کسب شود.

www bineshsabt com irnab ir راه اندازی شرکت بازرگانی

چیزی که در درجه اول از اهمیت برخوردار است، نحوه فعالیت و موضوع شرکت می باشد. انواع فعالیت های مجاز برای شرکت های بازرگانی در بند ۲ اساسنامه ذکر شده است. این فعالیت ها می تواند شامل واردات و صادرات مجاز، داد و ستد، خرید و یا فروش، اخذ و همچنین اعطای نمایندگی شرکت، ترخیص کالا از گمرک، قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل وخارج از کشور باشد. در واقع مبنای شرکت های بازرگانی خرید و فروش می باشد.

شرکت بازرگانی توانایی فعالیت به صورت شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود را دارا می باشد.

در شرکت بازرگانی سهامی خاص سرمایه به صورت سهام در بین شرکا وجود دارد. تعداد سهام داران شرکت باید حداقل سه نفر باشد، همچنین به سه نفر بازرس نیز نیاز است. مدیر عاملی که برای این شرکت انتخاب می شود باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد. این سهام تنها قابلیت معامله در میان افراد را دارا می باشد. در این مورد زیان شرکت برای هر فرد بستگی به میزان سهام آن فرد دارد. اعتبار بیشتر، اخذ وام راحت تر، سهولت نقل و انتقال از مزایای شرکت بازرگانی سهامی خاص می باشد.

یکی از شرایطی که برای راه اندازی شرکت بازرگانی سهامی خاص لازم است، وجود سرمایه حداقلی یک میلیون ریال می باشد.

برای ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص به ارائه مدارک شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه، اخذ مجوز، امضای اقرارنامه و تنظیم وکالتنامه نیاز است.

در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به صورت سهام تقسیم نمی شود و بر اساس سرمایه موجود افراد مسئولیت پیدا می کنند. مدیرعامل انتخابی برای این شرکت ها باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد، سرمایه حداقلی یک میلیون ریال نیاز است، سهامداران شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل دو نفر باشند.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به ارائه مدارک شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه، اخذ مجوز، امضای اقرارنامه نیاز است.

پس از ثبت شرکت بازرگانی باید فعالیت های لازم در جهت اخذ کارت بازرگانی اتخاذ گردد. مزیت داشتن شرکت بازرگانی اخذ اختیارات در زمینه واردات و صادرات کالا، افزایش اعتبار در بانک می باشد.

کلیه شرکت های بازرگانی ثبت شده وظیفه دارند که در تاریخ مشخص شده برای پلمپ دفاتر قانونی خود اقدامات لازم را انجام دهند. شرکت های بازرگانی می بایست همراه با ثبت شرکت خود دفاتر قانونی را نیز تقاضا نمایند.

حسابداری بازرگانی یک از اقداماتی است که ضرورت پیدا می کند، شرط انجام این کار اطلاع از حسابداری و اظهارنامه مالیاتی است که باید به افراد با تجربه و کاردان سپرده شود، زیرا ممکن است سبب ایجاد جرایم مالیاتی گردد.

یکی دیگر از اقدامات لازم پس از ثبت یک شرکت بازرگنی، ثبت برند می باشد. این کار برای ممانعت از از کپی برداری سایرین اهمیت پیدا می کند و ویژگی های محصول را نشان می دهد.

ثبت شرکت می تواند از طریق اینترنت صورت گیرد. در این حالت مدارک مورد نیاز بارگذاری می شود و اقدامات لازم صورت می پذیرد.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *