عرضه ظرفیت های ذخیره ساز چند ترابیتی با قیمت مناسب توسط شرکت سامسونگ در مدل اس اس دی ۸۶۰ QVO
چـقـدر مفـید بـود ؟

 irnab.ir 22 عرضه ظرفیت های ذخیره ساز چند ترابیتی با قیمت مناسب توسط شرکت سامسونگ در مدل اس اس دی 860 QVO

شرکت سامسونگ  خط محصول اس اس دی مصرف کننده جدید خودش را رونمایی کرده است و ان را اس اس دی ۸۶۰ QVO نامگذاری کرده است که حدود چهار ترابیت ظرفیت ذخیره سازی با سرعت و قابلیت اطمینان استثنایی می باشد . مدل ۸۶۰ QVO که با معماری فلش MLC NAND دانسیته بالا چهار بیتی ساخته شده است می تواند چندین ترابیت ظرفیت قابل دسترسی را با قیمت های مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهد .

دکتر مایک مانگ مسئول بخش بازاریابی محصول در بخش کسب و کار حافظه شرکت سامسونگ اظهار داشت : ” مصرف کنندگان امروزی در حال استفاده ، تولید و ذخیره سازی فایل های با وضوح بالاتر نسبت به گذشته هستند و این شامل فیلم های ۴K و بازی های متمرکز بر گرافیک می باشد که به ظرفیت های بیشتر و عملکرد عالی وسایل ذخیره ساز نیاز دارند . سامسونگ به رهبری در حرکت به سمت اس اس دی های چند ترابیتی با معرفی مدل ۸۶۰ QVO ادامه می دهد و عملکرد ف قابلیت اطمینان و احترام را  برای مشتریان در سراسر جهان به ارمغان می اورد . ”

کاربران کامپیوتر که محتوی چند رسانه ای حجیم را جابجا می کنند اغلب به به روز رسانی وسیله ذخیره ساز سیستم اشان نیاز دارند تا تجربه محاسبه روزانه را بهبود بخشند . اس اس دی مدل ۸۶۰ QVO سامسونگ بر اساس مولفه شکل دو و نیم اینچی و واسط SATA به طور کامل با اکثر لپ تاپ ها یا دسکتاپ های استاندارد کار می کنند . همچنین این مدل از طریق عرضه ظرفیت بالا و عملکرد عالی در یک درایو تکی قابل تهیه باعث رفع نیاز به استفاده از ترکیب اس اس دی و HDD برای راه اندازی و ذخیره سازی سیستم می گردد .

مدل ۸۶۰ QVO با سرعت های خواندن و رایت متوالی ۵۵۰ و ۵۲۰ مگا بیت بر ثانیه به سطح عملکرد یکسان با اس اس دی سه بیتی MLC دست می یابد و این ویژگی به خاطر جدید ترین V-NAND چهار بیتی و کنترلر MJX اثبات شده سامسونگ می باشد . همچنین درایو با فناوری توربو رایت هوشمند مجهز می گردد که به شتاب سرعت ها همراه با حفظ عملکرد بالا در مدت زمان هیا طولانی کمک می کند .

شرکت سامسونگ بر اساس تجزیه و تحلیل کلی الگو های مصرف اس اس دی مصرف کننده یک درایو را برای قابلیت اطمینان بهینه طراحی کرده بود : گارانتی سه ساله محدود یا حدود ۱۴۴۰ ترابیت رایت شده برای نسخه ۴ ترابیتی و ۷۲۰ ترابیت رایت شده و۳۶۰ ترابیت رایت شده برای نسخه های دو و یک ترابیتی .

اس اس دی ۸۶۰ QVO با قیمت ۱۴۹٫۹۹ دلار برای مدل های یک ترابیتی در خرده فروشی ها عرضه می شود .

مشخصه های کلیدی

مقوله اس اس دی سامسونگ ۸۶۰ QVO
واسط SATA شش گیگا بیت بر ثانیه
مولفه شکل دو و نیم اینچی
حافظه ذخیره V-NAND چهار بیتی MLC سامسونگ
کنترلر کنترلر MJX سامسونگ
ظرفیت ۴ ، ۲ و یک ترابیتی
سرعت خواندن و رایت متوالی حدود ۵۰ و ۵۲۰ مگا بیت بر ثانیه
سرعت خواندن و رایت تصادفی حدود ۹۷k/89k IOPS
گارانتی سه ساله محدود

 

 

فناوری توربو رایت هوشمند سامسونگ

اس اس دی  ۸۶۰ QVO  از فناوری توربو رایت هوشمنداستفاده می کند تا به تجربه کار بیفزاید . اس اس دی ها با هدف حفظ عملکرد بالا برای دوره های زمانی طولانی استفاده می شوند . شرکت سامسونگ برای پرداختن به این موضوع از بافر SLC متغیر استفاده کرده است . فناوری توربو رایت هوشمند می تواند بافر SLC بیشتر را برای کاربر فراهم نماید که مشابه با اس اس دی ۸۶۰ EVO است .

توربرو رایت نه تنها بر رایت متوالی بلکه همچنین به دلیل مشخصه های QLC بر عملکرد خواندن تصادفی تاثیر می گذارد . عملکرد مشابه همانند Crystal Disk Mark توسط IOmeter نشان داده می شود – ابزار تست معیار ترکیبی ساده که به طور معمول در میان کاربران درون منطقه توربو رایت استفاده شده است .

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *