پماد ام جی برای بواسیر
چـقـدر مفـید بـود ؟

   پماد ام جی برای بواسیر

رفع درد، خارش، سوزش و سایر علایم بواسیر از کاربردهای پماد ام جی است. در این پماد از اسانس گیاه مورد استفاده شده است. این پماد باید روزی ۲ بار، هر بار ۱ اپلیکاتور از راه رکتوم استفاده شود
pomad mg baraye bavasir irnab ir پماد ام جی برای بواسیر

پماد ام جی

بواسیر چیست؟
بواسیر عبارت است از سیاهرگهای گشاد شده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد ( بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.

پماد ام جی
پماد ام اجی برای سلامتی فواید زیادی دارد. یکی از موارد استفاده ان درمان بواسیر است. در این بخش اطلاعاتی را در این باره تقدیم می کنیم. شکل دارویی آن پماد تیوب ۳۰ گرمی در جعبه مقوایی با بروشور است.

5d604e63eaae1 pomad mg baraye bavasir irnab ir پماد ام جی برای بواسیر

پماد ام جی

موارد مصرف پماد ام جی

۱- رفع علائم ناشی از بواسیر (haemorrhoid) درجه I و II مانند خونریزی، درد، خارش، سوزش و سنگینی مقعد و زورپیچ (tenesmus).

۲- شقاق مقعد(Annal fissure)

اجزاء فراورده پماد ضد بواسیر

اسانس گیاه مورد (Myrtus communis) در این پماد استفاده شده است.

استاندارد شده:
بر اساس وجود ۵/۷-۶ درصد ۱و ۸ سینئول در فراورده

مواد موثره:
آلفا پینن، ۱و ۸ سینئول ، لیمونن، آلفا ترپینئول و لینالیل استات.

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:
گیاه مورد ضد باکتری و ضد قارچ ، ضد التهاب و التیام بخش و در بهبود زخم ها مؤثر است و عرق تهیه شده از برگ و گل آن، قابض و بندآورنده خون است. مونوترپنها و سس کوئی ترپنهای موجود در اسانس مورد اثر ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده دارند و در طب عامیانه از اسانس مورد برای رفع علائم هموروئید استفاده شده است.  همچنین اسانس مورد ضد احتقان و قابض می باشد.

در یک مطالعه برای تعیین یونهای وازواکتیو در گیاهانی که به طور موضعی و سیستمیک برای درمان هموروئید استفاده میشوند، پژوهشگران نتیجه گرفتند گیاه مورد که از جمله گیاهان استفاده شده برای درمان موضعی بواسیر میباشد دارای یونهای وازواکتیو بویژه یونهای منقبض کننده عروق است و موجب اثرات درمانی در هموروئید میشود.

در طی یک کارآزمائی بالینی دوسوبیخبر کنترل شده ۶۷ بیمار مبتلا به بواسیر درجه I و II از پماد ام جی یا پماد آنتی هموروئید به مدت ۲ هفته استفاده نمودند.

نتایج بدست آمده نشان داد که هر دو دارو کاهش چشمگیری در میزان خونریزی، درد هنگام اجابت مزاج، درد دائم، خارش، سنگینی و سوزش مقعد و تنسموس داشتند و از نظر آماری تفاوت معنی داری بین میزان علائم قبل و بعد از درمان بواسیر مشاهده گردید (P<0.01). از نظر کاهش میزان خونریزی تفاوت معنی داری بین پماد مورد و پماد آنتی هموروئید وجود داشت (P=0.052)؛ لذا محققین نتیجه گرفتند که می توان از پماد ام جی برای رفع علائم هموروئیدهای درجه I و II استفاده نمود.

دستور مصرف پماد ام جی

روزی ۲ بار، هر بار ۱ اپلیکاتور از راه رکتوم استفاده شود. بهتر است قبل از استفاده، ناحیه مقعد با آب ولرم به خوبی پاک و شسته شود.

موارد منع مصرف پماد ام جی

منع مصرف خاصی برای پماد ام جی وجود ندارد.

عوارض جانبی پماد ام جی
احتمال ایجاد واکنش های حساسیت موضعی در مصرف بیش از مقادیر توصیه شده وجود دارد.

نکات قابل توصیه:
۱ـ قبل از مصرف این دارو، اطمینان از تشخیص صحیح درجه هموروئید (I , II) ضروریست.

۲ـ قبل از مصرف پماد ناحیه مقعد را به خوبی تمیز نمائید.

۳ـ در صورت مشاهده هرگونه عارضه یا تشدید علائم، مصرف دارو را متوقف و با پزشک یا داروساز مشورت نمائید.

۴- در صورت وجود همزمان بواسیر و شقاق مقعد استفاده از محلول ام جی توصیه میشود.

۵- همانند تمام داروها، پماد امجی را از دسترس اطفال دور نگهدارید.

۶- پس از مصرف؛ درب تیوب را بسته و دور از نور در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

درمان بواسیر راه حل های مختلفی دارد. همانطور که خواندیم یکی از راههای درمان بواسیر پماد ام جی است. همچنین مصرف آب فراوان و پیاده روی در درمان بواسیر تاثیر گذار است. همچنین درباره پماد ام جی اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشتیم. امیدواریم از مطالعه این مطالب بهره مند شده باشید.

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *