تاریخ تولد جمشید مشایخی
چـقـدر مفـید بـود ؟

بیوگرافی و تصاویر استاد جمشید مشایخی

تحصیلات :تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر 
محل تولد :تهران
تاریخ تولد :۱۳۱۳
نام خانوادگی:مشایخی 
نام :جمشیدtarikh tavalod jamshid mashayekhi irnab ir تاریخ تولد جمشید مشایخی

 

جمشید مشایخی

 

————————————————–
فرزندان :نادر، نغمه ، سام
همسر:گیتی رئوفی

زندگی شخصی جمشید مشایخی

جمشید مشایخی متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون میباشد، او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

مشایخی با گیتی رئوفی ازدواج کرده و سه فرزند به نام های نادر، نغمه و سام دارد. شاید شناخته شده ترین آنها نادر مشایخی باشد.

نادر، حالا رهبر ارکستر تهران است و سال ها در اتریش موسیقی خواند و ارکسترهای مختلفی را رهبری کرد. شاید وجه تشابه بهترین بازیگران سینمای ایران همین باشد؛ فرزندان مشایخی و انتظامی، هر دو از بهترین آهنگسازان ایران هستند.

tarikh tavalod jamshid mashayekhi irnab ir تاریخ تولد جمشید مشایخی

جمشید مشایخی

فعالیت های هنری جمشید مشایخی

مشایخی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه « جلد مار » هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.در واقع کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد.

بازی جمشید مشایخی در نقش انسان های بی رحم و همچنین نقش های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال هزار دستان نشانگر از توانایی بازیگری اوست.

او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل های داوودی و کمال الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از نمایش های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود.

مشایخی در سال ۹۳ به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال ۹۴ به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی و به وی تندیس سلامت اهدا شد.

5ca86fa1eeef8 tarikh tavalod jamshid mashayekhi irnab ir تاریخ تولد جمشید مشایخی

جمشید مشایخی

مستند زندگی

 

مستند زندگینامه جمشید مشایخی در سال ۱۳۸۵ به کارگردانی الهام قره خانی و امیر مهرتاش مهدوی با حضور ۶۵ هنرمند و با گویندگی پرویز پرستویی ساخته شده است

 

عمل جراحی دوباره

 

مشایخی در تابستان ۹۷ برای دومین بار از ناحیه دستگاه گوارش و روده به علت مشکل چسبندگی و همچنین سنگ کیسه صفرا مورد عمل جراحی قرار گرفت

 

وضعیت عمومی او رضایت بخش نمی باشد

 

علت فوت

 

بعد از چندین سال شایعه فوت این هنرمند، در نهایت استاد جمشید مشایخی در ۹ شب ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ بعد از تحمل سالها بیماری در نهایت آرامش به سفر ابدی رفت 

 

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *