طرز تهیه دسر عربی خوشمزه
چـقـدر مفـید بـود ؟

طرز تهیه دسر عربی خوشمزه

 

دسرها انواع مختلفی دارند. دسر شکلاتی، دسر نارگیل، دسر توت فرنگی و … از جمله دسرهای خوشمزه ای هستند که هر کدام به سبکی متفاوت تهیه می شوند.  در این مطلب، طرز تهیه دسر عربی خوشمزه برای شما قرار گرفته است.

tarz tahiye deser arabi khoshmaze irnab ir طرز تهیه دسر عربی خوشمزه

دسر عربی

مواد لازم

  • پودر کرم کارامل: یک بسته
  • پودر قهوه فوری یا پودر نسکافه: یک قاشق چای خوری
  • بیسکوییت پتی پور( ۲۰ عددی): یک بسته
  • شیر: ۲ لیوان
  • خامه: ۲ قاشق غذا خوری سرپر

طرز تهیه دسر عربی

ابتدا پودر کارامل را در شیر جوش بریزید و در ادامه، دو لیوان شیر سرد به آن اضافه کنید. شیر جوش را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مرتبا مواد ریخته شده در شیر جوش را به هم بزنید تا مواد کم کم به جوش آید.

5c42e609d3704 tarz tahiye deser arabi khoshmaze irnab ir طرز تهیه دسر عربی خوشمزه

دسر عربی

بعد از سه دقیقه می توانید شیر جوش را از روی اجاق گاز بردارید و موادتان را داخل میکسر بریزید. توجه داشته باشید که میکسر شما باید تحمل داغی مواد داخل شیر جوش را داشته باشد. در غیر این صورت احتمال شکستگی میکسر وجود دارد.

در مرحله بعدی طرز تهیه دسر عربی خوشمزه، ۲۰ عدد بیسکوییت تهیه شده را به آن اضافه کنید و میکس نمایید. بعد از یک میکس کوتاه، پودر نسکافه را به مواد داخل میکسر اضافه کنید و آن را دوباره به هم بزنید.

بعد از اینکه مواد کاملا مخلوط شد، میکسر را خاموش کنید و ۲ قاشق خامه سر پر را به مواد داخل میکسر اضافه کنید و دوباره هم زدن را شروع کنید تا مواد با هم یک دست شود. آن گاه مواد یک دست شده را در قالب دلخواه خود ریخته و اجازه دهید به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال باقی بماند. اضافه کردن خامه به مجموع مواد امری اختیاری است. می توانید خامه در آن زیاد یا کم بریزید یا کلا خامه را از دستور حذف نمایید. البته خامه تا حدی به نرمی دسر عربی شما کمک می کند.

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *