طرز تهیه سالاد اسفناج با انار
چـقـدر مفـید بـود ؟
طرز تهیه سالاد اسفناج با انار irnab ir طرز تهیه سالاد اسفناج با انار

طرز تهیه سالاد اسفناج با انار

مواد لازم سالاد اسفناج با انار

اسفناج نیم کیلو
انار دون شده نصف لیوان
گردو نصف لیوان
رب انار ملس ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مراحل سالاد اسفناج با انار

برای تهیه سالاد اسفناج با انار خوشمزه و حرفه ای بهتر است از جوانه های اسفناج یعنی همون بیبی اسفناج استفاده کنید. برای شروع اسفناج ها را شسته و روی دستمال آشپزخانه پهن کنید. تا خشک شدن کامل اسفناج ها ، انار را دون می کنیم و پرتقال را پوست گرفته و به قطعات متوسط تقسیم می کنیم یعنی اگر پره پرتقال تون درشت باشه به سه قسمت و اگر ریز باشد به دو قسمت تقسیم کنید.

سپس اسفناج های خشک شده را در ظرف سرو خود بریزید و لابه لاش از مخلوط انار و پرتقال استفاده کنید. به جای پرتقال می توانید از توت فرنگی هم استفاده کنید البته من برای جذابیت بیشتر از هر دو استفاده کردم که این مورد کاملا ختیاری است. و در لایه آخر روی اسفناج گردوها را هم بریزید. در برخی دستورات تهیه سالاد اسفناج از پنیر فتا هم استفاده می شود که من به شخصه توصیه نمی کنم چون برای جذب بهتر آهن غذاها بهتر است همراهش مواد داری کلسیم دار مصرف نشود.

5c3d8c6a8e96e طرز تهیه سالاد اسفناج با انار irnab ir طرز تهیه سالاد اسفناج با انار

طرز تهیه سالاد اسفناج با انار

برای تهیه سس سالاد مون ، مواد باقی مانده یعنی رب انار ، سرکه بالزامیک و روغن زیتون را درون یک کاسه می ریزیم و کمی هم نمک و فلفل و ادویه های دیگر در صورت تمایل داشتن اضافه می کنیم و مواد سس را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شد. در مرحله آخر سس را روی سالاد می ریزیم تا هم زیبایی سالاد بیشتر شود و هم طعم بهتری به آن بدهد. اکنون سالاد اسفناج شما آماده سرو است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *