اندروید باکس Android box چیست ؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس ها یا اسمارت تی وی ها به دستگاه های هوشمند ساز تلویزیون و ویدئو پروژکتور یا مانیتور گفته میشود این گجت ها شامل یک سی پی یو – جی پی یو – خروجی و ورودی های متعدد و نرم افزار اندروید میباشد.

کارایی اسمارت باکس ها یا کامپیوترهای کوچک اندرویدی در داشتن یک مغز اندرویدی مانند گوشی و تبلت اندرویدی است که میتوان روی آن برنامه های اندرویدی مانند تلگرام و واتس آپ و بازی های اندرویدی را اجرا نمود.

تفاوت اندروید باکس با گوشی اتصالات ورودی و خروجی مانند پورت یو اس بی و اچ دی ام آی ورودی شبکه و قابلیت کارکرد برای هوشمند کردن تلویزیون و یا مانیتور میباشد …

انواع اندروید باکس ها توانایی پخش فیلمها و اتصال به اینترنت و پخش شبکه های تلویزیونی اینترنتی را نیز دارا هستند لذا به آنها تی وی باکس هم میگویند .

کاربردهای اسمارت تی وی باکس SMART BOX  مختصرا به شرح زیر میباشد :

۱- استفاده در محیط کار برای مانیتور و ارائه پرزنت .

۲- استفاده برای اجرای بازی های اندرویدی در روی مانیتور .

۳- استفاده برای فیلم دیدن از شبکه های اینترنتی فیلیمو آپارات فیلم نت و …

۴- استفاده برای کنترل دوربین های مدار بسته و  سیستم های IPTV .

۵- قابل استفاده در مراکز تفریحی و برای اتصال به منظور هوشمند سازی ویدئو پروژکتور ها و مانیتور ها (تلویزیونها).

۶- استفاده در دانشگاه ها و کلاس درس با توجه به قابلیت پرتابل بودن آن . دیگر لازم نیست برای مدارس و کلاسهای درستان هزینه زیادی کنید و لپ تاپ بخرید میتوانید با اندروید باکس تمام نیازتان را برآورده کنید … همانطور که میدانید ویروسی شدن کامپیوترها عدم کارکرد لپ تاپ ها سنگین بودن آنها استهلاک و … همه و همه کار را برای معلمان و اساتید و مدیران مدرسه مشکل کرده با این وسیله کوچک مدرسه تان را هوشمند کنید . (هوشمند سازی مدارس)

android box irnab ir اندروید باکس Android box چیست ؟

اندروید باکس

 انواع اندروید باکس در بازار : 

مینی کامپیوترهای اندرویدی که با سایز کوچک همه جا از آنها میتوان استفاده کرد همگی قابل حمل و نقل هستند چون سایز و وزن کمی دارند بعضی هم بصورت دانگل مستقیما به مانیتور متصل میشوند

به چند صورت کلی میتوان آنها را دسته بندی نمود :

۱- بر اساس نحوه اتصال : بعضی از اندروید باکس ها استیک بوده و مانند دانگل های HDMI  به پشت TV یا VIDEO PROJECTOR وصل میگردند یا باکس هستن و با کابل HDMI  وصل میشوند ..پیشنهاد گجت سنتر با توجه به ابعاد کم باکس استفاده از اندروید باکس (نه استیک) است چون هم درگاه های بیشتری دارد و هم معمولا سخت افزار قوی تری دارند و کمتر داغ میکنند

۲- براساس قیمت : نحوه قیمت گذاری روی اسمارت تی وی ها یا کامپیوترهای کوچک اندرویدی براساس RAM  وCPU  پشتیبانی از فرمت ۴K  و نسخه اندروید آنهاست بعد از آن نیز برند و گارانتی در بالابردن قیمت تاثیر دارد که گجت سنتر پیشنهاد میکند دستگاهی تهیه بفرمایید که برای دیدن فیلم ۴K را ساپورت نماید و برای اجرای برنامه ها CPU  قدرتمندی داشته باشد ( ۴هسته ای به بالا) رم نیز در سرعت انجام امور موثر است رم DDR3  سرعت بسیار بالاتری نسبت به رم معمولی دارد همینطور حتما رم ۲ گیگ به بالا توصیه میگردد.

5c39bf1cda302 android box irnab ir اندروید باکس Android box چیست ؟

اندروید باکس

۳- خروجی و  ورودی ها – اتصالات : اینکه اندروید باکس شما کابل شبکه میخورد یا فقط با وای فای وصل میشود یا بلوتوث کانکشن دارد و چند تا ورودی USB  دارد برای بسیاری حائز اهمیت است و بایستی مورد استفاده خود را شناسایی فرمایید. پیشنهاد گجت سنتر انتخاب اندروید باکسی با حداقل ۲ USB  و خروجی HDMI  و بلوتوث میباشد .

۴- دارای تیونر داخلی و IPTV : بعضی از انواع اندروید باکس ها که اصطلاحا هیبریدی گفته میشود قابلیت گرفتن شبکه دیجیتال صدا و سیمای ایران را نیز دارا هستند و برخی دیگر نیز با داشتن ورودی کابل شبکه LAN امکان استفاده از اتصالات آی پی تی وی را در مراکز علمی و تفریحی فراهم میکنند .

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *