نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک پوشه ی فشرده در ویندوز XP
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک پوشه ی فشرده در ویندوز XP

در حالیکه ویندوز از افزودن رمز برای پوشه های خاص پشتیبانی نمی کند, راه های مختلفی وجود دارد که  به کمک آنها می توانید فایل ها و پوشه های خود را از دید افراد ناشناس مخفی کنید. برای اینکه یاد بگیرید که چگونه از فایل ها و پوشه های شخصی خود محافظت کنید, ادامه ی این مقاله را دنبال کنید.

 

مراحل :

5c04ebc889457 نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک irnab ir نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک پوشه ی فشرده در ویندوز XP

پوشه فشرده

  1. یک پوشه ی فشرده ایجاد کنید. روی صفحه ی دسکتاپ یا هر جایی که می خواهید پوشه در آنجا قرار بگیرد, راست کلیک کنید. گزینه ی New را انتخاب کنید سپس روی گزینه ی Compressed (zipped )Folder کلیک کنید. با این کار یک فایل .zip جدید ایجاد خواهد شد و شما می توانید فایل ها را به آن پوشه اضافه کنید.
  2. فایل های خود را منتقل کنید. فایل های مورد نظر خود را کپی و جایگذاری کنید یا آنها را به صفحه ی پوشه ی فشرده شده بکشید. شما هر چقدر که بخواهید می توانید به این پوشه فایل اضافه کنید.
5c04ebcbe22f8 نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک irnab ir نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک پوشه ی فشرده در ویندوز XP

گزینه ی Add a Password

  1. یک رمز عبور اضافه کنید. فایل zip را باز کنید. روی گزینه ی File کلیک کنید سپس گزینه ی Add a Password را انتخاب کنید. رمز عبور مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس مجددا آن را تایپ کنید تا تایید شود.

اکنون هر زمان که بخواهید به این پوشه دسترسی پیدا کنید به رمز عبور نیاز خواهید داشت.

کاربران دیگر هنوز می توانند محتوای این فایل را مشاهده کنند اما برای دسترسی به این محتوا حتما باید رمز عبور داشته باشند.

  1. فایل های اصلی را پاک کنید. هنگامی که مراحل بالا را انجام دادید, دو کپی از یک فایل خواهید داشت. فایل اصلی و فایل فشرده. برای اینکه دیگر به این فایل ها دسترسی وجود نداشته باشدع این فایل ها را حذف کنید یا آنها را به محل دیگری منتقل کنید.

 

 

منبع : نحوه محافظت از یک پوشه از طریق ایجاد یک پوشه ی فشرده در ویندوز XP


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *