مواد سازنده قهوه
۴٫۹ امتیاز ۴۰ رای

مواد سازنده قهوه irnab ir مواد سازنده قهوه

قهوه “coffee” چیست؟
قهوه به صورت میوه از درخت چیده می شود این میوه طی فرآوری های مختلف، بو دادگی و … به فنجان می رسد. این مراحل به شرح زیر هستند:

۱- میوه قهوه
جدا از همه نظرات بالا، باید گفت که قهوه از درخت به صورت میوه چیده می شود، میوه هایی شبیه گیلاس که به گیلاس قهوه مشهورند. بر روی این میوه ها پس از چیده شدن، فرآوری هایی انجام خواهد شد.
۲- جداسازی گوشت میوه از دانه
حالا که میوه ها چیده شدند باید طی فرآوری هایی گوشت میوه از هسته های داخل آن جدا شود بعد از این مرحله چیزی که در اختیار داریم دو دانه است که از گوشت خود جدا شده اند در اصل برای تهیه نوشیدنی با هسته یا دانه های داخل میوه سروکار داریم.

۳- رست یا بو دادن قهوه
در این مرحله دان خام قهوه برای قابل مصرف شدن، باید رست شود. رست قهوه توسط دستگاه های رستر در کارخانه یا کارگاه ها انجام می شود. نحوه و میزان رست، یکی از مراحل بسیار مهم است که در طعم نوشیدنی نهایی تاثیر بسزایی دارد.
البته دانه خام قهوه (قهوه سبز) نیز بعضا برای لاغری استفاده می شود، به هر حال مرحله بعدی رست دانه خام است.
۴- آسیاب دان قهوه
برای تهیه و دم آوری نوشیدنی ها، نمی توان از دانه قهوه به صورت مستقیم استفاده کردبه همین دلیل، دانه باید به درجات مورد نیاز آسیاب شود پس از آسیاب دانه، می توانیم تهیه و دم آوری قهوه را شروع کنیم.
پس متوجه شدیم که قهوه چیست؟ اما کمی توضیحات را کامل تر می کنیم تا مطلب بهتر درک شود:
عده ای بر این باورند که قهوه ترک همان پودر قهوه است همین طور قهوه فرانسه و اسپرسو، اما در واقع، قهوه ترک نوعی روش برای تهیه قهوه است هم چنین قهوه فرانسه یا… که هر کدام نوعی روش برای تهیه قهوه می باشند.
به عنوان مثال برای اینکه قهوه را بتوان قهوه ترک، فرانسه یا… نام گذاری کرد باید فیلترهایی را رعایت کرد، فیلترهایی چون:

درجه رست
درجه آسیاب
طرز تهیه قهوه با توجه به ابزار آن
با رعایت این فیلتر ها، انواع قهوه ها را می توانید تهیه کنید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *