اعتراض به خلافی خودرو
چـقـدر مفـید بـود ؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا توضیحاتی در مورد چگونگی رسیدگی به فرآیند شکایت درزمینه خلافی خودرو و امکان پرداخت اقساطی خلافی ارائه داد.
سرهنگ احمد کرمی اسد در زمینه شیوه های رسیدگی به فرآیند شکایت از تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت:در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی۲ فرآیند داریم یک مورد اعتراض به قبض جریمه است که درصورتیکه فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.
وی ادامه داد:در فرایند دوم اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا به دفا تر پلیس +۱۰ مراجعه می کند و در خواست اعتراض می دهد این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می شود اجرائیات برابر قانون حداکثر ۲۴ ساعت باید موضوع را رسیدگی و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت رسیدگی و پاسخ داده می شود.
در این مرحله اگر متقاضی قانع شد نسبت به پرداخت جریمه اقدام می کند ولی در صورتیکه قانع نشده باشد باید به یکی از ۲۸۰ واحد رسیدگی کننده درکشور مراجعه کند در این واحد ها یک کار شناس پلیس و یک قاضی مستقر بوده و تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر می کند. در این مرحله رای صادر شده قطی بوده و قابل اعتراض نیست.اعتراض به خلافی خودرو
اعتراض به خلافی خودرو irnab ir اعتراض به خلافی خودرو

چگونگی امکان اقساطی پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد چگونگی پرداخت اقساطی تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت:پرداخت تخلفات به این صورت نوعی تسهیل در ارائه خدمات است که از سوی پلیس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:تعدادی از افرادی که به مرکز اجرائیات مراجعه می کنند اعلام کرده اند که به دلیل مشکلات اقتصادی امکان پرداخت یک جای تخلفات معوقه راهنمایی و رانندگی برای آن ها وجود ندارد و لذا برای رفع این مشکل شهروندان امکان پرداخت بخشی از تخلفات را فراهم کردیم.
وی در مورد چگونگی پرداخت در این روش گفت:متقاضی در این مرحله پس از مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ وارد بخش استعلام می شود. در این بخش درگاهی به اسم پرداخت جرائم وجود دارد که امکان پرداخت کلی و یا موردی مبلغ تخلفات در آن وجود دارد و فرد می تواند از این درگاه نسبت به پرداخت جرائم بر اساس توان اقتصادی خود اقدام کند.
بالا ترین میزان تخلفات در ۱۰ ماهه امسال

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد بالا ترین میزان تخلفات در ۱۰ ماهه امسال گفت:در طی ۱۰ ماهه سال جاری درمجموع تخلفات درون شهری و برون شهری اولین تخلف که بیشترین فراوانی را داشته است تجاوز از سرعت مجاز است.
وی ادامه داد:عدم استفاده از کمربند ایمنی، توقف در محل ممنوع، ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و توقف دوبله به ترتیب بیشترین فراوانی تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

تردد ۵۰۰ خودرو بالای ۱ میلیون تومان خلافی در کشور

سرهنگ کرمی اسد در مورد خودروهایی که بالای ۱ میلیون تومان خلافی دارند نیز گفت:درماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی صرحتا اعلام شده است که چنانچه رقم تخلفات خودرویی به یک میلیون تومان برسد پلیس موظف است به نحوی به وی اطلاع رسانی کرده و مالک موظف است تا حداکثر یکماه نسبت به پرداخت مبلغ تخلفات اقدام کند و چنانچه این اقدام را انجام ندهد پلیس از تردد خودرو جلوگیری خواهد کرد.
وی ادامه داد:در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه خودرو در کشور هستند که مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی آن ها بالای ۱ میلیون تومان بوده و لذا توصیه می کنیم تا مالکان این خودرو ها برای جلوگیری از متوقف شدن خودروی آن ها توسط پلیس نسبت به پرداخت تخلفات خود اقدام کنند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *