کمپین یادگاری تو به زمین
چـقـدر مفـید بـود ؟

کمپین یادگاری تو به زمین 300x169 کمپین یادگاری تو به زمین

کمپین “یادگاری تو به زمین” با کاشت ۱۲۱ هزار اصله نهال در عرصه‌ای به وسعت ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی ارتفاعات جواهرده رامسر به پایان رسید.

به گزارش عصرایران، فرنار فرضی- مدیر روابط عمومی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت سامسونگ در حاشیه بازدید از این عرصه با اشاره به این که کمپین “یادگاری تو به زمین” یکی از پروژه‌های مسوولیت اجتماعی سامسونگ است که با همکاری بخش موبایل این شرکت اجرا شد افزود: موضوع محیط زیست به عنوان یکی از شاخه‌های مسوولیت اجتماعی سامسونگ است و این مقوله محدود به ایران نیست و شرکت سامسونگ در همه دنیا در حزه محیط زیست با توجه به شرایط جعرافیایی کشورها در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که کمپین “یادگاری تو به زمین” یکی از کمپین‌های موفق سامسونگ است که با همکاری سازمان جنگل‌ها اجرایی شده است گفت: برنامه ما این است که در سال ۲۰۱۷ میلادی بحث حفاظت از محیط زیست را ادامه دهیم.

مهسا سرافرازی – مدیر پروژه کمپین “یادگاری تو به زمین” نیز با اشاره به این که این پروژه اولین پروژه مسوولیت اجتماعی سامسونگ در بخش موبایل است تصریح کرد: هدف اصلی این کمپین جلب توجه کاربران سامسونگ به حفاظت از منابع طبیعی بود که خوشبختانه در مدت محدود اجرا با استقبال قابل توجهی رو به روشد.

وی با تاکید بر این که ایده این کمپین در شهریورماه امسال شکل گرفت و از اواسط مهر ماه وارد فاز اجرایی شد تصریح کرد: قرار بود این کمپین تا اواسط آبان ماه ادامه یابد که با توجه به استقبال غیرمنتظره مشارکت کنندگان ثبت‌نام این کمپین عملا تا اواسط آذر ماه ادامه یافت.

مدیر پروژه کمپین “یادگاری تو به زمین” با اشاره به این که تلاش ما این بود که تبلیغات محیطی این کمپین آنلاین باشد افزود: در این کمپین به ازای روشن شدن هر گوشی پرچم‌دار که جزو آخرین مدل‌های گوشی‌های خانواده S و نوت این شرکت بودند در ایران یک نهال در ارتفاعات جواهرده رامسر کاشته شود.

وی گفت: در کمپین “یادگاری تو به زمین” حدود ۸۰ هزار نفر از کاربران و سفیران افتخاری سامسونگ مشارکت کردند و هر یک از مشارکت کنندگان علاوه بر ثبت نهال به نام خود امکان هدیه دادن نهال را به عزیزان خود را داشتند که بر این اساس ۱۲۱ هزار نهال در ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی جواهرده رامسر کاشته شد.

مدیر پروژه کمپین “یادگاری تو به زمین” تاکید کرد: مالکیت معنوی این نهال‌ها برای مشارکت کنندگان است و آنها می‌توانند در نقشه گوگل نهال خود را مشاهده کنند از سوی دیگر گواهینامه نهال کاشته شده نیز برای مشارکت کنندگان از طریق پست الکترونیکی ارسال شده است.

وی علت اصلی انتخاب این عرصه را برای اجرای این کمپین دستیابی به بیشترین پایداری زیست‌محیطی نهال‌های کاشته شده بیان کرد و گفت: برابر هماهنگی صورت گرفته عرصه مورد نظر از هم‌اکنون تا مدت ۲ سال برای عملیات آبیاری و واکاری در اختیار پیمانکار سامسونگ است و پس از آن عرصه برای حفاظت در اختیار منابع طبیعی رامسر قرار داده می‌شود.

کمپین یادگاری تو به زمین 2 300x135 کمپین یادگاری تو به زمین

جواد جلالی – رییس اداره جنگلکاری پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران نیز در این بازدید با اشاره به این که سازمان جنگل‌ها متولی حفاظت از جنگل‌های کشور است اما با توجه به گستردگی این عرصه‌ها، قطعا سازمان جنگل‌ها به تنهایی امکان حفاظت از این عرضه‌ها را بدون مشارکت مردم ندارد افزود: با توجه به این که شعار امسال سازمان جنگل‌ها مشارکت مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی است پیشنهاد شرکت سامسونگ را در این خصوص پذیرفتیم و این پروژه جنگل‌کاری را اجرا کردیم.

وی با بیان این که رامسر در غرب مازندران به لحاظ گردشگری هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگران داخلی و خارجی است گفت: جنگل‌های هیرکانی قدمت ۴۰ میلیون ساله دارند ولی سرعت تخریب آنها بسیار شدید شده است و جنگل‌های مرغوب ما به مرور زمان از دست رفته است. لذا احیای جنگل‌های از میان رفته بسیار مهم است.

رییس اداره جنگلکاری پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران با یادآوری این که “رامسر” به عنوان مرکز اولین کنوانسیون زیست محیطی دنیا یعنی کنوانسیون حفاظت از تالاب‌های جهان (رامسر) است خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های مشارکتی اینچنینی در رامسر بتوانیم این میراث را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

مجتبی خان نمکی – پیمانکار پروژه جنگل‌کاری مشارکتی “یادگاری تو به زمین” نیز با اشاره به این که کمپین “یادگاری تو به زمین” حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ظرف ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد گفت: تا کنون ۶۵ هزار اصله نهال کاشته و ۹۰ هزار گودبرداری نیز صورت گرفته و ۷۵۰۰ متر نیز فنس کشی شده است.

وی بدی آب و هوا را علت تاخیر در اتمام پروژه دانست و گفت: فازهای دوم و سوم این پروژه نیز در ۲ سال آینده اجرایی می‌شود.

پیمانکار پروژه جنگل‌کاری مشارکتی “یادگاری تو به زمین” در خصوص گونه‌های کاشته شده در این پروژه گفت: حدود ۵۰ درصد گونه‌های کاشته شده پهن برگ و بومی و ۵۰ درصد نیز سوزنی برگ هستند.

به گفته وی ون، افرا شیردار، گیلاس وحشی، گلابی وحشی و بلوط اوری جزو گونه‌های بومی منطقه و کاج سیاه و پیسه آ نیز جزو گونه‌های سوزنی برگ هستند که در عرصه کاشته شده‌اند.

پیمانکار پروژه جنگل‌کاری مشارکتی “یادگاری تو به زمین” در خصوص علت کاشت گونه‌های غیربومی در این عرصه گفت: گونه‌های پیشگام ما گونه‌های غیربومی هستند و گونه‌های دایمی به حساب نمی‌آیند و تنها برای بهتر رشد کردن گونه‌های بومی کاشته می‌شوند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *